Zarządzanie zespołem
Jak pracownicy AT&T usprawnili procesy i zaoszczędzili 230 mln USD
Firma AT&T znalazła sposób, aby pomóc pracownikom wyeliminować przestarzałe procesy i narzędzia, które marnowały czas, energię i pieniądze — kropla po kropli. Oto jak tego dokonała.
Technologia szkodzi starszym pracownikom. Jak im pomóc?
Menedżerowie powinni podejmować świadome działania, aby wspierać starszych pracowników w korzystaniu z nowych i często skomplikowanych technologii.
Jak skutecznie zbudować zaufanie w zespole
Badania prowadzone w miejscach pracy dowodzą, że zespoły o wysokim poziomie zaufania są zdrowsze i bardziej produktywne. Przedstawiamy cztery naukowo potwierdzone sposoby budowania zaufania przez liderów.
Koniec sporów o powrót do biura, ale nie problemów wynikających z pracy zdalnej
Prezesom znudziło się aktywne nakłanianie ludzi do powrotu do biura, bo przygniatają ich inne wyzwania. Jednak w natłoku priorytetów warto, by kreowali zrównoważony model pracy, który pozwoli im czerpać korzyści z większej wydajności pracowników, a jednocześnie zadbać o ich zdrowie psychiczne.
Sześć wskazówek dla liderów na rok 2024
W obecnym roku liderzy powinni rozwijać kompetencje z obszaru zarządzania zmianą i inteligencji emocjonalnej. I nawet jeśli kluczowym wyzwaniem jest opracowanie strategii dotyczącej wykorzystania sztucznej inteligencji, nie należy zapominać o wpływie na ludzi, jakie wywierają zmiany wywołane przez AI.
5 sposobów na podniesienie efektywności spotkań jeden na jeden
Skracanie bezpośrednich spotkań z podwładnymi, a co gorsza, całkowita rezygnacja z takich spotkań może skutkować większą rotacją pracowników i spowolnieniem w osiąganiu celów organizacyjnych.
Czy CEO osiągnęli punkt wrzenia?
Wydawałoby się, że krytyka pracowników jest reliktem przeszłości. Co zatem sprawiło, że ostatnio niektórzy CEO są bardziej bezpośredni w wyrażaniu swoich opinii na temat swoich pracowników?
Lekcja komunikacji: Jak skutecznie zaangażować ludzi w reskilling
Jak liderzy mogą mówić o programach przekwalifikowania, aby zmotywować ludzi do działania? Skorzystaj z poniższych porad, które są wynikiem eksperymentu przeprowadzonego w Vodafone.
Włączanie pracowników tymczasowych w strategię zarządzania talentami
Nowe badanie przeprowadzone przez Korn Ferry Institute prezentuje nową rolę pracowników tymczasowych oraz sposoby, w jaki specjaliści z dziedziny zasobów ludzkich i liderzy funkcjonalni mogą wykorzystać ich potencjał w tworzeniu bardziej elastycznych i dynamicznych zespołów.
Jak prowadzić efektywne spotkania
Służbowe spotkania oraz ich profesjonalny charakter przechodzą transformację. Pojawienie się mentorów w miejscach pracy zajmujących się poprawą efektywności spotkań świadczy o tym, że mamy do czynienia ze zmianą paradygmatu w kulturze organizacyjnej. Od chwili powstania funkcji takich jak badacze interakcji czy lekarzy interakcji, którzy zyskują na znaczeniu, po rosnące zainteresowanie się środowisk akademickich tym tematem, staje się oczywiste, że opanowanie sztuki efektywnych spotkań ma kluczowe znaczenie we współczesnym środowisku pracy.
Dostosuj się, by odnieść sukces
W obecnej rzeczywistości, charakteryzującej się ciągłymi zmianami i rosnącą niepewnością, umiejętność adaptacji stała się kluczowym aspektem przetrwania i zrównoważonego rozwoju organizacji. W niniejszym artykule eksperci z Korn Ferry przedstawiają sześć zasad budowania organizacji i przygotowania liderów do zmian.
Jak roboty mogą wzmocnić zarządzanie wynikami pracowników
Jak pokazują najnowsze badania, dokładniejszy pomiar wyników pracowników można osiągnąć wtedy, gdy u ich boku pracują roboty.
Jak stworzyć zwycięską drużynę bez gwiazdorskich graczy?
Moja organizacja pilnie potrzebuje zrealizować nową inicjatywę strategiczną, ale nie jestem pewna, czy pracownicy mają wystarczające umiejętności i odpowiedni zapał. W jaki sposób mogę stworzyć mistrzowską drużynę, jeśli nie mam do dyspozycji żadnych pierwszoligowych zawodników?
Rozwijając siebie i pracowników, rozwijasz organizację
Kiedy pracownicy szukają możliwości rozwoju zawodowego, a menedżerowie im to umożliwiają, pracownicy odblokowują rozwój swojej kariery, dzięki czemu firmy zyskują konkurencyjną przewagę.
Polskie firmy IT w poszukiwaniu zagranicznych specjalistów
Rozwój nowych technologii i elastycznych formuł zatrudniania zmienia oblicze rynku pracy IT. O tym, jakie korzyści dla firm mogą wynikać z angażowania pracowników z różnych kultur oraz jakie konkretnie korzyści czerpią z tego zatrudnienia, opowiada Lina Laas, dyrektorka ds. ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej w firmie Deel tworzącej globalne rozwiązania w zakresie zatrudniania i płac. Rozmawia Joanna Koprowska.
Sztuczna inteligencja w procesach HR
Wdrażanie nowoczesnych technologii dotyczy także działów HR. Liczba punków styku pomiędzy specjalistami HR a sztuczną inteligencją będzie tylko rosnąć.
Jak millenialsi widzą i odbierają pokolenie Z?
Ewelina Furtak, szefowa marketingu Cloudware Polska, dzieli się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami dotyczącymi współpracy z najmłodszym pokoleniem na rynku pracy, czyli generacją Z.
Dobrzy liderzy zaczynają od decyzji dotyczących... podejmowania decyzji
Każdy prezes już na początku swojego urzędowania powinien ustalić, w jaki sposób w jego firmie będą podejmowane decyzje i poinformować o tym swoich podwładnych.
Wracają do biura i… tracą motywację
Nowe badania Korn Ferry ujawniają rosnącą liczbę „aktywnie niezaangażowanych” pracowników w biurze. Czy firmy mogą powstrzymać spadek motywacji po powrocie do pracy stacjonarnej?
Kompetencje przyszłości – najpewniejsza waluta jutra
O konkurencyjności i rozwoju współczesnych firm coraz bardziej decydują aktywa intelektualne, jak kompetencje pracownicze. Nieustanne zmiany targające światem biznesu i postępująca automatyzacja wymuszają na pracownikach i pracodawcach pozyskiwanie nowych umiejętności oraz aktualizowanie dotychczasowych. Jakie podejście do reskillingu i upskillingu mają polskie firmy?