Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Przełomowe innowacje
Polska flaga

Tomasz Woźniak, Future Mind: Kiedyś didżej, dzisiaj prezes

19 maja 2022 6 min czytania
Zdjęcie Joanna Koprowska - Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”
Joanna Koprowska
Tomasz Woźniak
Tomasz Woźniak, Future Mind: Kiedyś didżej, dzisiaj prezes

Streszczenie: Tomasz Woźniak rozpoczął swoją karierę od pracy jako didżej, towarzysząc na scenie artystom takim jak Pezet. W trakcie swojej kariery muzycznej zmagał się z intensywnym trybem życia w trasie, co ostatecznie skłoniło go do zmiany ścieżki zawodowej. Po zakończeniu kariery muzycznej, zdecydował się na założenie firmy doradczej technologicznej Future Mind. Praca w tej branży, w tym współpraca z firmami takimi jak LPP czy Żabka, stanowi obecnie główny obszar jego działalności. Woźniak podkreśla, że decyzja o zmianie kariery nie była łatwa, ale pozwoliła mu znaleźć stabilność. Dziś łączy rolę prezesa z byciem mężem, ojcem, pasjonatem tenisa i wykładowcą, a mimo to stara się zachować równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.

Pokaż więcej

Jak łączyć zarządzanie dynamicznie rozwijającą się firmą doradztwa technologicznego z byciem tatą, mężem, tenisistą, wykładowcą i jeszcze z kilkoma innymi rolami? O tym w „Sekretach Mistrzów” opowiada Tomasz Woźniak, prezes Future Mind, który nie wierzy w magiczne recepty na efektywność, relaks czy work‑life balance.

Kariera Tomasza Woźniaka nie przebiegała typowo, bo zaczęła się od „didżejki”. Spędził kilka lat w trasach koncertowych, towarzysząc na scenie m.in. Pezetowi. Wyczerpujący tryb takiego życia sprawił, że postanowił poszukać szczęścia w biznesie. Przez jakiś czas działał na dwóch frontach, by po różnych doświadczeniach definitywnie zamienić konsolę didżeja na biurko prezesa firmy doradztwa technologicznego. Future Mind, którego jest współzałożycielem, ma na koncie współpracę z LPP, Żabką, Brainly czy Jerónimo Martins. Na brak obowiązków nasz rozmówca nie narzeka, a jednak udaje się mu wygospodarować czas na pasje, podróże i rodzinę. Co doprowadziło do życiowego zwrotu i jak naszemu rozmówcy udaje się pogodzić intensywną karierę z życiem prywatnym?

Wysłuchaj całej rozmowy z Tomaszem Woźniakiem, z serii „Sekrety Mistrzów” TUTAJ

Najpierw był trudny wybór

Na początku drogi przedsiębiorczej Tomasz Woźniak łączył działalność muzyczną z prowadzeniem firmy. Taki wyczerpujący styl życia po jakimś czasie zmusił go do postawienia wszystkiego na jedną kartę.

– Decyzja o tym, by przestać koncertować, nie należała wyłącznie do mnie. Pezet miał poważną kontuzję kręgosłupa i nie mógł udać się w długo wyczekiwaną trasę. Zostałem więc postawiony przed faktem. To był moment, gdy jako świeżo upieczony mąż zacząłem się zastanawiać nad przyszłością i nad tym, że dorosłe życie wymaga większej stabilności. Pewnie mógłbym łączyć te dwa światy, ale jeszcze kilkanaście lat temu branża koncertowa nie była aż tak profesjonalna jak dziś. Z perspektywy czasu wiem, że pomyliłem się w tej ocenie. Gdybym wtedy postawił na muzykę, dzisiaj prowadziłbym zapewne własną wytwórnię i wydawałbym innych artystów – mówi Tomasz Woźniak.

Jednak wspólnicy biznesowi zauważyli, że nie sposób efektywne koncertować i rozwijać firmę, więc przekonali wtedy początkującego przedsiębiorcę, by porzucił świat muzyki. Do tego, jak sam przyznaje rozmówca „Sekretów Mistrzów”, życie w trasie nie jest tak piękne, jak się wielu osobom wydaje. – Po trzech dniach koncertowania, wracając w niedzielę samochodem osobowym, czasami nie mieliśmy już sił i ochoty na siebie patrzeć. Ze zmęczenia – wspomina starte czasy Tomasz Woźniak. – Mimo że wszyscy się lubiliśmy, każdy wyczekiwał chwili, gdy rozjedziemy się do własnych domów. Wiele tysięcy kilometrów rocznie. Nocowanie za każdym razem w innym hotelu. Wstawanie rano, by dojechać kilkaset kilometrów do miejsca docelowego koncertu… Wszystko to prędzej czy później odbija się na zdrowiu – wspomina.

Kładąc więc na szali satysfakcję, korzyści finansowe, możliwość współpracy z jednym z najbardziej rozpoznawalnych ówcześnie muzyków z jednej strony, a z drugiej koszty zdrowotne, zmęczenie, przytycie 30 kg przez kilka lat, pochowanie wszystkich relacji z rodziną i przyjaciółmi – doszedł do wniosku, że biznes będzie lepszym pomysłem na życie. Mimo prób prowadzenia podwójnej kariery w końcu postanowił porzucić koncertowanie i postawić na Future Mind.

Kariera w technologiach

Tomasz Woźniak szybko zauważył, że gdy się zarządza firmą, również trudno zachować work‑life balance. Ciągle myśli się o pracy, nawet gdy się w niej nie jest. Mimo ciągłego pędu dla naszego gościa priorytetem są relacje. Dobrze pamięta, jak intensywny tryb życia związany z koncertowaniem odbił się na jego znajomościach.

– Gdy człowiek gra 100 koncertów rocznie, jest zmuszony odmawiać udziału w różnego rodzaju spotkaniach towarzyskich. W pewnym momencie telefon przestaje dzwonić, a ty się budzisz po 5 latach intensywnego życia i nie wiesz, kogo zaprosić na piwo czy z kim pójść do kina. Ja tak się poczułem. Wiele relacji umarło, bo mnie ciągle nie było – wspomina stare czasy nasz gość. I przyznaje, że wnioski z tego okresu wyciągnął, dlatego obecnie priorytetowo podchodzi do poświęcania czasu rodzinie.

Mimo że, jak przyznaje, praca nigdy nie ma końca, stara się też znaleźć czas na aktywny wypoczynek. Zauważył, że ludzie często podczas wolnego czasu i tak myślą o pracy, dlatego sam postawił na koszykówkę i tenis, które uniemożliwiają mu rozważania o tym, co jeszcze powinien zrobić lub komu zapomniał odpisać na wiadomość. – Te sporty to dla mnie najlepsza odskocznia od pracy, bo gdy piłka leci w moją stronę, muszę być skupiony tu i teraz. Nie mam więc czasu na myślenie o pracy – przyznaje.

Wysłuchaj całej rozmowy z serii „Sekrety Mistrzów” TUTAJ, w której Tomasz Woźniak opowiada m.in. o tym:

  • co sprawiło, że zamienił konsolę didżeja na biurko prezesa;

  • jak doświadczenia z czasów muzycznej kariery pomagają mu w obecnej karierze biznesowej;

  • dlaczego delegowanie może się okazać kluczem do sukcesu i skutecznym sposobem na efektywność osobistą;

  • w jaki sposób dba o relacje i dlaczego się o nie szczególnie troszczy mimo natłoku obowiązków;

  • jak celebruje sukcesy biznesowe (i finansowe), nagradzając się i inwestując jednocześnie.

Posłuchaj również podcastu z serii O BIZNESIE, w którym rozmawiamy z Tomaszem Woźniakiem o przyszłości aplikacji mobilnych i nie tylko »

Aplikacje mobilne to jego specjalność – Tomasz Woźniak z Future Mind  

Tomasz Woźniak PL, Joanna Koprowska PL

Tomasz Woźniak z Future Mind opowiada o dobrych praktykach w świecie mobile oraz dzieli się wskazówkami dotyczącymi podejmowania trafnych decyzji biznesowych. 

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!