Badania rynku
Czym są badania rynkowe?
Badania rynkowe są częścią badań marketingowych. Ich głównym celem jest zebranie informacji o tym, jakie procesy i zjawiska zachodzą na rynku oraz jak kształtują się mechanizmy popytu, podaży, ceny. Analiza rynku dostarcza także informacji o przyczynach określonych zjawisk oraz o przewidywanych kierunkach jego rozwoju.
Dlaczego warto przeprowadzić badania rynkowe?
Badania rynku pozwalają poznać preferencje konsumentów, a dzięki temu lepiej sprzedawać, konkurować, identyfikować potencjalnych klientów i opracowywać strategię marketingową. Analiza konkurencji to pierwszy krok do wyróżnienia się na rynku. Dzięki niej zyskujemy świadomość tego, jakie strategie i cele kryją się za działaniami innych graczy. Identyfikując mocne i słabe strony konkurencji, możemy przygotować się na przyszłe wyzwania.
Jak przeprowadzić badanie rynku?
Dobór odpowiedniej metody badawczej zależy od celu, w jakim przeprowadza się badanie rynku. Możemy wyróżnić m.in. badania marki (dzięki nim można dowiedzieć się, jak silna jest marka), badania reklamy, badania mediów, badania struktury rynku czy badania jakości obsługi klienta. W celu przeprowadzenia badań rynkowych bardzo często wykorzystuje się metody badawcze znane z badań opinii publicznej lub socjologii. Przedsiębiorstwa bardzo często zlecają takie badania firmom zewnętrznym, specjalizującym się w badaniach rynku i analizie konkurencji.
Pokaż mniejBadania rynku pozwalają lepiej prowadzić biznes, skuteczniej konkurować, identyfikować siły działające na rynku, poznawać klientów. To bardzo ważny element badań marketingowych, o którym nie można zapomnieć, działając w biznesie.
Pokaż więcej- Modele biznesowe 34
- Przywództwo i zarządzanie ludźmi 120
- Innowacje 122
- Zarządzanie talentami 29
- Motywacja 94
- Marketing strategiczny 70
- Negocjacje 16
- Wydarzenia 6
- NA TABLICY 9
- Trendy 50
- Ekspansja 18
- Sukcesja 20
- Transformacja 36
- Kongres ICAN Management Review 25
- Czego możesz nauczyć się od... 5
- Efektywność pracy 9
- Biura 53
- Strategia 58
- Wideo 10
- Handel 3
- E-commerce 89
- Internet rzeczy 39
- Platformy 30
- Patriotyzm gospodarczy 3
- Sprzedaż 209
- Zarządzanie ludźmi 131
- #twarde_dane 7
- Be Polish Be Global 9
- Pomoc dla Ukrainy 69
- English 4
- Konferencje i wydarzenia 5
- Zwinne zarządzanie 6
- Zatrudnianie 38
Podana fraza - - nie została odnaleziona
Spróbuj użyć innych lub bardziej ogólnych słów kluczowych