Prowadzenie firmy
Jak pracownicy AT&T usprawnili procesy i zaoszczędzili 230 mln USD
Firma AT&T znalazła sposób, aby pomóc pracownikom wyeliminować przestarzałe procesy i narzędzia, które marnowały czas, energię i pieniądze — kropla po kropli. Oto jak tego dokonała.
Koniec sporów o powrót do biura, ale nie problemów wynikających z pracy zdalnej
Prezesom znudziło się aktywne nakłanianie ludzi do powrotu do biura, bo przygniatają ich inne wyzwania. Jednak w natłoku priorytetów warto, by kreowali zrównoważony model pracy, który pozwoli im czerpać korzyści z większej wydajności pracowników, a jednocześnie zadbać o ich zdrowie psychiczne.
Sześć wskazówek dla liderów na rok 2024
W obecnym roku liderzy powinni rozwijać kompetencje z obszaru zarządzania zmianą i inteligencji emocjonalnej. I nawet jeśli kluczowym wyzwaniem jest opracowanie strategii dotyczącej wykorzystania sztucznej inteligencji, nie należy zapominać o wpływie na ludzi, jakie wywierają zmiany wywołane przez AI.
Włączanie pracowników tymczasowych w strategię zarządzania talentami
Nowe badanie przeprowadzone przez Korn Ferry Institute prezentuje nową rolę pracowników tymczasowych oraz sposoby, w jaki specjaliści z dziedziny zasobów ludzkich i liderzy funkcjonalni mogą wykorzystać ich potencjał w tworzeniu bardziej elastycznych i dynamicznych zespołów.
Jak prowadzić efektywne spotkania
Służbowe spotkania oraz ich profesjonalny charakter przechodzą transformację. Pojawienie się mentorów w miejscach pracy zajmujących się poprawą efektywności spotkań świadczy o tym, że mamy do czynienia ze zmianą paradygmatu w kulturze organizacyjnej. Od chwili powstania funkcji takich jak badacze interakcji czy lekarzy interakcji, którzy zyskują na znaczeniu, po rosnące zainteresowanie się środowisk akademickich tym tematem, staje się oczywiste, że opanowanie sztuki efektywnych spotkań ma kluczowe znaczenie we współczesnym środowisku pracy.
I znowu problemy rekrutacyjne! Bez zmiany podejścia do HR nic z tego nie będzie
Producent mebli stara się pozyskać wykwalifikowanych pracowników z rynku, ale efekty rekrutacji są rozczarowujące. Nowy dyrektor HR próbuje wprowadzić zmiany w kulturze organizacyjnej, aby przyciągnąć do firmy utalentowanych pracowników. Niestety, spotyka się z oporem ze strony zarządu.
Komunikacja językiem korzyści
Przywództwo na poziomie zarządu często wymaga przekonujących argumentów, zrównoważonej strategii i wsparcia ze strony całego zespołu. Dlatego kluczową kwestią jest nie tylko zidentyfikowanie potrzeby zmian, ale również umiejętność rozmowy i skutecznego nakłonienia zarządu do ich implementacji.
HR z perspektywy danych
Strategia funkcjonowania działów HR oraz ich współpracy z kluczowymi decydentami w przedsiębiorstwach ewoluowała. Dzisiaj bardzo istotne są dane, analityka i wskaźniki efektywności działań podejmowanych przez działy personalne. W przypadku firmy Artisan to właśnie tej perspektywy zabrakło najpierw menedżerom, a później też nowemu dyrektorowi HR.
Nowe podejście do dobrostanu pracowników
W dzisiejszym środowisku pracy tradycyjne benefity, takie jak karnety sportowe czy prywatne ubezpieczenie medyczne nie wystarczą, by kompleksowo zadbać o dobrostan pracowników. Dlatego też organizacje zaczęły coraz bardziej koncentrować się na projektowaniu przyjaznego środowiska pracy i pozytywnych doświadczeń, aby wielopłaszczyznowo wspierać swoich pracowników w osiąganiu dobrostanu nie tylko psychicznego, ale również fizycznego i emocjonalnego.
Określenie krytycznych ról w organizacji pomoże poprawić wyniki
Wdrażanie strategii wymaga świadomości, które role są kluczowe w organizacji, oraz zadbania, by pełnili je najlepsi pracownicy.
Strategia jako sposób na życie
Organizacje muszą zakotwiczyć swoje strategie w moralności, aby mogły prosperować w złożonym i szybko zmieniającym się świecie.
Polskie firmy IT w poszukiwaniu zagranicznych specjalistów
Rozwój nowych technologii i elastycznych formuł zatrudniania zmienia oblicze rynku pracy IT. O tym, jakie korzyści dla firm mogą wynikać z angażowania pracowników z różnych kultur oraz jakie konkretnie korzyści czerpią z tego zatrudnienia, opowiada Lina Laas, dyrektorka ds. ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej w firmie Deel tworzącej globalne rozwiązania w zakresie zatrudniania i płac. Rozmawia Joanna Koprowska.
Wracają do biura i… tracą motywację
Nowe badania Korn Ferry ujawniają rosnącą liczbę „aktywnie niezaangażowanych” pracowników w biurze. Czy firmy mogą powstrzymać spadek motywacji po powrocie do pracy stacjonarnej?
Firma bez biura. Jak nią zarządzać?
Firma ReJobs powstała siedem lat temu i od początku swojego istnienia pracuje zdalnie. Nigdy nie miała własnego biura i na razie nie zamierza go mieć. Co jest kluczem do efektywnej pracy w takiej formule? Co robią liderzy, żeby podtrzymać motywację jej pracowników? Z Moniką Maćkiewicz, CEO ReJobs oraz recruitment manager w Hortex, rozmawia Maria Korcz.
Popraw metody pomiaru różnorodności, a rezultaty też się poprawią
By zyskać dokładniejszy wgląd w obszar różnorodności,
równych szans i kultury inkluzywnej oraz móc opracowywać
skuteczniejsze interwencje, menedżerowie powinni zmienić
podejście do zbierania danych.
Na jakie trendy pracodawcy powinni zwrócić uwagę w 2023 roku?
Rok 2022 zbliża się ku końcowi, więc coraz częściej zastanawiamy się, co przyniesie kolejne 12 miesięcy. Jaki będzie rok 2023 dla pracodawców i pracowników? Przyglądamy się trendom wynikającym z badań w zakresie HR, na które warto zwrócić uwagę.
Przerwij związek między płacą a wynikami
Eksperyment polegający na wyeliminowaniu modelu pay-for-performance przyczynił się do poprawy wyników, utrzymania i zaangażowania pracowników działu sprzedaży w Hilti Group.
IT ciągle szuka ludzi do pracy
Liczba ofert pracy w IT w pierwszym półroczu 2022 roku była o 100% większa niż w tym samym czasie rok temu – wynika z danych No Fluff Jobs, serwisu z ofertami pracy dla IT. Wzrosły też wynagrodzenia, zarówno w przypadku umów o pracę, jak i kontraktów B2B.
Jaśniejące gwiazdy IT. Jak COVID-19 sprzyja branży
Pandemia COVID-19 i związana z nią przymusowa izolacja, praca oraz edukacja zdalna, w efekcie przeniesienie niemal każdej aktywności z realnego świata do wirtualnego – to wszystko razem sprawiło, że branża IT mocno się rozwinęła.
Jak zadbać o poczucie bezpieczeństwa sanitarnego u osób, które pracują w biurze bądź je odwiedzają?
To, jak odbieramy daną przestrzeń, a w tym konkretnym przypadku to, czy będziemy chcieli wrócić do pracy w biurach, zależy w dużej mierze od naszych odczuć i poczucia bezpieczeństwa.