Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
STRATEGIA
Polska flaga

Inwestycje bardziej i mniej agresywne

9 maja 2017 4 min czytania
Paweł Jackowski
Piotr Kwiatkowski
Inwestycje bardziej i mniej agresywne

Streszczenie: W ostatnim roku na rynkach finansowych dominowały sektory cykliczne, takie jak przemysłowe, surowcowe, oraz finansowe, które korzystały z poprawy sytuacji makroekonomicznej i reflacji. Banki i spółki finansowe zyskały na wzroście inflacji oraz przyspieszeniu światowego wzrostu gospodarczego. W tym czasie TMS Brokers inwestowało także w mniej reprezentowane branże na polskim rynku, takie jak technologie, producentów półprzewodników czy firmy związane z e-commerce i grami komputerowymi. Portfel TMS Dynamic, bazujący na agresywnych inwestycjach na rynku akcji, osiągnął imponujący 26,6% zysk w ciągu 12 miesięcy. Firma zapowiedziała także wprowadzenie nowego portfela TMS Global Select, który ma na celu generowanie zysków niezależnie od koniunktury, skupiając się na selekcji atrakcyjnych klas aktywów i rynków.

Pokaż więcej

O trendach i najbardziej obiecujących produktach mówi nam Paweł Jackowski, dyrektor Departamentu Zarządzania Aktywami  Domu Maklerskiego TMS Brokers SA.

Partnerem materiału jest:

Inwestycje bardziej i mniej agresywne

Inwestycje bardziej i mniej agresywne

Jak zachowywały się rynki w ubiegłym roku? Które walory w portfelach TMS Brokers osiągnęły najwyższe stopy zwrotu?

Gwiazdami ostatniego roku były spółki korzystające z poprawy sytuacji makroekonomicznej na świecie, czyli cykliczne: przemysłowe, surowcowe, produkujące i wydobywające ropę naftową, kopalnie metali przemysłowych i szlachetnych, a także szeroko rozumiana branża finansowa. Ta ostatnia korzysta z reflacji, czyli połączenia dwóch trendów: przyspieszenia światowego wzrostu gospodarczego oraz inflacji. Przyczyną tych wzrostów była poprawa odczuć inwestorów działających na globalnych rynkach i ogólne trendy wzrostowe w gospodarce światowej. Nie bez znaczenia jest też tendencja wzrostowa na rynkach w strefie euro.

Oczekiwania co do przyspieszenia dynamiki wzrostu inflacji wpływają korzystnie na poprawę warunków generowania zysku przez banki i spółki finansowe, co można było zaobserwować w II połowie ubiegłego roku i I kwartale 2017 roku. To głównie te sektory były motorami wysokich wzrostów. Ale nie tylko one. Z naszymi inwestycjami wychodzimy poza Polskę, inwestujemy w branże, które na naszym rynku są słabo reprezentowane, np. spółki technologiczne, branża producentów półprzewodników, spółki działające globalnie w obszarze e‑commerce, jak na przykład Zalando, czy też dojrzałe spółki produkujące gry – Electronic Arts, Activision oraz Ubisoft Entertainment. Nasz proces inwestycyjny bazuje na analizie fundamentalnej zarówno w zakresie oceny trendów makroekonomicznych, jak i poszczególnych emitentów.

Jeden z produktów TMS Brokers, portfel TMS Dynamic, koncentrujący się na agresywnym inwestowaniu, wypracował w ciągu 12 miesięcy 26,6% zysku. Czy można powiedzieć, że to najbardziej opłacalna dla klientów strategia?

Określenie „agresywny portfel” używane jest w stosunku do inwestycji skupionych na rynkach akcji. Na nich zbudowana jest właśnie strategia TMS Dynamic. W momencie gdy następuje poprawa koniunktury i obserwujemy wzrost indeksów na głównych rynkach, taka strategia daje najlepsze możliwości inwestorowi akceptującemu wysoki poziom ryzyka i nastawionemu na maksymalizację stopy zwrotu. Jak widać po tegorocznych wynikach, w strategii TMS Dynamic udaje się takie założenia realizować.

Firma TMS Brokers poinformowała niedawno o wejściu do oferty nowego portfela TMS Global Select. Czym będzie się wyróżniał?

Tak, proponujemy klientom bardzo ciekawe rozwiązanie inwestycyjne, odróżniające się od produktów klasycznych. Nowy typ portfela ma na celu generowanie dodatnich stóp zwrotu bez względu na koniunkturę, podobnie jak istniejący portfel absolutnej stopy zwrotu TMS Global Return, lecz z dodatkowymi zaletami. W obu strategiach, w ramach określonych limitów, zarządzający dobierają skład portfela na podstawie analizy fundamentalnej i dobierają instrumenty najbardziej korzystne pod kątem ryzyka i potencjalnej stopy zwrotu. W tych strategiach nastawiamy się na selekcję najbardziej atrakcyjnych klas aktywów, rynków oraz poszczególnych spółek. Ponadto wykorzystujemy krótkie pozycje na poszczególnych indeksach bądź wybranych spółkach. TMS Global Select, strategia adresowana do nieco zamożniejszego klienta, uwzględnia stały udział krótkich pozycji, które służą do generowania zysku na spadkach. W sytuacji pogorszenia koniunktury będą one zabezpieczać portfel oraz wpływać na obniżenie zmienności jego wyceny. Poza funkcją zabezpieczającą krótkie pozycje mogą również w okresach wzrostów na rynkach generować dodatkowe stopy zwrotu z krótkich pozycji w akcjach słabo radzących sobie spółek. Strategia TMS Global Select pozwala zarządzającemu osiągać wyższe stopy zwrotu przy potencjalnie niższym ryzyku całego portfela, co oczywiście ma bezpośrednie przełożenie na jakość i stabilność stóp zwrotu wypracowywanych dla klientów.

Ten tekst jest częścią projektu Najskuteczniejsi prezesi 2016

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Multimedia
Noblista Daron Acemoglu studzi oczekiwania wobec sztucznej inteligencji

Czy sztuczna inteligencja naprawdę zrewolucjonizuje gospodarkę i rynek pracy w ciągu najbliższych lat? Daron Acemoglu, laureat Nagrody Nobla i wybitny ekonomista, przedstawia zaskakująco umiarkowaną prognozę. W rozmowie z MIT Sloan Management Review obala popularne mity o potędze AI, wyjaśniając, dlaczego technologia ta zautomatyzuje jedynie ułamek zadań i doda skromny, ale wartościowy wkład do światowego PKB. Posłuchaj, jak ekspert pokazuje, że kluczem do sukcesu jest mądra współpraca ludzi z AI oraz inwestycje w innowacje, a nie ślepe podążanie za modą na automatyzację.

Królicze nory i piękny problem AI: Jak Reddit poprawia personalizację reklam

Vishal Gupta, menedżer ds. inżynierii uczenia maszynowego w Reddit , wyjaśnia, jak platforma radzi sobie z miliardem postów i 100 000 społeczności. Kluczem jest sztuczna inteligencja, która nie tylko pomaga użytkownikom odkrywać niszowe treści , ale także rewolucjonizuje trafność reklam. To delikatna sztuka balansu między eksploracją a eksploatacją , celami reklamodawców a doświadczeniem użytkownika oraz między treściami generowanymi przez AI a autentyczną ludzką rozmową, która – zdaniem Gupty – staje się przez to jeszcze cenniejsza.

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!