Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
STRATEGIA

Nowość wydawnicza w przedsprzedaży: Mit transformacji

14 marca 2022 3 min czytania
Nowość wydawnicza w przedsprzedaży: Mit transformacji

Streszczenie: „Mit transformacji” to książka skierowana do liderów pragnących skutecznie zarządzać w niepewnych czasach oraz przygotować siebie i swoje firmy na różnorodne zagrożenia i gwałtowne zmiany. Autorzy – Gerald C. Kane, Rich Nanda, Anh Nguyen Phillips oraz Jonathan R. Copulsky – stawiają tezę, że firmy wychodzące z zakłóceń silniejsze to te, które traktują je jako okazję do innowacji. Proponują model organizacji cyfrowo odpornej, zdolnej do ciągłego wyczuwania, testowania i adaptacji w burzliwym środowisku biznesowym, co wymaga zarówno odpowiednich narzędzi technologicznych, jak i zdolności organizacyjnych oraz często porzucenia dawnych praktyk prowadzących wcześniej do sukcesów.
Na podstawie badań autorzy identyfikują kluczowe zdolności organizacyjne charakteryzujące firmy potrafiące wykorzystać zakłócenia do wzrostu: zwinność, skalowalność, stabilność i opcjonalność. Dodatkowo, oferują zestaw narzędzi pomagających w rozwinięciu tych zdolności, dostępny dla firm niezależnie od ich wielkości czy branży. Podkreślają również, że cyfrowa transformacja to proces ciągły, wymagający nieustannych przekształceń i dostosowań do niestabilnego otoczenia, co pozwala organizacjom stać się silniejszymi, bardziej konkurencyjnymi i zdolnymi do przetrwania w niepewnej przyszłości.
Książka składa się z trzech części:
Pierwsza część: Definiuje pojęcie zakłóceń, ich naturę oraz narzędzia wspierające liderów w prowadzeniu firm przez takie sytuacje.
Druga część: Koncentruje się na infrastrukturze technologicznej i towarzyszących jej zasadach biznesowych niezbędnych do poruszania się w warunkach zarówno chronicznych, jak i ostrych zakłóceń. Autorzy skupiają się na zdolnościach, jakie technologie te zapewniają firmom, a nie na samych technologiach.
Trzecia część: Prezentuje elementy organizacyjne kluczowe w efektywnym dostosowywaniu się do zakłóceń.
Dodatkowo, książka odpowiada na pytania dotyczące umiejętności potrzebnych liderom do nauki i przewodzenia w okresach zakłóceń, znaczenia celu istnienia, wartości i misji jako narzędzi przywództwa w czasach niepewności i kryzysu, przeprojektowania modelu pracy w celu uwolnienia potencjału organizacji i wzmocnienia jej odporności oraz budowania zespołów w warunkach zakłóceń, z naciskiem na zespoły międzyfunkcyjne.

Pokaż więcej

„Mit transformacji” to książka dla liderów, którzy chcą skutecznie przewodzić w niepewnych czasach oraz przygotować siebie i swoje firmy na różne zagrożenia i gwałtowne zmiany.

Jak prowadzić firmę w niepewnych czasach? Jak nie dać się zaskoczyć? Jak radzić sobie z pojawiającymi się zmianami w środowisku biznesowym? Jak na nie reagować? Pytań zaczynających się od „jak” nasuwa się wiele.

Autorzy „Mitu transformacji” – Gerald C. Kane, Rich Nanda, Anh Nguyen Phillips oraz Jonathan R. Copulsky – postanowili zmierzyć się z tymi pytaniami i znaleźć na nie odpowiedzi – takie, które będą miały zastosowanie niezależnie od pojawiających się zmian (w książce nazywanych zakłóceniami).

Punktem wyjścia jest teza mówiąca, że firmy, które wychodzą z zakłócenia silniejsze, to firmy, które wykorzystały je jako okazję do innowacyjności.

Autorzy jako eksperci w obszarze strategii i cyfrowej transformacji za remedium proponują model organizacji cyfrowo odpornej, czyli takiej, która stale wyczuwa, testuje i dostosowuje się, aby znaleźć drogę w burzliwym środowisku biznesowym. Wymaga to od niej posiadania zarówno narzędzi technologicznych, jak i zdolności organizacyjnych, a także (niejednokrotnie) oduczenia się praktyk, które doprowadziły do wcześniejszych sukcesów.

Na podstawie przeprowadzonych badań autorzy określili najważniejsze zdolności organizacyjne, które charakteryzują firmy potrafiące wykorzystać zakłócenia do wzrostu. Są to: zwinność, skalowalność, stabilność i opcjonalność. Dodatkowo przygotowali zestaw narzędzi, które pomogą je wypracować. Skorzystać z nich może każda firma, niezależnie od wielkości i branży, w jakiej działa.

Jednocześnie autorzy podkreślają, że cyfrowa transformacja jest procesem ciągłym, wymagającym nieustannych przekształceń i dostosowania do niestabilnego otoczenia. Dzięki temu organizacje stają się silniejsze, bardziej konkurencyjne i zdolne do przetrwania w niepewnej przyszłości.

„Mit transformacji” podzielony jest na trzy części:

  • W pierwszej autorzy definiują, czym są zakłócenia i jak należy rozumieć ich naturę, a następnie wskazują narzędzia, które mogą pomóc liderom w przeprowadzeniu ich firm przez te zakłócenia.

  • Druga część skoncentrowana jest wokół infrastruktury technologicznej i towarzyszących jej zasad biznesowych, które są niezbędne do tego, aby pomóc firmom poruszać się w warunkach zakłóceń – tak chronicznych, jak i ostrych. Co istotne, autorzy nie rozwodzą się tu nad samymi technologiami. Znacznie ważniejsze dla nich są zdolności, jakie owe technologie zapewniają firmom, by dały radę przejść przez zakłócenie.

  • Część trzecia z kolei prezentuje elementy organizacyjne, które mają zasadnicze znaczenie w procesie efektywnego dostosowywania się do zakłóceń.

Pytania, na które również znajdziesz odpowiedź w książce:

  • Jakich czterech umiejętności potrzebują liderzy, aby mogli uczyć się i przewodzić w okresie zakłócenia?

  • Dlaczego cel istnienia, wartości i misja są ważnym narzędziem przywódcy w czasach niepewności i kryzysu?

  • Jak przeprojektować obecny model pracy, aby wyzwolić potencjał organizacji i wzmacniać jej odporność?

  • Jak budować zespoły w warunkach zakłócenia? Dlaczego warto postawić na zespoły międzyfunkcyjne?

Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!