II Kongres MIT Sloan Management Review Polska. Czego się spodziewać?

Po pierwszym Kongresie nie zwolniliśmy tempa i dalej dostarczamy materiały najwyższej jakości. Publikujemy rozmowy z gośćmi pierwszej, jak i drugiej edycji wydarzenia oraz najciekawsze materiały dotyczące tematów poruszanych na Kongresie.

Już 21 kwietnia startuje druga edycja Kongresu, największego wydarzenia poświęconego nowym technologii w biznesie.

Pierwsza edycja z czerwca 2019 roku przyciągnęła specjalistów z obszaru nowych technologii, prezesów i właścicieli firm, dyrektorów działów IT i start-upowców – ludzi świadomych znaczenia technologii. Wydarzenie przyciągnęło ponad 800 gości z Polski i ze świata.

Na scenie – w trakcie sesji inauguracyjnej, jak i podczas dwóch równolegle odbywających się ścieżek – wystąpili uznani eksperci, wyznaczający trendy w swoich dziedzinach. Podkreślali znaczenie technologii i jej kolosalny wpływ na współczesny biznes. Informacje i praktyczne wskazówki z pierwszej ręki można było zdobyć, uczestnicząc w sesjach Q&A będących okazją do dyskusji, wymiany poglądów i indywidualnych rozmów z ekspertami.

Po Kongresie nie zwolniliśmy tempa i dostarczaliśmy materiały najwyższej jakości. Publikujemy rozmowy z gośćmi pierwszej, jak i drugiej edycji Kongresu oraz najciekawsze materiały dotyczące tematów poruszanych na Kongresie.

Oto nasz wybór:

Wywiad z Michałem Kosińskim, prelegentem II Kongresu

O korzyściach biznesowych i zagrożeniach związanych z profilowaniem w internecie, o informacjach, które można wyczytać ze śladów cyfrowych, mówi nam Michał Kosiński, psycholog społeczny, pracujący na Stanford University.

Wywiad z Georgem Westermanem, prelegentem I Kongresu

Technologia ma zerową wartość dla biznesu… i nabiera jej, dopiero gdy zmienia sposób działania firmy – przekonuje George Westerman z MIT Sloan School of Management.

Wywiad z Aleksandrą Przegalińską, prelegentką II Kongresu

– Każda firma musi sama określić, w jakim tempie chce dokonać cyfrowej zmiany u siebie. Główny błąd menedżerów to ślepe podążanie za technologicznymi trendami – tłumaczy Aleksandra Przegalińska, polska filozofka, futurolożka, specjalistka w dziedzinie sztucznej inteligencji.

Wywiad z Sonią Wędrychowicz

O swoich doświadczeniach we wprowadzaniu innowacji oraz o konkurencji i współpracy pomiędzy bankami, fintechami oraz technologicznymi gigantami mówi nam Sonia Wędrychowicz-Horbatowska, do niedawna szefowa technologicznej transformacji w JPMorgan Chase w Nowym Jorku.

Wywiad z Michaelem Schragiem, prelegentem I Kongresu

O tym, jak w erze cyfrowej zmienia się zarządzanie wydajnością, mówi nam Michael Schrage z MIT Sloan School of Management, zajmujący się wpływem technologii cyfrowych na kapitał ludzki i innowacyjność firm.

Wywiad z Patty McCord, prelegentką I Kongresu

Pracownicy traktowani jak odpowiedzialni dorośli ludzie stają się bardziej kreatywni i zaangażowani. O tym i o innych założeniach kultury korporacyjnej Netfliksa opowiada jej współtwórczyni Patty McCord

Wywiad z Jasonem Pontinem, prelegentem I Kongresu

O tym, w jaki sposób innowacyjne rozwiązania technologiczne wpływają na rynek nie tylko pracy, opowiada Jason Pontin, starszy partner we Flagship Pioneering Company – bostońskiej firmie, która tworzy i finansuje przedsiębiorstwa rozwiązujące globalne problemy dotyczące zdrowia.

Rozmowa video z Anną Topol, prelegentką I Kongresu

Jak sztuczna inteligencja zmieni rynek pracy, style zarządzania, a w końcu i nasze codzienne przyzwyczajenia. O tym podczas pierwszego kongresu MIT Sloan Management Review Polska opowiadała Anna Topol, ceniona na całym świecie ekspertką od innowacji, CTO THINK Lab utworzonym przy IBM.

Wywiad z Joanną Ostrowską-Szajnfeld

– Z transformacją cyfrową jest trochę jak z przeżywaniem każdej zmiany, są podobne etapy: najpierw zaprzeczenie, potem rozpacz i gniew, na końcu pogodzenie – przekonuje Joanna Ostrowska-Szajnfeld, dyrektor Departamentu Operacji w PKO Ubezpieczenia.

Wywiad z Peterem Korstenem

Firmy przyszłości muszą wykraczać poza ograniczenia i ciągle odpowiadać na zmiany.

Rozmowa video z Dorotą Hechner

Szukanie kandydatów do pracy, wstępna rekrutacja czy zarządzanie talentami – te działania już dziś sukcesywnie wspiera sztuczna inteligencja. Jednak czy w przyszłości całkowicie wyeliminuje z rynku rekruterów? M.in. na to pytanie odpowiada Dorota Hechner z agencji rekrutacyjnej Hays.

Kultura cyfrowa w tradycyjnych organizacjach. Tekst George’a Westermana, prelegenta II Kongresu

Transformacja cyfrowa tradycyjnego przedsiębiorstwa i budowana w nim kultura cyfrowa nie oznacza rezygnacji z tego, co było źródłem jego siły

Niezadowolenie – paliwo cyfrowej transformacji. Tekst George’a Westermana, prelegenta II Kongresu

Co jest najpotężniejszą siłą stojącą za transformacją cyfrową? Nie są nią ani analityka, ani nawet sztuczna inteligencja (AI), choć czynniki te mogą jej sprzyjać. I nie są nią dynamiczne, dobrze sfinansowane start-upy cyfrowe, choć przyspieszają one tempo działania i wywierają presję na dotychczasowych graczy (…). Najpotężniejszym czynnikiem prowadzącym do skutecznej transformacji cyfrowej jest niezadowolenie.

Przeglądaj kluczowe wskaźniki efektywności jak ofertę Netflixa. Tekst Michaela Schrage’a, prelegenta I Kongresu

Spójrz na swój zegarek: czy tylko pokazuje, która jest godzina, czy mówi ci również, ile przeszedłeś kroków? Może też pomaga ci organizować wysyłkę wiadomości tekstowych czy poruszać się po mieście? Ta sama technologia, dzięki której zegarki „smartwatch” mierzą nam tętno czy powiadamiają o wydarzeniach zapisanych w kalendarzu, może również wyświetlać informacje o KPI, kluczowych wskaźnikach efektywności, które są odpowiedzialne za właściwe funkcjonowanie twojej firmy.

Zastosuj spójną strategię AI. Tekst Michaela Schrage’a, prelegenta I Kongresu

Strategię firmy definiują kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). Sztuczna inteligencja może pomóc w ustaleniu, które parametry należy mierzyć, jak to najlepiej robić i które traktować priorytetowo.  

Lego i transformacja cyfrowa

LEGO zostało uznane przez magazyn „Forbes” za „najbardziej wpływową markę na świecie”. Jak udało się duńskiej, tradycyjnej firmie zbudować taką potęgę w cyfrowych czasach?

Technologiczny kapitał zaufania

Konkurujące ze sobą firmy technologiczne wymieniają się wiedzą, udostępniają wzajemnie swoje zasoby. ITCorner, wrocławski klaster nowych technologii, to sposób na stymulowanie innowacyjności i przedsiębiorczości dzięki zaufaniu.