Trendy, które kształtują biznes [PATRONAT MIT SMRP]

Zakończyła się druga edycja Business Insider Trends Festival. W wydarzeniu wzięło udział blisko 3 tys. osób z Polski i zagranicy.

Za nami druga edycja Business Insider Trends Festival, konferencji, podczas której omawiano najważniejsze wydarzenia i trendy związane z gospodarką, komunikacją marketingową i nowymi technologiami. Kilkadziesiąt prelekcji, debat, warsztatów i paneli dyskusyjnych podzielono na cztery sceny tematyczne – Business 4.0, Global Economy, Life Science oraz Media i Marketing. Podczas wydarzenia zorganizowano także specjalne bloki tematyczne – China Session (w ramach sceny Global Economy), Leadership Session (scena Life Science), PropTech oraz Women Power.

„Business Insider Trends Festival to miejsce wymiany inspiracji i szukania kreatywnych rozwiązań. Myślą przewodnią tegorocznego wydarzenia był zrównoważony rozwój ekonomiczny. Firmy dzisiaj powinny działać, mając na względzie potrzeby społeczne i przyszłość naszej planety. Cieszę się, że udało nam się zainspirować 2,5 tys. menedżerów do myślenia nie tylko przez pryzmat zysków, ale także potrzeb społecznych” – powiedział Jovan Protic, COO, członek zarządu w Ringier Axel Springer Polska.

Pierwszego dnia konferencji mocny akcent stanowiło wystąpienie Henrego Blodgeta, założyciela Business Insidera. Jak podkreślał, współczesne przedsiębiorstwa wobec problemów i wyzwań współczesnego świata muszą zrobić krok w tył – przestać koncentrować się jedynie na tworzeniu zysku dla swoich udziałowców – żeby zrobić dwa kroki naprzód – zacząć dbać o tworzenie wartości dla ogółu – udziałowców, pracowników, klientów i swojego otoczenia.

Henry Blodget, założyciel Business Insidera

Niezwykle poruszająca dla publiczności była także prezentacja Hannesa Schmida, światowej sławy fotografa, twórcy organizacji charytatywnej Smiling Gecko. Schmid pokazał na przykładzie działalności Smiling Gecko w Kambodży, że walka ze skrajną biedą i innymi kwestiami społecznymi wymaga niezwykłej determinacji, zaangażowania wielu stron i że są to procesy bardzo złożone, gdzie proste rozwiązania często są po prostu nieskuteczne.

Hannes Schmid, twórca Smiling Gecko

Dużym zainteresowaniem cieszył się również blok tematyczny China Session, podczas którego przedstawiciele największych firm z Państwa Środka opowiadali o chińskim rynku, jego specyfice, przemianie z największego naśladowcy świata w coraz bardziej liczącego się innowatora, a także przybliżali swoje marki i dzielili się własnymi doświadczeniami zebranymi w Chinach i w Europie.

„Druga edycja Business Insider Trends Festival za nami, ale my już myślimy o kolejnej. To ekscytujący projekt i widząc, jaką popularnością się cieszy wśród liderów branży mediowej, marketingowej, technologicznej i szeroko rozumianego biznesu, tym bardziej chcemy go rozwijać, aby był na jeszcze wyższym poziomie i żeby Polskę odwiedzali tak niesamowici goście jak w tym i ubiegłym roku. Chcemy, żeby Business Insider Trends Festival był platformą wymiany wiedzy, najnowszych informacji, doświadczeń i emocji” – podsumował Jovan Protic.

Kolejna edycja Business Insider Trends Festival odbędzie się 14–15 października 2020 r.