Reklama
Dołącz do liderów przyszłości i zdobądź przewagę! Sprawdź najnowszą ofertę subskrypcji
Więcej w: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe

Dlaczego kreatywność jest najcenniejszą walutą w erze AI?

„Czy pamiętasz czasy, kiedy szkoła polegała wyłącznie na odrabianiu prac domowych, testach i powtarzaniu materiału?” – pyta Po-Shen Loh, znany matematyk i trener amerykańskiej drużyny International Math Olympiad. Ten tradycyjny model nauczania szybko traci na znaczeniu w szybko rozwijającej się erze sztucznej inteligencji. Świat nie ceni już tylko odrabiania prac domowych – teraz liczy się […]

Jan Tarnas
9 kwietnia 2025
AI to miecz obosieczny. Jak wykorzystać jej moc i nie paść jej ofiarą?
Premium
Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe

AI to miecz obosieczny. Jak wykorzystać jej moc i nie paść jej ofiarą?

Isaac Asimov powiedział kiedyś: „Nie boję się komputerów, ale boję się ich braku”. Dziś moglibyśmy powiedzieć to samo o sztucznej inteligencji. Jedni widzą w niej narzędzie oszczędności i rozwoju, inni boją się, że coś im umknie, jeśli jej nie wykorzystają. O tym, czym jest i czym może się stać AI, Paweł Kubisiak rozmawia z Aleksandrą Przegalińską, czołową badaczką sztucznej inteligencji w Polsce. […]

Aleksandra Przegalińska Paweł Kubisiak
21 marca 2025
GenAI jako zagrożenie dla kreatywności
Premium
Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe

Czy GenAI zagraża naszej kreatywności?

LLM‑y mogą zwiększać produktywność pracowników, ale generowane przez nie rezultaty często cechują się mniejszą dawką kreatywności i oryginalności niż dzieła ludzi. Systemy generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) imponują swoją wszechstronnością i skutecznością w wielu zadaniach. Pracownicy chętnie z nich korzystają, aby przyspieszyć proces pisania tekstów i programowania. Narzędzia takie jak ChatGPT obiecują znaczący wzrost produktywności, co skłania wielu menedżerów do włączania ich […]

SÉbastien Martin Jian Gao Francisco Castro
21 marca 2025
Jakie pięć trendów w zakresie sztucznej inteligencji będzie wiodące w 2025 roku?
Premium
Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe

Pięć trendów w AI na 2025 rok

Od agentów AI po dane nieustrukturyzowane – te trendy zasługują na szczególną uwagę przedsiębiorców i menedżerów w 2025 r. Poznaj najnowsze dane oraz porady od ekspertów „MIT Sloan Management Review”. Przełom roku to tradycyjnie czas prognoz i analizy trendów. Wraz z rosnącym znaczeniem nauki o danych (data science) i sztucznej inteligencji (artificial inteligence; AI) dla globalnej gospodarki menedżerowie muszą nie tylko uważnie śledzić […]

Thomas H. Davenport Randy Bean
21 marca 2025
MARKETING I SPRZEDAŻ

Jak przyciągnąć i zatrzymać klienta w świecie przeciążenia informacyjnego

Jak skutecznie budować trwałe relacje, gdy odbiorcy błyskawicznie zmieniają swoje preferencje? Odpowiedź tkwi w personalizacji, analizie danych, programach lojalnościowych i wykorzystaniu nowoczesnych technologii, takich jak AI. Współczesny konsument funkcjonuje w świecie nieustannej rywalizacji o jego uwagę. Każdego dnia przyswaja setki komunikatów, a jego zdolność do koncentracji stale maleje. Jaki jest tego powód? Przede wszystkim obecność mnóstwa urządzeń wokół nas, które […]

Gabriela Targońska
18 marca 2025
Czy AI staje się nową infrastrukturą cyfrową?
Digitalizacja

Wielki Tydzień Sztucznej Inteligencji: czy AI staje się nową infrastrukturą cyfrową?

W świecie technologii rzadko zdarzają się tak przełomowe wydarzenia, jak niemal równoczesna seria premier nowych modeli sztucznej inteligencji. To, co wydarzyło się w ciągu zaledwie jednego tygodnia, może być postrzegane jako historyczny moment, który na zawsze zmieni oblicze cyfrowej rzeczywistości. W ciągu minionego tygodnia świat poznał szereg nowych algorytmów sztucznej inteligencji stworzonych przez istotnych graczy. OpenAI wprowadził aktualizację […]

Paweł Kubisiak
10 marca 2025
Komunikacja jako filar sukcesu
Kultura organizacyjna

Komunikacja w dobie AI – niedoceniany filar sukcesu

Komunikacja jest jednym z najpotężniejszych narzędzi w biznesie, a mimo to często bywa marginalizowana na rzecz bardziej namacalnych kompetencji, takich jak zarządzanie finansami, strategia rynkowa czy analiza danych. Jednak w rzeczywistości to właśnie sposób, w jaki się komunikujemy – zarówno wewnątrz organizacji, jak i z klientami – decyduje o tym, jak skutecznie wdrażamy strategie biznesowe. Skuteczna komunikacja to nie tylko umiejętność klarownego przekazywania treści, lecz także budowanie relacji, wywieranie wpływu i inspirowanie innych. W niniejszym artykule przeanalizujemy kluczowe aspekty skutecznej komunikacji, jej praktyczne zastosowania oraz sposoby, w jakie można ją świadomie rozwijać, by stała się kluczową przewagą konkurencyjną w dynamicznym środowisku biznesowym.

Redakcja MIT SMRP
5 marca 2025
Antropomorfizacja AI
Etyka w biznesie

Jakie zagrożenia niesie ze sobą uczłowieczanie sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja osiąga coraz wyższe poziomy rozwoju. Obecne generatory treści lub obrazów potrafią wprowadzić w błąd, tworząc materiały do złudzenia przypominające efekty pracy ludzkich rąk. Natomiast rozmowa z agentami AI, funkcjonującymi na niektórych stanowiskach związanych z obsługą klienta lub sprzedażą, często sprawia pozory kontaktu z człowiekiem. Jakkolwiek wydawałoby się to błahe, nadmierne uczłowieczanie AI może nieść ze sobą ogromne […]

Magdalena Desperak-Kołek
4 marca 2025
Jak skutecznie analizować i jednocześnie chronić dane
Analiza danych, Big Data

Jak skutecznie analizować i jednocześnie chronić dane

Techniki cyberbezpieczeństwa, które chronią dane osobowe, mogą utrudniać ich wykorzystanie do analiz. Aby osiągnąć równowagę między ochroną prywatności a efektywnym użyciem danych, ważna jest ścisła współpraca między specjalistami ds. danych, właścicielami danych oraz zespołem IT. Dzięki temu można wypracować rozwiązania, które jednocześnie zabezpieczą informacje i umożliwią ich optymalne wykorzystanie w procesach analitycznych. Jak możemy chronić prywatność danych naszych klientów, […]

Julien Crowe Patrick Mesana Gregory Vial
9 grudnia 2024
Jak GenAI może wspierać zaawansowaną analitykę
Analityka i Business Intelligence

Jak GenAI może wspierać zaawansowaną analitykę

Duże modele językowe mogą usprawnić pracę z danymi i nad analityką, wspierając ludzi na każdym etapie – od przygotowania danych, przez optymalizację modeli, po interpretację wyników. Rozbłysk zainteresowania generatywną sztuczną inteligencją (GenAI) grozi przyćmieniem zaawansowanej analityki. Firmy, które przeznaczają swoje zasoby na szeroko reklamowane duże modele językowe (LLM‑y), takie jak ChatGPT, mogą zaniedbać zaawansowaną analitykę o sprawdzonej skuteczności […]

JoÃo Alves Pedro Amorim
5 grudnia 2024

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!