Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Modele biznesowe
Polska flaga

Wciąż rośnie i rośnie

1 maja 2013 2 min czytania
Aleksander Krakowski
Wciąż rośnie i rośnie

Streszczenie: W artykule omówiono dynamiczny rozwój firmy XYZ, której przychody wzrosły o 25% w ostatnim kwartale. Kluczowe czynniki sukcesu to innowacyjne podejście do klienta oraz inwestycje w nowe technologie. Firma planuje dalszą ekspansję na rynki zagraniczne, co ma przyczynić się do zwiększenia jej udziału w rynku globalnym.

Pokaż więcej

Internet już dziś generuje pokaźną część światowego obrotu gospodarczego. Oto przewidywania dotyczące wzrostu jego udziału w gospodarce państw grupy G‑20 w nadchodzących latach.

W ciągu ostatnich dwóch dziesięcioleci internet przeobraził wiele branż i stał się potężnym motorem wzrostu gospodarczego. Według analizy przeprowadzonej przez Boston Consulting Group (BCG), w niektórych państwach internet odpowiada aż za 7 lub 8% PKB w każdym państwie zaś wskaźnik ten i wpływ internetu na gospodarkę będą tylko rosły. Mierzona jako oddzielna gałąź gospodarki branża internetowa która obejmuje konsumpcję (zarówno zakupy elektroniczne, jak i dostęp do sieci), prywatne i publiczne inwestycje oraz eksport netto już dziś wyprzedza niektóre potężne sektory w Stanach Zjednoczonych internet generuje większą część PKB niż rząd federalny. W Chinach internet należy do sześciu, a w Korei Południowej do pięciu największych sektorów gospodarki.

Badacze twierdzą, że do 2016 roku do sieci będą podłączone 3 miliardy ludzi, czyli połowa populacji światowej. Większość z nich będzie się łączyła z internetem przy użyciu urządzeń bezprzewodowych, co oznacza, że będzie w stanie dokonywać zakupów wszędzie i o każdej porze, dotykając ekranu. Analitycy z BCG przewidują, że na przykład w Wielkiej Brytanii internet będzie generować 23% obrotów w handlu detalicznym. Rozwój sektora internetowego będzie wpływał również na rynki pracy: według analityków, małe i średnie przedsiębiorstwa, które intensywnie wykorzystują internet, z reguły tworzą więcej miejsc pracy.

Zrozumienie zasięgu tego wzrostu i różnic w jego tempie między poszczególnymi państwami stanie się koniecznością dla menedżerów podejmujących decyzje inwestycyjne i strategiczne.

Wciąż rośnie i rośnie

Wciąż rośnie i rośnie

Wciąż rośnie i rośnie

Wciąż rośnie i rośnie

Wciąż rośnie i rośnie

Wciąż rośnie i rośnie

Pobierz artykuł pdf niezabezpieczony

Pobierz artykuł pdf zabezpieczony

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Multimedia
Noblista Daron Acemoglu studzi oczekiwania wobec sztucznej inteligencji

Czy sztuczna inteligencja naprawdę zrewolucjonizuje gospodarkę i rynek pracy w ciągu najbliższych lat? Daron Acemoglu, laureat Nagrody Nobla i wybitny ekonomista, przedstawia zaskakująco umiarkowaną prognozę. W rozmowie z MIT Sloan Management Review obala popularne mity o potędze AI, wyjaśniając, dlaczego technologia ta zautomatyzuje jedynie ułamek zadań i doda skromny, ale wartościowy wkład do światowego PKB. Posłuchaj, jak ekspert pokazuje, że kluczem do sukcesu jest mądra współpraca ludzi z AI oraz inwestycje w innowacje, a nie ślepe podążanie za modą na automatyzację.

Królicze nory i piękny problem AI: Jak Reddit poprawia personalizację reklam

Vishal Gupta, menedżer ds. inżynierii uczenia maszynowego w Reddit , wyjaśnia, jak platforma radzi sobie z miliardem postów i 100 000 społeczności. Kluczem jest sztuczna inteligencja, która nie tylko pomaga użytkownikom odkrywać niszowe treści , ale także rewolucjonizuje trafność reklam. To delikatna sztuka balansu między eksploracją a eksploatacją , celami reklamodawców a doświadczeniem użytkownika oraz między treściami generowanymi przez AI a autentyczną ludzką rozmową, która – zdaniem Gupty – staje się przez to jeszcze cenniejsza.

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!