Najpopularniejsza aplikacja mobilna w 2020 roku

CZY WIESZ, ┼╗E: w 2019 roku aplikacje mobilne pobrane zosta┼éy 115 miliard├│w razy? Ale ciekawszy jest inny trend ÔÇô na podium pojawi┼é si─Ö nowy lider.

Jak stwierdzi─ç, kt├│ra aplikacja mobilna oka┼╝e si─Ö najpopularniejsza w 2020 roku, je┼Ťli na kartkach kalendarza wida─ç dopiero stycze┼ä? Oczywi┼Ťcie ÔÇô poprzez prognoz─Ö. W tym przypadku przewidywanie, kt├│ra aplikacja mobilna b─Ödzie pobierana najwi─Öksz─ů liczb─Ö razy, mo┼╝e by─ç jednak stosunkowo ┼éatwe. Cho─ç tak┼╝e zaskakuj─ůce.

Facebook ÔÇô zmierzch dominacji?

Czemu lista najbardziej popularnych aplikacji mobilnych roku 2020 mo┼╝e okaza─ç si─Ö zaskakuj─ůca? Wiele os├│b mog┼éo przyzwyczai─ç si─Ö ju┼╝ do dominacji Facebooka, poniewa┼╝ od zestawienia najcz─Ö┼Ťciej ┼Ťci─ůganych aplikacji mobilnych w latach 2016 i 2017 wia┼éo wr─Öcz nud─ů, monotoni─ů i powtarzalno┼Ťci─ů. Za ka┼╝dym razem pierwsze cztery miejsca zajmowa┼éy aplikacje Facebooka: WhatsApp, Messenger, Facebook i Instagram.

Ale w 2018 roku co┼Ť drgn─Ö┼éo ÔÇô na czwarte miejsce, przed Instagrama, wskoczy┼éa chi┼äska aplikacja TikTok. Natomiast w roku 2019 by┼éa ju┼╝ druga, a je┼Ťli we┼║miemy pod uwag─Ö tylko App Store ÔÇô nawet pierwsza. I to bez wliczania rynku chi┼äskiego, na kt├│rym TikTok funkcjonuje pod nazw─ů Douyun i dzia┼éa na oddzielnych serwerach.

Trend jest wyra┼║ny, dlatego ┼éatwo przewidzie─ç, ┼╝e w 2020 roku to w┼éa┼Ťnie TikTok stanie si─Ö najpopularniejsz─ů aplikacj─ů mobiln─ů ┼Ťwiata.

Do czego służy TikTok?

Tak jak w przypadku innych najpopularniejszych aplikacji mobilnych TikTok funkcjonuje jako narz─Ödzie do komunikacji i kontakt├│w spo┼éeczno┼Ťciowych. S┼éu┼╝y do tworzenia i udost─Öpniania kr├│tkich (od 3 do 15/60 s) materia┼é├│w wideo, wraz z wieloma dodatkowymi efektami i prost─ů edycj─ů wspomagan─ů algorytmami. Dobrze wida─ç to na tych kilkunastu przyk┼éadach:

W 2018 roku dost─Öpny by┼é w ponad 150 krajach ┼Ťwiata, w 75 wersjach j─Özykowych.

TikTok ÔÇô znaczenie biznesowe

Tak jak w przypadku innych popularnych aplikacji i medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych, z punktu widzenia biznesowego TikTok to przede wszystkim wa┼╝na ÔÇô coraz wa┼╝niejsza ÔÇô platforma marketingowa. Dotyczy to zw┼éaszcza firm, kt├│re adresuj─ů swoj─ů ofert─Ö do ludzi m┼éodych ÔÇô w zale┼╝no┼Ťci od kraju 65ÔÇô80% os├│b korzystaj─ůcych z TikToka nie ma jeszcze 30 lat, a jedna pi─ůta ÔÇô nawet 20 lat. Przeci─Ötny u┼╝ytkownik tej aplikacji korzysta z niej przez nieca┼é─ů godzin─Ö dziennie, uruchamiaj─ůc j─ů kilkukrotnie (u┼╝ytkownicy w USA ┼Ťrednio 8 razy na dzie┼ä).

Oczywi┼Ťcie TikTok ÔÇô podobnie jak YouTube czy Facebook ÔÇô to miejsce nie tylko do tradycyjnych wy┼Ťwietlania reklam, ale wykorzystywania nowoczesnych form docierania do klient├│w, takich jak marketing bezpo┼Ťredni, reklama natywna czy wsp├│┼épraca z influencerami. Znaczenie tego kana┼éu ro┼Ťnie ÔÇô r├│wnie┼╝ w Europie TikTok znalaz┼é si─Ö w 2019 na drugim miejscu listy aplikacji najch─Ötniej ┼Ťci─ůganych z Google Play i App Store.

Wi─Öcej na temat wykorzystania TikToka w biznesie piszemy w artykule: