Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Klienci i doświadczenia
Polska flaga

Jak zmienia się rola i aranżacja contact center?

27 lutego 2017 3 min czytania
Dawid Zaraziński
Jak zmienia się rola i aranżacja contact center?

Streszczenie: Przestrzeń biurowa dla contact center przeszła znaczną transformację, zyskując na znaczeniu jako kluczowy element strategii employer brandingu. Wraz z rosnącym znaczeniem globalnych firm przenoszących swoje centra kontaktowe do Polski, zmieniają się także standardy aranżacji biur. Współczesne contact center to już nie tylko przestrzeń do wykonywania codziennych zadań, ale także miejsce sprzyjające współpracy, kreatywności i satysfakcji pracowników. Przykładem jest biuro Cathay Pacific w Krakowie, które łączy funkcjonalność z elementami wizerunkowymi, takimi jak akustyczne rozwiązania czy przestrzenie socjalne. Takie podejście nie tylko podnosi komfort pracy, ale także wspiera pozyskiwanie talentów, szczególnie wśród młodszych pokoleń, które oczekują elastyczności i przestrzeni sprzyjającej ich rozwojowi.

Pokaż więcej

Kapitał ludzki jest najważniejszym zasobem biznesu usługowego – to właśnie ludzie realizują określone procesy, które są podstawą działalności firm call contact center – przekonują przedstawiciele Grupy Nowy Styl. Jak dodają, przestrzeń dla tego typu usług powinna być efektywnym miejscem pracy, które wspiera pracowników w realizacji procesów biznesowych.

Jeszcze kilkanaście lat temu świadomość tego, jak efektywnie wykorzystywać przestrzeń biurową była zdecydowanie niższa. A przy tym rynek firm call center także mocno się zmienił – firmy zaczęły się specjalizować i profesjonalizować. A ze zmianą stylu pracy nastąpiły również zmiany w wykorzystaniu przestrzeni biurowej.

Najważniejsza zmiana polega na przejściu od koncepcji call center w stronę contact center. Wynika ona m.in. z faktu, że globalne firmy zaczęły przenosić ten rodzaj usług do naszego kraju, a wraz z nimi – nowe standardy w kwestiach organizacji pracy, w tym także aranżacji przestrzeni biurowej.

Biura stały się dziś kolejnym frontem walki o pozyskanie pracowników. Ci zaś, najczęściej należący do pokolenia Y, mają zupełnie inne wymagania od swoich pracodawców. Traktują zwykle pracę w contact center jako pierwszy przystanek na drodze zawodowej. Pozyskanie takich pracowników i utrzymanie ich na pokładzie – to ogromne wyzwanie dla menedżerów. Szansą na sukces w tym aspekcie jest umiejętne zarządzanie talentami i właściwe podejście do wynagrodzeń i benefitów. Ale także właśnie biuro może realnie wpłynąć na satysfakcję i lojalność młodego pracownika.

Jak więc może i powinno wyglądać nowoczesne contact center?

Biuro contact center nie musi być sztampowe, złożone jedynie z boksów, w których pracownicy wykonują swoje główne zadania. Rozwój technologii i elastyczne formy pracy umożliwiają pracownikom pracę w komfortowych warunkach, na większej przestrzeni oraz z możliwością wykonywania zadań poza biurkiem – przekonują przedstawiciele Grupy Nowy Styl. Wskazują też przykład linii lotniczych Cathay Pacific i ich krakowskie Globalne Centrum Kontaktu. Efektem prac były wnętrza, które stały się wizytówką firmy i wspierają ją w pozyskaniu najlepszych pracowników na konkurencyjnym krakowskim rynku pracy.

Biuro Cathay Pacific powstało na bazie kilku założeń:

  • Branding sprawia, że biuro staje się wizytówką firmy, ukazując jego wartości i misję.

  • Wygląd biura świadczy o tym, czy pracodawca dba o swój zespół.

  • Dodatkowe przestrzenie socjalne, w których pracownicy mogą odpocząć i spędzić przerwę w gronie współpracowników, podnoszą morale zespołu.

  • Biuro jest elementem employer brandingu.

  • Dawne boksy zastępują wygodne stanowiska pracy oraz dodatkowe rozwiązania akustyczne, takie jak tapicerowane panele biurkowe, akustyczne panele.

Jak zmienia się rola i aranżacja contact center?

Jak zmienia się rola i aranżacja contact center?

Jak zmienia się rola i aranżacja contact center?

Jak zmienia się rola i aranżacja contact center?

Jak zmienia się rola i aranżacja contact center?

Jak zmienia się rola i aranżacja contact center?

Ten tekst jest częścią projektu Biuro: nowa definicja przestrzeni. Poznaj trendy i najlepsze praktyki związane z zarządzaniem miejscem pracy!

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Multimedia
Noblista Daron Acemoglu studzi oczekiwania wobec sztucznej inteligencji

Czy sztuczna inteligencja naprawdę zrewolucjonizuje gospodarkę i rynek pracy w ciągu najbliższych lat? Daron Acemoglu, laureat Nagrody Nobla i wybitny ekonomista, przedstawia zaskakująco umiarkowaną prognozę. W rozmowie z MIT Sloan Management Review obala popularne mity o potędze AI, wyjaśniając, dlaczego technologia ta zautomatyzuje jedynie ułamek zadań i doda skromny, ale wartościowy wkład do światowego PKB. Posłuchaj, jak ekspert pokazuje, że kluczem do sukcesu jest mądra współpraca ludzi z AI oraz inwestycje w innowacje, a nie ślepe podążanie za modą na automatyzację.

Królicze nory i piękny problem AI: Jak Reddit poprawia personalizację reklam

Vishal Gupta, menedżer ds. inżynierii uczenia maszynowego w Reddit , wyjaśnia, jak platforma radzi sobie z miliardem postów i 100 000 społeczności. Kluczem jest sztuczna inteligencja, która nie tylko pomaga użytkownikom odkrywać niszowe treści , ale także rewolucjonizuje trafność reklam. To delikatna sztuka balansu między eksploracją a eksploatacją , celami reklamodawców a doświadczeniem użytkownika oraz między treściami generowanymi przez AI a autentyczną ludzką rozmową, która – zdaniem Gupty – staje się przez to jeszcze cenniejsza.

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!