Nowe strategie mogą zwiększyć rentowność i satysfakcję z usług subskrypcyjnych. Usługi subskrypcyjne oferowane przez Costco i Amazona były dopiero początkiem. Dziś konsumenci mogą zamawiać regularne dostawy niemal wszystkiego – od „hitu miesiąca” i kolorowanek po dwumiesięczne zestawy narzędzi survivalowych. Choć tradycyjne subskrypcje, takie jak dostarczanie gazet czy mleka do domów, funkcjonują od dekad, obecnie coraz […]
Współczesny krajobraz biznesowy charakteryzuje się narastającą niepewnością. Dynamiczne zmiany, nieprzewidywalność oraz złożoność otoczenia – potęgowane przez globalne kryzysy, rewolucję technologiczną i ewoluujące oczekiwania klientów – podważają tradycyjne podejścia do zarządzania strategicznego. W tym kontekście redefinicja strategii staje się nie tylko wyborem, ale i pilną koniecznością. Firmy, które kurczowo trzymają się przestarzałych modeli, narażają się na utratę konkurencyjności, a w konsekwencji […]
Nie ma co się oszukiwać – zatrudnienie Controllera finansowego wiąże się z dodatkowym kosztem dla organizacji. Nic więc dziwnego, że firmy często zastanawiają się, czy jest to rzeczywiście konieczne, czy może wystarczą dane pozyskane z księgowości do skutecznego zarządzania. Jednak rola i korzyści płynące ze współpracy z Controllerem mogą mieć strategiczne znaczenie dla zrównoważonego rozwoju […]
Zasady rządzące rynkiem pracy nie są wyryte w skale – zmieniają się, ewoluują i wymuszają na profesjonalistach nieustanne dostosowywanie się do nowych realiów. Świadome zarządzanie karierą, która zapewni długoterminową satysfakcję i zwiększy konkurencyjność, wymaga więc strategicznego podejścia, zrozumienia własnych potrzeb oraz aktywnego poszukiwania nowych możliwości rozwoju. Wielu profesjonalistów w różnych momentach swojej kariery doświadcza sytuacji, w której ich ścieżka zawodowa […]
Liderzy firm mogą podnieść efektywność swojego zespołu zarządzającego, umiejętnie balansując między wykorzystywaniem chęci do rywalizacji pomiędzy jego członkami a wspieraniem współpracy między nimi. CEO nigdy nie działa w pojedynkę. Sukces dyrektorów zarządzających opiera się na silnym zespole zarządzającym. Jednak nowi liderzy często mierzą się z wyzwaniem pracy z zespołami, które są słabo zgrane, co zamiast napędzać organizację do działania, […]
Wyobraź sobie, że employer branding to wyzwanie kulinarne. Jako szef kuchni chcesz skomponować danie, które zadowoli nawet najbardziej wymagających smakoszy. Jak się do tego zabrać? W jaki sposób stworzyć taki posiłek, który przyciągnie nie tylko uwagę, ale i serca? Wyobraź sobie, że employer branding to wyzwanie kulinarne. Jako szef kuchni chcesz skomponować danie, które zadowoli nawet najbardziej […]
Kiedy proekologiczne produkty i procesy zwiększają koszty, menedżerowie mogą wykorzystać inne dźwignie finansowe, aby utrzymać rentowność. Liderzy nie mogą pozostać obojętni wobec globalnego wyzwania, jakim jest ograniczenie wpływu biznesu na środowisko. Jednak w głębi serca wielu z nich ma wątpliwości: „Czy organizacja nastawiona na zysk może być jednocześnie zrównoważona?”. Nieustannie odczuwają presję na wzrost przychodów i kontrolę kosztów. Jak […]
Liderzy firm mogą podnieść efektywność swojego zespołu zarządzającego, umiejętnie balansując między wykorzystywaniem chęci do rywalizacji pomiędzy jego członkami a wspieraniem współpracy między nimi. CEO nigdy nie działa w pojedynkę. Sukces dyrektorów zarządzających opiera się na silnym zespole zarządzającym. Jednak nowi liderzy często mierzą się z wyzwaniem pracy z zespołami, które są słabo zgrane, co zamiast napędzać organizację do działania, […]
Duże organizacje mogą dorównać szybkości i elastyczności start‑upów, jeśli liderzy zapewnią pracownikom sporą autonomię, jednocześnie wyznaczając jasno zdefiniowane ramy ich działania. Jak sprawić, by duża, ugruntowana firma była równie responsywna na zmieniające się warunki rynkowe jak dynamiczne start‑upy działające w tej samej branży? To pytanie jest kluczowe dla liderów, którzy chcą działać zwinnie, aby sprostać nowym wymaganiom […]
Rozbieżne ścieżki dwóch producentów pikantnych sosów pokazują, jak ważne jest zarządzanie ryzykiem na wielu różnych frontach. To były najlepsze czasy, to były najgorsze czasy. Odmienne losy dwóch rywalizujących przedsiębiorstw produkujących przyprawy – triumf firmy McIlhenny, producenta znanych sosów pikantnych marki Tabasco, i trudny moment dla Huy Fong Foods, twórcy amerykańskiej wersji popularnego sosu paprykowego Sriracha – […]