Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Więcej w: Strategia rozwoju
Corporate governance: zbędny gorset czy szansa na lepsze zarządzanie?
Strategia rozwoju

Corporate governance: zbędny gorset czy szansa na lepsze zarządzanie?

Jeszcze kilka lat temu nadzór korporacyjny (corporate governance) uważano w świecie biznesu za temat drugorzędny. Po skandalach i bankructwach Worldcomu, Enronu i kilku innych dużych koncernów koncepcja ta nagle awansowała do rangi problemu numer jeden. Choć jeszcze niewidoczny na pierwszych stronach gazet, nadzór korporacyjny staje się przedmiotem coraz szerszego zainteresowania również w Polsce. Temat ten budzi jednak kontrowersje. Z jednej […]

Witold Jankowski Wiesław Rozłucki Michał Danielewski Grzegorz Domański Peter Driscoll Jeff Henley Bogusław Kułakowski Sławomir Skrodzki dr Ewa Łabno-Falęcka Adam Czarnecki Janusz Górski Paweł Piwowar
1 września 2004
Automatyzacja i robotyzacja

Wyspecjalizowane usługi dla firm

Przedsiębiorstwa chcąc poprawić i usprawnić swoje funkcjonowanie, coraz częciej korzystają z usług zewnętrznych firm. Powierzają specjalistom te zadania, które wykraczają poza ich podstawową działalność. Przy wyborze konkretnych ofert większą uwagę zwracają na ich kompleksowość i niezawodność, mniejsze znaczenie przywiązując do ceny tych usług: Kurierzy już następnego dnia dostarczą ważną przesyłkę w dowolne miejsce na świecie. Car fleet management profesjonalnie […]

Krzysztof Kluska Zofia Leśniewska
1 września 2004
Czy twojej firmie grozi kryzys?
INNOWACJE

Czy twojej firmie grozi kryzys?

W każdej branży, niezależnie od koniunktury, są firmy, które przeżywają poważne trudności.Wiele z nich mogłoby uniknąć kryzysu, gdyby dużo wcześniej rozpoznały zbliżające się niebezpieczeństwo. Jak przebiegają kolejne fazy kryzysu i jak narasta problem? Dowiedz się, zanim będzie za późno! Jesteśmy w Unii Europejskiej, a gospodarka weszła na ścieżkę wzrostu. To nie oznacza, że sytuacja wszystkich polskich firm się poprawi. Wręcz […]

Rafał Skowroński Artur Pielech
1 września 2004
Marek Tarnowski: udziały prywatnych marek będą rosły
Modele biznesowe

Marek Tarnowski: udziały prywatnych marek będą rosły

Zdecydowana większość firm produkujących dobra szybko zbywalne (FMCG – Fast Moving Consumer Goods) zmaga się z podobnymi dylematami jak Tom Rose. Wejście w tzw. prywatną markę (private label) daje z reguły zwiększoną, regularną sprzedaż. Z drugiej jednak strony stawia znak zapytania nad „sprawiedliwym” podziałem marży między właścicielem marki a producentem oraz perspektywami ich dalszej współpracy. Jednak dyrektor Rose Partyware ma […]

Marek Tarnowski
1 września 2004
Czechy, Wegry, Słowacja, a może Polska. Gdzie najlepiej inwestować?
Ekspansja zagraniczna

Czechy, Wegry, Słowacja, a może Polska. Gdzie najlepiej inwestować?

Wybór miejsca pod inwestycje ma kluczowe znaczenie dla każdego menedżera. Przyszłość przedsięwzięcia zależy bowiem od trafnej decyzji, w co jak również gdzie zaangażować swoje fundusze. Szczegółowej analizie poddają więc różnorodne parametry, które mają ułatwić im dobry wybór i jednocześnie zminimalizować ryzyko porażki. Jakie są oczekiwania inwestorów? Jak oceniają konkurencyjność polskiej gospodarki w porównaniu z Czechami, Słowacją i Węgrami, naszymi głównymi […]

Adam Droździel Aleksander Kwiatkowski Paweł Pietruszewski
1 sierpnia 2004
INNOWACJE

Zignorować czy wykorzystać polski rodowód produktów – komentarz 8

Posiadanie flagowej marki narodowej nie jest koniecznym warunkiem pomyślnego rozwoju gospodarki. Polskie firmy szybko zdobywają opinię sprawnych poddostawców produktów bezmarkowych lub sygnowanych markami znanymi wyłącznie na rynkach profesjonalnych (coraz częściej produktów bardzo zaawansowanych technologicznie). I dlatego nie jest to kłopot, którym zaprzątają sobie głowy menedżerowie polskich firm. Po drugie, brakuje możliwości. Żadna marka nie może funkcjonować […]

Adam Czyżewski
1 lipca 2004
Ekspansja zagraniczna

Zignorować czy wykorzystać polski rodowód produktów – komentarz 5

Nie wyobrażam sobie lepszej reklamy dla Polski niż reklama i promocja dobrych, aspiracyjnych polskich marek. Niech europejscy konsumenci, przekonawszy się do produktu, sprawdzą, gdzie go wytworzono. Stanowczo natomiast odradzałbym dziś promowanie tzw. polskości. Po pierwsze, „fachowcy” od komunikacji marketingowej niechybnie spłycą tę promocję i sprowadzą do zaściankowych przechwałek, nieznajdujących pokrycia w faktach. Po drugie, nie bardzo mamy się […]

Paweł Kwiatkowski
1 lipca 2004
Mechanizm innowacji się zaciął i co dalej?
Kultura organizacyjna

Mechanizm innowacji się zaciął i co dalej?

Przez całe lata Artdom był najbardziej innowacyjnym przedsiębiorstwem w branży artykułów gospodarstwa domowego. Teraz jednak zaczynają go wyprzedzać nowe firmy, a co gorsza – dyrektor do spraw badań i rozwoju Artdomu w ogóle się tym nie przejmuje. Marcin Koryciński, dyrektor naczelny producenta wyrobów AGD, firmy Artdom, stał w firmowej kuchni i obserwował swoją poranną bułeczkę, powoli obracającą się w mikrofalówce. Jak bardzo […]

Witold Jankowski
1 czerwca 2004
I ty możesz zwyciężać w Europie: lekcje Nowego Stylu
Ekspansja zagraniczna

I ty możesz zwyciężać w Europie: lekcje Nowego Stylu

Jak to zwykle bywa, pewne utrwalone na zachodnich rynkach reguły, z jednej strony dają podbijającym je firmom z naszej części Europy atuty, jakich nie mają ich unijni konkurenci. Jednak z drugiej – zmuszają je do pokonywania dodatkowych barier. Jak firma międzynarodowa rodem z Polski ma się odnaleźć i odnieść sukces w UE? Spółka Nowy Styl wybrała całkiem skuteczną strategię ewolucyjnego rozwoju, […]

Adam Krzanowski
1 czerwca 2004
Zmierzch tradycyjnego konsultingu trendy na rynku doradztwa gospodarczego na świecie i w Polsce
STRATEGIA

Zmierzch tradycyjnego konsultingu trendy na rynku doradztwa gospodarczego na świecie i w Polsce

Niedawna recesja gospodarcza spowodowała, że firmy bardziej krytycznie podchodzą dziś do wydawania pieniędzy na usługi doradcze. Wydają na konsultantów mniej, a wymagają więcej niż dotąd. Aby przeżyć, firmy doradztwa gospodarczego czym prędzej wchodzą w alianse, rozszerzają ofertę, dzielą się odpowiedzialnością za efekty projektów. Wszystko po to, by udowodnić klientowi, że mogą mu przynieść rzeczywiste, a nie papierowe zyski. […]

Andrzej Łokaj
1 maja 2004

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!