Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Więcej w: Strategia rozwoju
Wykupy menedżerskie, czyli jak z najemnika stać się właścicielem
Modele biznesowe

Wykupy menedżerskie, czyli jak z najemnika stać się właścicielem

Mimo ewidentnych korzyści, polscy menedżerowie rzadko stają się właścicielami firm, którymi kierują. Niepostrzeżenie dla większości rodzimych prezesów, ta sytuacja szybko się zmienia. Wielu menedżerów, zapytanych o plany zawodowe na bliższą lub dalszą przyszłość, odpowie: „Chcę mieć własną firmę”. Nic dziwnego – bycie współwłaścicielem daje co najmniej kilka korzyści: większe dochody, obietnicę dużego kapitału, prestiż. A posiadane udziały […]

Katarzyna Sobańska Piotr Sieradzan
1 stycznia 2005
Przywództwo w biznesie a sprawa polska
Kompetencje przywódcze

Przywództwo w biznesie a sprawa polska

Wraz z coraz większym tempem zmian w otoczeniu biznesowym rośnie rola przywódców – ludzi, którzy potrafią uspokoić pracowników, gdy czasy są niepewne, i wyzwolić w nich energię, gdy firma wymaga zmian. Ale co charakteryzuje efektywnych liderów? Na Zachodzie sprawa jest jasna – wystarczy przyjrzeć się szefom wiodących korporacji, którzy rok po roku odnoszą sukces. W Polsce jednak takich żyjących i powszechnie […]

Witold Jankowski Mik Kuczkiewicz Janusz Grzelak Jan Wejchert Maciej Zięba
1 grudnia 2004
Przełomowe doświadczenia: liderzy mówią o ważnych momentach w ich życiu i ludziach, którzy mieli na nich wpływ
Kompetencje przywódcze

Przełomowe doświadczenia: liderzy mówią o ważnych momentach w ich życiu i ludziach, którzy mieli na nich wpływ

Każdy z nas przechodzi przez życie z mniejszym lub większym bagażem doświadczeń. Ale tylko nieliczni potrafią wyciągać z tych doświadczeń wnioski na przyszłość. Potrafią z nich czerpać siły, które sprawiają, że zachowują hart ducha i nie poddają się trudnym życiowym próbom. Stale przy tym poszukują nowych rozwiązań i kolejnych wyzwań. Podejmują ryzyko, nawet w sytuacjach, które dla wielu okazują się przeszkodami nie […]

Piotr Czarnecki Henryka Bochniarz Andrzej Blikle Krzysztof Klicki Krzysztof Pawłowski Marek Piechocki Józef Wancer Marek Różycki Zofia Leśniewska Duleep Aluwihare
1 grudnia 2004
Kompetencje przywódcze

Nieudana sukcesja – komentarz 2

Muzyka, jak wiemy, łagodzi obyczaje… Nie oznacza to jednak, że muzyczny biznes rządzi się innymi prawami niż każdy inny. Są one równie bezwzględne i nieubłagane, jak w całej gospodarce. I za błędy w zarządzaniu płaci się równie wysoką cenę. Norbert Wysocki, szef BIG Media, odczuł to boleśnie na własnej skórze. Nikt chyba nie ma wątpliwości, że jednym z najcenniejszych zasobów […]

Mik Kuczkiewicz
1 listopada 2004
Czas na na nowy luksus... - komentarz 2
MARKETING I SPRZEDAŻ

Czas na na nowy luksus… – komentarz 2

Luksus kojarzy mi się z wygodą i chyba tym właśnie jest. Moje podejście do tej kwestii się zmienia. Kiedy luksus staje się codziennością, traci wyjątkowość. Łatwo się przyzwyczaić do wysokiego standardu życia. Z czasem zaczyna się go traktować jak standard średni, zwyczajny i dąży do wyższego. I tak już bez końca. Lubię przedmioty luksusowe, bo na ogół są bardzo dobrej […]

Barbara Czartoryska
1 listopada 2004
Czas na nowy luksus
MARKETING I SPRZEDAŻ

Czas na nowy luksus

Polski rynek luksusu jest młody i dopiero raczkuje. Mimo to już widać lukę między towarami tanimi i kiepskimi a drogimi i ekskluzywnymi. To miejsce dla „nowego luksusu”, który niebawem stanie się doskonałym biznesem także w Polsce. Wygląda na to, że globalny rynek dóbr luksusowych będzie miał się coraz lepiej. Według World Wealth Report, raportu przygotowanego przez firmy Merill Lynch oraz […]

Zofia Leśniewska
1 listopada 2004
Nieudana sukcesja
PRZYWÓDZTWO

Nieudana sukcesja

Właściciele oraz szefowie BIG Media poświęcili wiele czasu i środków na przygotowanie, a także wyszkolenie grupy menedżerów, która w przyszłości miała zająć najwyższe stanowiska w firmie. Plan ten załamał się, kiedy najlepsi kandydaci odeszli, nie czekając na awans. Dlaczego? Czy może być coś ważniejszego dla długotrwałego prosperowania firmy niż wybór i wspieranie jej przyszłych przywódców? Niestety, w wielu firmach taka procedura […]

Witold Jankowski
1 listopada 2004
Przełomowe innowacje

Wyzwania stojące przed prezesami firm w 2005 roku

Trwały wzrost przychodów, zdobycie oraz utrzymanie lojalności klientów, a także zwiększenie szybkości i elastyczności działania poparte gotowością do zmian – to najważniejsze cele, jakie na najbliższą przyszłość wytyczyli sobie szefowie największych firm polskich i międzynarodowych. Działające w 67 krajach międzynarodowe stowarzyszenie firm The Conference Board po raz kolejny przeprowadziło badanie „The CEO Challenge” wśród ponad 600 prezesów różnych firm […]

Krzysztof Obłój Michał Zdziarski
1 listopada 2004

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!