Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Przełomowe innowacje

Korzyści z prostoty

1 listopada 2016 5 min czytania
Adam Godawski
Korzyści z prostoty

Streszczenie: Prostota w biznesie nie jest tylko trendem, lecz również ważnym elementem strategii, który może przyczynić się do poprawy efektywności organizacji. Uproszczenie procesów, produktów i komunikacji pozwala firmom na szybkie podejmowanie decyzji i reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe. Dobrze zrealizowana prostota nie oznacza braku innowacji, lecz raczej umiejętność eliminowania zbędnych komplikacji, co przyczynia się do lepszego wykorzystania zasobów. Firmy, które wprowadzają prostotę, zyskują przewagę konkurencyjną, budując swoją markę wokół transparentności i łatwości w obsłudze. Istotne jest jednak, by nie utożsamiać prostoty z ubóstwem oferty. Chodzi raczej o optymalizację procesów w taki sposób, by były bardziej zrozumiałe i przyjazne dla klientów oraz pracowników.

Pokaż więcej

Współczesny klient jest bardziej wymagający, świadomy swoich potrzeb i sposobów ich realizacji. Wydaje się, że naprzeciw jego potrzebom wychodzą nowoczesne technologie, które determinują postęp, stając się synonimem innowacyjności przedsiębiorstwa. Często jednak najprostsze rozwiązania wystarczą, żeby klient docenił współpracę z firmą.

Dla funkcjonującej od 25 lat na międzynarodowym rynku usług transportowych i logistycznych Grupy Kapitałowej OMEGA Pilzno kontakt z klientem to kwestia nadrzędna. Oczywiście, nowoczesne technologie są bardzo pomocne w tych relacjach. Znaczą one jednak niewiele, jeśli klient nie zostanie usatysfakcjonowany na poziomie podstawowym – jeśli jego ładunek nie dotrze do miejsca przeznaczenia na czas, w nieuszkodzonym stanie. Jednocześnie im potężniejszy klient, tym wyższe wymagania. Kooperacja musi zatem przebiegać nienagannie. OMEGA Pilzno wypracowała model i odpowiednie standardy współpracy z klientami, które stały się biznesowym drogowskazem w kontaktach z nimi i nierozłącznym elementem towarzyszącym wykonywaniu usług transportowych.

Korzyści z prostoty

Korzyści z prostoty

Partnerem merytorycznym Raportu jest OMEGA Pilzno ITiS Godawski & Godawski.

Wymagający klient

Jednym z obsługiwanych przez OMEGA Pilzno klientów jest duże przedsiębiorstwo, plasujące się w światowej czołówce swojej branży. Nasz klient wymaga bezwzględnej terminowości: samochody muszą być podstawione na konkretny dzień i godzinę, zgodnie z awizacją. Spóźnienia są niedopuszczalne. Równie ważne jest dla niego bezpieczeństwo i kompletność ładunku. Dla towarów o dużej wartości i dużym popycie na rynku opracowywane są specjalne zasady parkowania transportujących je samochodów i zabezpieczania ładunku. Wymagania klienta to 95% terminowych załadunków i rozładunków.

Korzyści z prostoty

Korzyści z prostoty

Podpisaliśmy z klientem kontrakt, który zakłada realizację 800–1000 zleceń transportowych miesięcznie na wielu liniach. Wymaga to zaawansowanej logistyki, obejmującej nie tylko możliwości sprzętowe (OMEGA Pilzno posiada flotę 700 własnych samochodów ciężarowych i różne typy naczep), ale także organizacyjne, gdyż transporty w różnych kierunkach organizować ma kilka działów. Aby wykonanie zadania przebiegało sprawnie, musieliśmy zbudować schemat szybkiej i precyzyjnej rejestracji zleceń od klienta w jednym miejscu i rozdysponowania ich pomiędzy działy transportowe w firmie.

Ten tekst jest komentarzem eksperckim. Przeczytaj tekst główny »

Logistyka pełna potencjału 

|

Aleksander Krakowski PL

Na polskim rynku przewozów towarowych wyraźnie dominuje transport samochodowy. Coraz większe znaczenie zyskuje jednak transport intermodalny.

Precyzja w obsłudze

Wychodząc naprzeciw wymaganiom klienta, oddelegowaliśmy jedną, specjalnie przeznaczoną do tego celu, osobę kontaktową. Pośredniczy ona w kontaktach pomiędzy klientem i wszystkimi zaangażowanymi we współpracę osobami z firmy, przy wsparciu systemu zarządzania flotą. Nasz pracownik przez cały czas jest do dyspozycji klienta, utrzymuje z nim kontakt, buduje relacje i jednocześnie dba o wizerunek firmy. Koordynuje nowe pomysły i wprowadza nowe rozwiązania. Jest niejako inicjatorem potrzebnych zmian i moderatorem ich wdrażania. Do obowiązków naszego pracownika należy także pełnienie funkcji doradczej i informacyjnej, czyli m.in.: ujednolicenie sposobu przekazywania klientowi wiadomości – zgodnie z jego wymaganiami – zapewnienie rzetelnej informacji oraz przyjmowanie i odpowiadanie na zapytania. Wszelkie sytuacje pracownik analizuje na bieżąco, podejmując działania niemal natychmiast. Aby zapewnić wysoki poziom satysfakcji klienta, kontroluje wykonanie postanowień kontraktu. Rozwiązanie okazało się wymowne w swej prostocie i niezwykle efektywne, a jego założenia rozciągnęliśmy na kontakty z innymi klientami.

Grupa Kapitałowa OMEGA Pilzno Godawski & Godawski to silna marka, licząca 25 lat doświadczeń na rynku usług transport‑spedycja‑logistyka. Dysponując liczną flotą własnych pojazdów (700 samochodów ciężarowych), urasta do rangi liczącego się w branży partnera świadczącego usługi logistyczne.

Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, od lat z powodzeniem zyskuje coraz mocniejszą pozycję operatora logistycznego, wzbogacając swoją ofertę o nowe powierzchnie magazynowe.

Szerokie spektrum usług świadczonych przez Omegę Pilzno pozwala kompleksowo zarządzać procesami transportowo‑logistycznymi kontrahentów. Profesjonalizm, elastyczność, wykwalifikowana kadra, szybkość działania powodują, że z roku na rok rośnie liczba zadowolonych klientów, którzy obdarzyli firmę zaufaniem.

Obopólne korzyści

Dzięki jednej osobie oddelegowanej do kontaktu z konkretnym klientem możemy szybciej odpowiadać na jego zapytania i informować go o wszystkich podjętych działaniach. Łatwiejszy stał się również rozdział zleceń pomiędzy działy i odpowiednich pracowników. Nasz pracownik czuwa nad realizacją wszystkich zleceń i sprawuje kontrolę nad wszelkimi zdarzeniami i sytuacjami w ramach całego łańcucha logistycznego.

Przyjęte rozwiązanie pozwoliło na wypracowanie jasno wytyczonej i klarownej ścieżki postępowania w kontaktach z klientami. Przypisany pracownik, będąc najbliżej klienta, ogniskuje wiedzę na temat jego preferencji w stosunku do organizowania i prowadzenia transportu, co przekłada się na jasny podział zleceń. Dzięki temu możemy podjąć się obsługi różnych zleceń, a także zagwarantować realizację ustalonej ich ilości, spełnić standardy wysokiej jakości obsługi klienta i terminowości przyjmowania zleceń. Zyskujemy więcej czasu na planowanie poprzez unormowanie liczby zleceń wpływających do działu. Łatwiej przychodzi nam też szukanie dróg wyjścia z różnych sytuacji. Takie rozwiązanie wpływa na realizację strategii firmy, budując siłę marki OMEGA Pilzno na rynku.

Przeczytaj pozostałe komentarze: »

Innowacyjne rozwiązania w logistycznym łańcuchu dostaw 

|

Anna Galas PL

Przewaga dzięki zwinności 

|

Grzegorz S. Woelke PL

Złożoność współczesnych organizacji wymaga odpowiednio elastycznego łańcucha dostaw.

Megatrendy – megawyzwania w logistyce 

|

dr inż. Grzegorz Lichocik PL

Nowoczesna technologia przyspiesza procesy globalizacji i digitalizacji do nieznanego wcześniej tempa. Także w logistyce.

Korzyści ze wspólnych standardów 

|

Elżbieta Hałas PL

Wprowadzenie globalnych standardów GS1 w łańcuchu dostaw pozwala na znaczące usprawnienie procesów logistycznych. 

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!