Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Jakość i obsługa
Polska flaga

Czarek Jarząbek: Dbałość o szczegóły przyciąga dobrych klientów

1 kwietnia 2016 5 min czytania
Czarek Jarząbek

Streszczenie: Dbałość o szczegóły w biznesie jest kluczowa dla przyciągnięcia wartościowych klientów. Precyzja w realizacji projektów oraz indywidualne podejście do potrzeb klientów budują zaufanie i lojalność. Firmy, które koncentrują się na jakości i szczegółach, wyróżniają się na rynku i przyciągają klientów ceniących profesjonalizm.

Pokaż więcej

Firma Golub & Company obecna jest na warszawskim rynku od końca lat osiemdziesiątych, gdy zbudowała najpierw Warsaw Corporate Center, niewielki jak na dzisiejsze standardy biurowiec zlokalizowany naprzeciwko Marriotta. Kilka lat później powstało Warsaw Financial Center, nowoczesny budynek biurowy, który bił na głowę pod względem jakości wszystkie warszawskie biurowce i do dziś jest prestiżową siedzibą wielu firm doradczych, funduszy inwestycyjnych i kancelarii prawnych. Później powstał biurowiec International Business Center przy rondzie Jazdy Polskiej oraz Wiśniowy Biznes Park. Ostatnie inwestycje to PRIME Corporate Center i Mennica Legacy Tower, realizowane przez Golub GetHouse, gdzie jestem wspólnikiem.

Wszystkie inwestycje, w których uczestniczyła rodzina Golubów, wiązały się z bezkompromisowym podejściem do jakości, dbaniem o szczegóły i dobry projekt architektoniczny. To firma rodzinna, która w swoim DNA ma zakodowane bezkompromisowe podejście do jakości i konsekwentnie przekazuje je pracownikom. Firma nie realizuje wielu projektów równorzędnie, dzięki czemu liderzy przedsiębiorstwa mogą osobiście angażować się w każdy z nich niezależnie od tego, czy dotyczy to Chicago czy Warszawy. Do każdego projektu podchodzą z taką samą dbałością o szczegóły, o czym przekonałem się osobiście. Zanim zostałem ich wspólnikiem w firmie Golub GetHouse, którą wspólnie założyliśmy, miałem okazję dla nich pracować i od nich właśnie nauczyłem się tego, że każdy detal dotyczący inwestycji jest istotny i nie można tu sobie pozwolić na żadne kompromisy. Z pewnością to też zdecydowało, że zaakceptowali mnie jako wspólnika, który będzie ich reprezentował na rynku polskim.

Nasze podejście do jakości wynika też z modelu biznesowego, który wybraliśmy. Jesteśmy firmą deweloperską i w przeciwieństwie do wielu innych deweloperów nie zajmujemy się budownictwem. Do realizacji inwestycji wynajmujemy zawsze generalnego wykonawcę, co oznacza, że nie zależy nam, tak jak innym, żeby jak najtaniej wybudować. Zarabiamy nie na budowaniu, a na końcowym etapie, czyli wynajmie i sprzedaży budynku. Dlatego chcemy każdy element budynku dokładnie zaprojektować, każdy szczegół przemyśleć funkcjonalnie, aby spełniał najwyższe oczekiwania najemcy.

Pedantyczne podejście do szczegółów stosowaliśmy też, realizując inwestycję w PRIME. Gdy w 2011 roku kupowaliśmy działkę naprzeciwko budynku Hiltona, obok ruszała już budowa Warsaw Spire. Oznaczało to, że wznosimy nasz biurowiec prawie dosłownie w cieniu rosnącego najwyższego biurowca Warszawy i wiedzieliśmy, że ciężko nam będzie się wyróżnić przy takim sąsiedztwie. Szukając pomysłu na kampanię, analizowaliśmy działania konkurencji. Zauważyliśmy wówczas, że na rynku nieruchomości działania marketingowe i sprzedażowe są realizowane w ten sam sposób. Podkreślana jest lokalizacja, rozwiązania technologiczne, systemy proekologiczne, takie jak na przykład recykling wody itd. W przypadki PRIME mieliśmy i doskonałą lokalizację, i ekotechnologie, ale oparcie na tym naszej komunikacji oznaczało dopasowanie się do nudnego otoczenia i pozbawienie się jakichkolwiek wyróżników. Dla wyników sprzedażowych mogło oznaczać to katastrofę.

Zauważyliśmy też, że wszystkie kampanie łączył jeszcze jeden szczegół – niska jakość materiałów promocyjnych i sprzedażowych. W większości znaleźliśmy kiepskie zdjęcia wyciągane z baz danych, a w jednym katalogu nawet był człowiek, który patrzył się na zegarek, choć nie miał na ręku żadnego zegarka. W wielu przypadkach przekaz był bardzo płytki i ograniczał się do lokalizacji, bryły i szczegółów technicznych. Ale czy szczegóły techniczne mają jakiekolwiek znaczenie dla najemcy? Oczywiście tak, ale nie pierwszoplanowe w odbiorze budynku. Budynek powinien przede wszystkim ładnie wyglądać, mieć dobrą lokalizację, biuro ma być ładne i funkcjonalne, a reszta to już mniej istotne detale. I oczywiście na czoło wysuwa się cena.

Dlatego postanowiliśmy dodać jeszcze jeden, ale za to istotny element – emocje. Postanowiliśmy nie mówić za wiele, czym PRIME wyróżnia się pod względem technicznym, za to skupiliśmy się na budowaniu historii towarzyszącej tej inwestycji. Spróbowaliśmy wykreować dodatkową wartość, która pozwoli na wyróżnienie się z zalewu podobnych ofert. PRIME jest budynkiem prostym architektonicznie, dzięki czemu gwarantuje łatwość aranżacji powierzchni biurowej. Prostopadła bryła zapewniała dużo efektywnego miejsca, można więc łatwo ustawiać biurka i usadzić wygodnie więcej osób na tej samej powierzchni niż w budynkach o bardziej skomplikowanej bryle. Dzięki temu najemca może zapłacić mniej za wynajem powierzchni dla określonej liczby osób, choć stawka za metr wcale nie jest niższa.

Na tej prostocie z górnej półki wspartej historią wcześniejszych inwestycji firmy Golub oparliśmy całą kampanię. Towarzyszącą inwestycjom jakość i dbałość o szczegóły przenieśliśmy na materiały, co czyniło nas wiarygodnymi. Właśnie ta wiarygodność jest kluczowa w budowaniu historii, gdyż w dobie powszechnego i szybkiego dostępu do informacji łatwo zweryfikować i zburzyć każdą, nawet najlepszą, historię. Autentyczność i dbałość o szczegóły we wszelkich działaniach komunikacyjnych uwiarygodniały nasze hasło, brzmiące: „Na pewnym poziomie biznesu jest już tylko… PRIME”.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Co charakteryzuje rynek nieruchomości biurowych? »

Zrozumieć rynek nieruchomości biurowych 

Joanna Mroczek PL

Dla każdej firmy jednym z kluczowych czynników sukcesu jest przestrzeń, w jakiej funkcjonuje.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!