Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Analiza danych, Big Data

Rynek pracy i IT przeobrażają outsourcing

1 października 2016 4 min czytania
Grzegorz Dzik
Rynek pracy i IT przeobrażają outsourcing

Streszczenie: BrakOdpowiedziDlaURL

Pokaż więcej

Impel oferuje outsourcing w dwóch obszarach.

Facility Management (FM) to mniej lub bardziej zintegrowane usługi związane z obsługą nieruchomości, a więc czystości, bezpieczeństwa, techniki obiektowej, polegającej na integrowaniu zasobów ludzkich, procesów, technologii.

Drugi obszar to BPO, czyli obsługa procesów biznesowych, takich jak: usługi IT, obsługa księgowa i kadrowo‑płacowa, doradztwo podatkowe, archiwizacja i digitalizacja dokumentów. Rozumiemy specyfikę obu obszarów, dlatego zauważamy, że klient FM nieśmiało zaczyna myśleć o większej integracji – zamawianiu kilku usług u jednego dostawcy, a nawet o pełnym łączeniu serwisu obiektowego. Kolejny krok to współpraca z wykonawcą nad zakresem zamówienia oraz doskonaleniem realizacji usługi w czasie trwania umowy, podobnie jak to się dzieje w usługach BPO.

Na outsourcing usług FM ogromny wpływ mają zmiany na rynku pracy oraz nowe technologie, przy czym i rynek pracy, i technologie oddziałują na siebie z podobną siłą. Ustawowe wzrosty stawek ZUS czy stawek godzinowych i płacy minimalnej, a także zmiany popytowo‑podażowe na rynku pracy oraz rosnące oczekiwana płacowe, sprawiły, że zarówno klienci, jak i outsourcerzy są coraz bardziej świadomi, że automatyzacja i robotyzacja procesów, pakietyzacja i integracja usług stają się koniecznością. Do wczoraj klasyczny klient FM wiedział, co kupuje, jak kupuje, do czego to mu służy. Nie wyobrażał sobie sytuacji, w której może zaprojektować razem z wykonawcą usługę, zanim ją zamówi, nie wspominając już o doskonaleniu i innowacyjności poszukiwanych w trakcie realizacji kontraktu. Teraz tego oczekuje.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny »

Technologia zmienia outsourcing 

,

Weronika Podhorecka PL

Analitycy wieszczą nową falę transformacji w outsourcingu procesów biznesowych. 

Mam nadzieję, że w niepamięć odchodzą czasy, gdzie sukces upatrywany był w najniższej cenie, gdzie klient nie dopuszczał myśli, że dostawca może poprawiać jego biznes, a brak możliwości renegocjowania warunków umowy w momencie zmiany przepisów powodował ograniczanie roli outsourcingu. Po doświadczeniach z ubiegłorocznej waloryzacji związanej z ozusowaniem całego wynagrodzenia do minimalnej płacy krajowej wiemy, że klienci w zdecydowanej większości akceptują wzrost cen kompensujących rosnące koszty wykonawców. Oczywiście zawsze znajdzie się grupa klientów (w naszym przypadku około 10%), która nie chce pogodzić się z faktem, że w Polsce nie będzie już taniej pracy, że zmieniły się relacje na rynku. Brakuje pracowników nie tylko w wysoko przetworzonych usługach, ale też w tych najprostszych. Ludzie nie chcą pracować za niskie stawki, dlatego pracodawcom w sukurs przychodzą właśnie nowe technologie.

Szybko rosnące koszty pracy przyczyniają się do uruchomienia ważnego w skali całej gospodarki procesu: większa płaca – większa zdolność do innowacji, więcej innowacji – większa płaca. Nigdy nie byliśmy na takim etapie; przez lata pracowaliśmy na jałowym biegu, gdzie wszystko kręciło się wokół najniższych kosztów. Dlatego obecne zmiany przyjmujemy bardzo pozytywnie, spodziewając się większego zainteresowania dostawcami usług, którzy oferują digitalizację, automatyzację czy wspólne wdrażanie innowacji.

Obecna strategia Impela jest nakierowana na realizację tych założeń, na zmianę modelu dostarczania usługi. Przygotowujemy aplikacje, które usprawniają i automatyzują prace. Rezultat jest oczywisty – spadną koszty, poprawi się jakość, a przede wszystkim ujawni się dodatkowa wartość dla klienta. Proponujemy partnerstwo kontraktowe i zapisy umowne dotyczące współpracy przy generowaniu nowych, innowacyjnych rozwiązań w czasie trwania umowy. Chcemy działać transparentnie, zgodnie z zasadą win‑win, ponieważ tylko wspólnie wypracowane rozwiązania przyniosą korzyści obu stronom.

Obserwujmy również większą świadomość klientów w wyborze usługi pakietowej, przy czym nie chodzi tylko o liczbę produktów usługowych, ale przede wszystkim poszukiwanie synergii na poziomie pakietu. W konsekwencji następuje integracja informatyczna między dostawcą a odbiorcą, łączenie procesów obu stron za pomocą oprogramowania i poprawia się efektywność. Dzięki takim rozwiązaniom klienci uzyskują możliwość śledzenia różnych zdarzeń, na przykład: wydajności maszyn, pracy ludzi, kontroli dostępu łączonej z programami rozliczającymi czas pracy czy z systemami obserwującymi jakość świadczonej usługi. To jest nowa wartość i tej wartości oczekuje rynek FM. Nie niższej ceny, ale właśnie dodatkowych korzyści. 

Przeczytaj pozstałe komentarze »

W cenie jest dostęp klientów do szybkiej informacji 

,

Monika Nowecka PL, Michel Kiviatkowski

Informacja biznesowa i możliwość szybkiego dostarczenia jej w atrakcyjnej cenie determinują rozwój branży outsourcingowej.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Multimedia
Noblista Daron Acemoglu studzi oczekiwania wobec sztucznej inteligencji

Czy sztuczna inteligencja naprawdę zrewolucjonizuje gospodarkę i rynek pracy w ciągu najbliższych lat? Daron Acemoglu, laureat Nagrody Nobla i wybitny ekonomista, przedstawia zaskakująco umiarkowaną prognozę. W rozmowie z MIT Sloan Management Review obala popularne mity o potędze AI, wyjaśniając, dlaczego technologia ta zautomatyzuje jedynie ułamek zadań i doda skromny, ale wartościowy wkład do światowego PKB. Posłuchaj, jak ekspert pokazuje, że kluczem do sukcesu jest mądra współpraca ludzi z AI oraz inwestycje w innowacje, a nie ślepe podążanie za modą na automatyzację.

Królicze nory i piękny problem AI: Jak Reddit poprawia personalizację reklam

Vishal Gupta, menedżer ds. inżynierii uczenia maszynowego w Reddit , wyjaśnia, jak platforma radzi sobie z miliardem postów i 100 000 społeczności. Kluczem jest sztuczna inteligencja, która nie tylko pomaga użytkownikom odkrywać niszowe treści , ale także rewolucjonizuje trafność reklam. To delikatna sztuka balansu między eksploracją a eksploatacją , celami reklamodawców a doświadczeniem użytkownika oraz między treściami generowanymi przez AI a autentyczną ludzką rozmową, która – zdaniem Gupty – staje się przez to jeszcze cenniejsza.

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!