CZY WIESZ, ŻE: wśród 100 największych sprzedawców z całego świata co najmniej 41 firm wykorzystuje już sztuczną inteligencję. W jaki sposób?
Sztuczna inteligencja w biznesie? To nadal gorący termin worek, do którego wpada, niestety, wiele różniących się od siebie modeli operacyjnych i technologii. Wszystko dlatego, że AI może być wykorzystywana na wielu różnych obszarach biznesu – zarówno podczas digitalizacji wewnętrznych procesów w firmie, jak i na zewnątrz – podczas kontaktów z klientami lub/i gromadzenia i wykorzystywania coraz większej ilości cennych danych.
Jednym z obszarów biznesu, który AI traktuje naprawdę poważnie, jest sprzedaż. Analitycy szacują, że w 2022 roku tylko ten sektor rynku przeznaczy na rozwój technologii związanych ze sztuczną inteligencją 7,3 miliarda dolarów. Ale pieniądze łatwo jest wydać czy nawet „przepalić”, a trudniej rozsądnie zainwestować. Dlatego warto przyjrzeć się, jak to robią inni – i które technologie, określane szeroko mianem sztucznej inteligencji, najchętniej wykorzystywane są w sprzedaży.

Bezdyskusyjnie dominuje uczenie maszynowe, zwłaszcza w przypadku nowych małych firm i niezależnych działów wewnątrz organizacji. To dziedzina zaliczana do AI, która koncentruje się na tworzeniu samodoskonalących się, samokształcących systemów informatycznych, bazujących na zbieranych danych. Popularne są też dziedziny AI mocno skoncentrowane na obszarze relacji między firmą a klientem – boty i generowanie języka naturalnego.