Streszczenie: W artykule omówiono kluczowe zagadnienia dotyczące marketingu i sprzedaży, które zdominowały rok 2016. Zawiera on wybór najlepszych artykułów z "Harvard Business Review Polska", które dostarczają praktycznych porad i analiz na temat strategii marketingowych oraz sprzedażowych. Wśród poruszanych tematów znajduje się rola zespołów programistów w marketingu, skuteczne wykorzystanie LinkedIn do zwiększenia sprzedaży oraz porady dotyczące polityki cenowej w firmach B2B. Dodatkowo, artykuły koncentrują się na tym, jak skutecznie budować markę, w tym także przez tzw. "brand hero", oraz jak marketing i sprzedaż mogą współpracować na zasadach podobnych do zespołów programistycznych.
Jak kształtuje się współczesna rola marketingu i co ma wspólnego z zespołami programistów? W jaki sposób zatrudniać najlepszych sprzedawców? Jak sprzedawać dzięki LinkedIn?
Na te konkretne pytania – i wiele innych – praktyczne i sprawdzone odpowiedzi znajdziecie Państwo w wybranych przez nas artykułach. Poniżej prezentujemy listę najpopularniejszych publikacji z działu Marketing i sprzedaż, które pojawiły się w „Harvard Business Review Polska” w 2016 roku. Zachęcamy jednocześnie do odkrywania pozostałych materiałów dotyczących marketingu i sprzedaży.
Zapraszamy także do sprawdzenia najlepszych artykułów 2016 roku z innych kategorii:
Przypominamy także, że zalogowani Czytelnicy mogą oznaczać dowolne artykuły jako ulubione (lub do przeczytania na później), tworząc w ten sposób spersonalizowaną listę najlepszych materiałów.
Najlepsze artykuły o strategii 2016
Marketing i sprzedaż – najlepsze materiały
Przeczytaj najlepsze teksty o #marketing i #sprzedaż! #2016
Brand hero – rozwiń swoją strategię marki
Ireneusz Larysz PL
Idea brand hero znacznie wykracza poza umieszczanie jego wizerunku np. w logo lub na opakowaniach produktu.
7 kroków do zwiększenia sprzedaży dzięki LinkedIn
,
Joanna Koprowska PL
W czym tkwi sprzedażowa moc LinkedIn?
Czy marketing może pracować jak zespół programistów?
,
Marcin Rutkowski PL
5 największych mitów o zarządzaniu cenami w B2B
,
Przemysław Białokozowicz PL, Michał Zimiński PL
5 rad dotyczących polityki cenowej twojej firmy.
Za klientem B2B stoi człowiek
,
Joanna Sieniawska PL
Świat nie nagradza dziś za to, co wiemy, ale za to, co z tą wiedzą robimy.
Trudna droga do sprzedaży wielokanałowej
Krzysztof Folta PL
Prezes firmy TIM SA, będącej jednym z największych w Polsce dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych, doszedł do wniosku, że w najbliższych latach Internet stanie się podstawowym kanałem zakupowym – nie tylko dla odbiorców detalicznych, ale również w segmencie B2B.

