Śledź postępy, nie wyniki

Jeżeli chcesz dokonać zmiany, musisz skupić się na procesie, a nie na rezultacie. Pulpity nawigacyjne są unikatowym rozwiązaniem, które pozwala śledzić postępy w świecie nadmiaru danych.

Jeżeli chcesz schudnąć, nie wystarczy tylko ważyć się na początek i koniec miesiąca. Skuteczna redukcja wagi wymaga strategii i ciągłego monitorowania – ilości przyswojonych kalorii, codziennego ruchu i zmian składu masy ciała. Analityczne podejście do tematu jest dużo skuteczniejsze niż myślenie życzeniowe: niech po miesiącu będzie niższy wynik na wadze, wszak „coś tam robiłem”.

Tak samo jest z biznesem. Nie wystarczy postawić sobie celu i ślepo do niego dążyć bez szerszej refleksji i konstruktywnych działań. Rzeczywista zdolność do dokonywania biznesowych zmian wynika z monitorowania postępów, a nie tylko wyników.

Danych jest coraz więcej. Obecnie problemem nie jest ich pozyskiwanie, ale „obróbka” i odpowiednia prezentacja. Wielu przedsiębiorców zastawia się, jak właściwie wybrać i przedstawić te dane w sposób użyteczny, funkcjonalny i do tego wizualnie przyjemny. Rozwiązaniem są pulpity nawigacyjne, możliwe do generowania w środowisku systemów CRM.

Interaktywne mapy dany

Pulpity nawigacyjne to świetny sposób na monitorowanie sytuacji w firmie i błyskawiczne zapoznanie się ze wszystkimi najistotniejszymi metrykami. Wizualizacje na pulpicie mogą pochodzić z jednego bazowego zestawu danych lub raportu albo wielu zestawów danych lub raportów. Pulpit nawigacyjny może łączyć dane lokalne i przechowywane w chmurze, zapewniając skonsolidowany widok bez względu na to, gdzie znajdują się dane.

Plastycznie rzecz ujmując, są to tak naprawdę interaktywne mapy danych. Zazwyczaj zajmują pojedynczą stronę, często nazywaną kanwą, umożliwiającą przekazywanie informacji za pomocą wizualizacji.

Taki dobrze zaprojektowany pulpit nawigacyjny zawiera tylko najistotniejsze informacje, ale odbiorcy mogą wyświetlać powiązane raporty, aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje. Ważne są funkcjonalność i wygoda. Wiele systemów CRM umożliwia wyświetlanie pulpitów w wersji mobilnej – dzięki temu możemy sprawdzić kluczowe dane w dowolnym momencie, np.: jadąc na spotkanie z klientem czy kontrahentem.

Co istotne, pulpity nawigacyjne mogą być też bardziej zaawansowanym centrum współpracy dla całej sprzedaży i zespołu marketingowego. Interaktywna mapa danych pozwala łatwiej planować działania strategiczne, ustalać priorytety i zarządzać realizowanymi już projektami.

Co możesz przykładowo uwzględnić na swoim pulpicie?

  • Kluczowe wskaźniki sprzedaży (wskaźnik wygranych, przychody, działania itp.).
  • Czy przyciągasz wystarczającą liczbę potencjalnych klientów.
  • Jak wygląda cykl sprzedaży.
  • Skąd pochodzą twoje przychody.
  • Jakie kampanie są najbardziej skuteczne.

To tylko przykłady, bo możliwości konfiguracji jest naprawdę sporo. Wszystko tak, żeby było wygodnie.

Minimalistyczne w formie i maksymalne w użyteczności – tak można w skrócie opisać te rozwiązanie. Atrakcyjne wizualnie grafiki zamiast dziesiątek stron linijek tekstu – to w świecie nadmiaru danych idealne rozwiązanie dla prawdziwie cyfrowego biznesu.

Materiał partnerski