Podejmowanie decyzji
Dlaczego konkursy na innowacje bywają stratą czasu (i jak to zmienić)
Nie wszystkie konkursy organizowane przez firmy powinny się odbywać w myśl zasady „zwycięzca bierze wszystko” czy być oceniane wyłącznie przez kadrę zarządzającą. Nowe badania pokazują, jak podejść do organizacji takich inicjatyw, aby osiągać określone cele.
DIMAQ Day, czyli odpowiedź na współczesne wyzwania digitalu
Na ewolucję współczesnego digital marketingu wpływa wiele czynników, a do najważniejszych należy zaliczyć rozwój sztucznej inteligencji, zmieniające się potrzeby odbiorców, coraz większe znaczenie cyberbezpieczeństwa oraz kształtowanie się nowych grup konsumentów. To właśnie między innymi te kwestie zostaną poruszone podczas tegorocznej konferencji DIMAQ Day, którą organizuje IAB Polska. W tym roku wydarzenie odbędzie się w trzech lokalizacjach – Katowicach (8.10), Wrocławiu (9.10) i Poznaniu (10.10).
Gotowi na nieznane
W obliczu zmiennego i niepewnego otoczenia coraz trudniejsze staje się stawianie prognoz finansowych w perspektywie kwartalnej, nie mówiąc już o kształtowaniu kilkuletnich strategii. Jednak firmy, które chcą odnosić sukcesy, muszą podejmować długoterminowe działania nawet w tak trudnych warunkach. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie aktualnej sytuacji i dostosowanie strategii biznesowej do zmieniających się realiów, szczególnie w kontekście geopolityki i technologii.
Fakty i mity o restrukturyzacji; jak uratować firmę na skraju przepaści?
Rosnące koszty pracownicze, prądu, surowców, galopująca inflacja, problemy z płynnością finansową to tylko niektóre bolączki rodzimych przedsiębiorców, które potrafią doprowadzić ich do poważnych problemów. Dlaczego prowadzenie biznesu w Polsce to duży akt i jak ratować firmę, gdy znajduje się nad przepaścią?
Kiedy inwestycje w sztuczną inteligencję zwracają się w marketingu
Najnowsze badania pokazują, że szefowie marketingu dostrzegają korzyści ze sztucznej inteligencji w trzech kluczowych obszarach: zwiększanie produktywności sprzedaży, wzrost zadowolenia klientów i zmniejszanie ogólnych kosztów marketingu.
Kiedy kultura decyduje o globalnym triumfie lub upadku
Przedsiębiorstwa dążące do ekspansji muszą zrozumieć, że strategia i kapitał w zdobywaniu nowych rynków są ważne, ale prawdziwy sukces zależy od zrozumienia lokalnej kultury i dopasowania się do niej. W przeciwnym razie ryzykują porażkę spowodowaną własną ignorancją.
Dlaczego warto włączyć pracowników do rozgrywki
Vicente Reynal jest prezesem i przewodniczącym Ingersoll Rand, globalnego producenta przemysłowego. Swoją karierę rozpoczął jako kierownik zmiany w AlliedSignal (obecnie Honeywell Aerospace) zaraz po studiach z inżynierii mechanicznej i lean manufacturing na MIT. Obecną funkcję objął po fuzji Gardner Denver z Ingersoll Rand. Niedługo potem udostępnił udziały w kapitale wszystkim swoim pracownikom. „MIT Sloan Management Review” rozmawiał z Reynalem na temat jego niekonwencjonalnego podejścia do zwiększania wyników dzięki akcjonariatowi pracowniczemu. Przedstawiamy najciekawsze fragmenty tej rozmowy.
Analiza kulturowa kamieniem milowym udanej ekspansji
„Kiedy wkraczasz w obcą kulturę, wszystko może być inne. Sposób komunikacji, podejmowania decyzji, budowy zaufania, okazywania szacunku… A jeśli nie jesteś na to przygotowany, istnieje większe prawdopodobieństwo, że błędnie zinterpretujesz zachowania innych, a oni błędnie zinterpretują twoje”. Fragment z książki profesor Erin Meyer doskonale podsumowuje wyzwania firm ekspandujących na zagraniczne rynki, pokazując, jak istotne jest uwzględnienie czynników kulturowych. Brak zrozumienia tych różnic może prowadzić do nieporozumień i niepowodzeń.
5 sposobów na przełamanie rutyny w pracy
Masz wrażenie, że każdy dzień wydaje się pasmem powtarzających się czynności. Każdy poranek rozpoczyna się od rytualnego kubka kawy, budzącego się do życia ekranu monitora i lawiny przychodzących e-maili, które przypominają o kolejnej rundzie korporacyjnego pokera. Czy istnieje skuteczny sposób, by przełamać monotonny rytm biurowej codzienności?
Dostosuj swój marketing do etapu rozwoju firmy
Firma na wczesnym etapie rozwoju wymaga innej struktury organizacyjnej niż dojrzała organizacja. Liderzy marketingu muszą odpowiednio dostosować swoje zespoły i strategie.
Jak grać, by wygrywać
Gorączka złota wokół generatywnej sztucznej inteligencji skłania wielu liderów i menedżerów do rozważenia, w jaki sposób mogliby bezpośrednio wykorzystać ją w swoich organizacjach. Półtora roku po debiucie ChatuGPT dzięki algorytmom możemy ułatwić sobie pracę poprzez automatyzację tłumaczeń, pisanie prostych tekstów i programów, generowanie grafik czy materiałów wideo. Ale na razie nie ma mowy o rewolucji AI.
Budżetowanie i kontroling: klucz do skutecznego zarządzania strategią i celami organizacji
W poprzednim artykule z cyklu „Zakochaj się w rachunkowości zarządczej” omówiłam znaczenie budżetowania jako kluczowego narzędzia strategicznego planowania w firmach, różne podejścia do budżetowania oraz jego funkcje w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa. W kolejnej części, kontynuując temat budżetowania, przedstawię, jak zabrać się do budżetowania, jakie są jego etapy oraz jaką rolę pełni kontrola wykonania budżetu i analizy odchyleń.
Ustal ambitne, ale realistyczne cele środowiskowe
Do jakiego stopnia firmy mogą oddalać się od realiów biznesowych, wyznaczając główne cele dotyczące obniżania emisji dwutlenku węgla?
Jak dzięki cyfrowej zmianie zbudowałem firmę wartą ponad 1 mld zł
Guru zarządzania Peter F. Drucker powiedział kiedyś, że kluczem do odniesienia sukcesu biznesowego w XXI wieku będzie technologia oraz demografia. Zgodnie z tą maksymą Krzysztof Folta, prezes i założyciel spółki TIM SA, obserwując zachowania młodego pokolenia, doszedł do wniosku, że to właśnie Internet stanie się podstawowym kanałem zakupowym. Dlatego uczynił e-commerce głównym kanałem sprzedaży firmy, burząc przy tym struktury sprzedażowe i dystrybucyjne, które budował przez 25 lat.
Jak się zmotywować do nudnych zadań
Nawet jeśli masz szczęście i kochasz swoją pracę, zapewne czasami i tak musisz wykonywać zadania, z którymi ci nie po drodze. Takie, które są dla ciebie nudne, odmóżdżające, męczące i po prostu denerwujące. Jak sprytnie okiełznać niechęć do podejmowania działań, które wydają się bezsensowne, by jak najszybciej mieć je z głowy?
Budżetowanie: narzędzie do budowania przyszłości firmy
„Biznes wymaga ciągłego spoglądania w przyszłość; to nieustanna gra prognoz i kalkulacji” –mawiał Henry R. Luce, amerykański wydawca „Time’a” i „Fortune”. Te słowa doskonale wprowadzają w temat dzisiejszego artykułu z serii „Zakochaj się w rachunkowości zarządczej”. Zajmiemy się tutaj bowiem budżetowaniem – kluczowym narzędziem, które mimo swojej żmudności może stać się potężnym sprzymierzeńcem w strategicznym planowaniu każdej firmy. Jakie wyzwania niesie proces budżetowania i dlaczego warto go zastosować?
Klimatyczny biznes
Deklaracje środowiskowe firm wskazują, że przedsiębiorcy i liderzy, a przynajmniej część z nich, zaczynają rozumieć swoją odpowiedzialność za środowisko i próbują minimalizować szkody spowodowane przez ich organizacje. Ostatnie miesiące przyniosły anomalie pogodowe, szokująco wysokie temperatury oceanów, niebezpieczne fale upałów, rekordowe pożary oraz katastrofalne powodzie, które zakłócały i niszczyły życie na całym świecie i brutalnie przypominały nam o kosztach bierności.
Efektowny marketing czy efektywny biznes?
Dlaczego marketing i biznes nie zawsze idą w parze? Dlatego, że marketing to nie konkurs piękności lecz konkurs skuteczności.
Pięć błędów popełnianych przez firmy w przypadkach molestowania seksualnego
Nawet organizacje z dobrymi intencjami nadal popełniają błędy w swoich praktykach szkoleniowych, dochodzeniowych i dyscyplinarnych dotyczących molestowania, narażając się na odpowiedzialność prawną oraz utratę talentów.
Jak być zielonym, nie tracąc twarzy (ani samolotu), czyli eko etykieta w podróżach służbowych
W obliczu rosnącej presji klimatycznej integracja zasad zrównoważonego rozwoju w podróżach służbowych nie jest już tylko wyrazem ekologicznej odpowiedzialności, lecz ewoluuje w istotny czynnik strategiczny, otwierający nowe ścieżki budowania długotrwałej konkurencyjności na dynamicznym rynku.