Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Więcej w: Strategia rozwoju
Modele biznesowe

Agencje doradcze odzyskują rynek

Branża konsultingowa ma się coraz lepiej. Według danych zawartych w raporcie rocznym DGA – jedynej firmy doradczej notowanej na warszawskiej giełdzie – wzrost przychodów firm konsultingowych na rynku europejskim w 2004 roku sięgnął 3,5%. Wyniosły one 47,5 mld euro. Przytaczając te dane, DGA powołuje się na europejską federację stowarzyszeń firm doradczych FEACO (The European Federation of Management […]

Łukasz Świerżewski
1 lipca 2005
E-commerce

Pokonać konkurencję innym modelem sprzedaży

Kiedy na początku lat 90. wchodziły do Polski międzynarodowe koncerny oferujące kosmetyki znanych marek, takich jak: L’Oreal, Max Factor czy Bourjuois, wydawało się, że krajowi producenci nie wytrzymają tak silnej konkurencji i w ciągu kilku lat znikną z rynku. Tak się jednak nie stało. W przypadku mojej firmy, Inglot, o sukcesie w walce z międzynarodowymi gigantami zadecydowały trzy rzeczy: unikanie bezpośredniej konfrontacji […]

Wojciech Inglot
1 lipca 2005
Ekspansja zagraniczna

Mój rynek ulega nasyceniu… – komentarz 1

Szefowie Rentana mają twardy orzech do zgryzienia. Na najbliższym posiedzeniu zarządu muszą zastanowić się,  w jaki sposób powinna dalej rozwijać się ich firma. Głosy są jednak podzielone: od szukania ukrytych rezerw na polskim rynku i wewnątrz samej firmy, poprzez outsourcing produkcji, aż do budowy własnej fabryki poza krajem. Zwolennikiem tej ostatniej koncepcji jest Paweł Dębowski, wiceprezes Rentana, […]

Tadeusz Trocikowski
1 czerwca 2005
Mój rynek ulega nasyceniu. Co robić?
Ekspansja zagraniczna

Mój rynek ulega nasyceniu. Co robić?

Czy inwestycja w produkcję mebli w Rosji będzie szansą na dalszy dynamiczny rozwój polskiej firmy? Od ponad 15 lat firma Rentan znajduje się w czołówce krajowych producentów mebli. Jej wyroby wyróżniają się oryginalną stylistyką i funkcjonalnością. Jednak ostatnio sprzedaż przestała rosnąć. To wynik coraz silniejszej konkurencji i stopniowego nasycania się rynku. Czy szansą na poprawę sytuacji firmy będzie eksport mebli […]

Witold Jankowski
1 czerwca 2005
Trzy obszary, w których możesz wykorzystać postęp w telekomunikacji
Automatyzacja i robotyzacja

Trzy obszary, w których możesz wykorzystać postęp w telekomunikacji

Powiedzmy sobie szczerze: udział kosztów usług telekomunikacyjnych w budżetach przedsiębiorstw jest dziś tak niewielki, że wręcz obowiązkiem firm jest korzystanie pełnymi garściami z możliwości oferowanych przez rozwój łączności. Najważniejsze z nich to: poprawa procesów, wzrost efektywności kosztowej i nowe możliwości biznesowe. Koszty utraconych korzyści, wynikające z przeoczenia szans, są dziś wielokrotnie wyższe od kosztów samych usług. Rozwój rynku telekomunikacyjnego w zasadniczy […]

Łukasz Świerżewski
1 czerwca 2005
Zarządzanie regulacjami: klucz do sukcesu w regulowanych branżach
INNOWACJE

Zarządzanie regulacjami: klucz do sukcesu w regulowanych branżach

Jak podnosić wartość firmy, gdy jej zarząd nie może w pełni samodzielnie podejmować najważniejszych decyzji finansowych – o cenach usług oraz wysokości realizowanej marży? Menedżerowie działający w regulowanych przez państwo branżach uważają zwykle, że jest to sytuacja bez wyjścia. Mylą się. Sami, nie podejmując ostatecznych decyzji, mogą wiele zyskać przez prowadzenie aktywnego i opartego na dogłębnej wiedzy dialogu z tymi, […]

Dariusz Nachyła Marek Kamiński
1 czerwca 2005
Rada nadzorcza nie musi być gorsetem zarządu!
INNOWACJE

Rada nadzorcza nie musi być gorsetem zarządu!

Wiele zarządów narzeka na swoje rady nadzorcze. Uważa je za bierne, niekompetentne, upolitycznione. Przyjęcie przez firmę kodeksu corporate governance może to zmienić. Dużo zależy jednak od samych menedżerów, którzy – być może wcale o tym nie wiedząc – dzięki kodeksowi zyskują nie tylko nowe obowiązki, lecz także szerokie pole manewru i szansę na wzrost wartości firmy. Pracuję […]

Wiesław Rozłucki
1 maja 2005
I prezes musi czasem być księgowym
Strategia IT

I prezes musi czasem być księgowym

Dostosowanie prowadzonej w przedsiębiorstwach rachunkowości do wymogów Unii Europejskiej wymaga większego zaangażowania zarządów firm. Nowe regulacje prawne rozszerzają zakres ich interpretacji, a tym samym uniemożliwiają podjęcie decyzji wyłącznie przez księgowych firmy. Międzynarodowe Standardy Rachunkowości (MSR) spędzają sen z powiek setkom księgowych i audytorów nie tylko w Polsce. Od początku tego roku stały się one częścią regulacji prawnych krajów UE, a także […]

Przemysław Kędzia
1 maja 2005
Firma energetyczna na wolnym rynku: jak sprostać konkurencji i zdobyć środki na inwestycje
Analiza danych, Big Data

Firma energetyczna na wolnym rynku: jak sprostać konkurencji i zdobyć środki na inwestycje

Rozwój rynku stawia nieco inne wyzwania wytwórcom energii, czyli elektrowniom i elektrociepłowniom, a inne – dystrybutorom, czyli zakładom energetycznym. Jedno jednak jest wspólne: wraz z likwidacją kontraktów długoterminowych i stworzeniem możliwości wyboru dostawcy energii cały sektor będzie musiał nauczyć się działać pod presją coraz silniejszej konkurencji. Równocześnie polski rynek będzie potrzebował coraz większych ilości energii. Zadań dla menedżerów energetyki […]

Łukasz Świerżewski
1 maja 2005
Rozwój nowych produktów

Dlaczego to przejęcie… – komentarz 2

Aby odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób można uzdrowić obecną sytuację firmy „KrollSoft”, należałoby poznać szerszy kontekst fuzji. Co tak naprawdę leżało u jej podstaw i czy w ogóle była potrzebna? Jeśli dla obydwóch firm była ona koniecznością biznesową, jeśli wybór partnerów został dogłębnie przemyślany, a zarządy firm „KrollSoft” oraz „Integra Systems” wypracowały wspólną strategię – to istnieje duża szansa, […]

Ewa Zielińska-Nowak
1 kwietnia 2005

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!