Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Z początkiem każdego roku firmy konsultingowe przedstawiają swoje prognozy, plany oraz wyniki badań. W przypadku tych ostatnich wiele wskazuje, że jeżeli chodzi o sztuczną inteligencję, organizacje planują w 2022 roku spore inwestycje, bowiem już teraz czerpią zyski z tej technologii.
Piyush Gupta, dyrektor generalny Banku Rozwoju w Singapurze (Development Bank of Singapore, DBS), od prawie 40 lat pracuje w znanej z konserwatyzmu branży bankowej. A jednak udało mu się stworzyć potęgę w obszarze bankowości i obsługi klienta i agresywnie wykorzystać sztuczną inteligencję w firmie, która kiedyś była znana jako „bardzo powolna”.
IBM udowadnia, że twórczość artystyczna i sztuczna inteligencja mogą iść ze sobą w parze. NOSPR AI, wykorzystujący rozwiązanie IBM Watson i publiczną chmurę IBM, umożliwia internautom zgłębienie wiedzy o muzyce klasycznej poprzez rozmowę z AI. Za ten projekt firma IBM otrzymała tytuł Mistrza Innowacyjnej Transformacji, w kategorii „Cyfrowa organizacja”.
PZU, jako pierwszy polski ubezpieczyciel, wdrożył sztuczną inteligencję do analizy szkód pojazdów. Za projekt o nazwie „Morfeus” firma otrzymała wyróżnienie specjalne od redakcji „MIT Sloan Management Review Polska”, w konkursie Mistrz Cyfrowej Transformacji, w kategorii „Technologia i organizacja”.
Uczenie maszynowe (machine learning) może przyspieszyć postęp w bardzo wielu różnych dziedzinach, między innymi energetyce, medycynie i planowaniu przestrzennym. Wszystkie dostępne dowody naukowe potwierdzają, że znajdowanie nowych pomysłów przychodzi nam z coraz większym trudem.
Sieć samoobsługowych supermarketów Bio Family została stworzona z myślą o klientach, którzy cenią sobie możliwość decydowania o tym, kiedy robić zakupy – bez ograniczeń związanych z dniem czy godziną. Przed kilkoma tygodniami rozstrzygnęliśmy konkurs Mistrz Innowacyjnej Transformacji, Bio Market Polska to zwycięzca w kategorii „Technologia i rynek”.
Czy robot będzie lepszym szefem niż ty? To bardzo możliwe. Jeśli tylko sztuczna inteligencja opanuje zdolności miękkie – takie jak poczucie humoru – to zacznie pełnić bardziej ludzkie role i może stać się liderem, za jakim wszyscy chcieliby podążać. To nie science fiction, ta zmiana już się zaczyna.
Członkowie Digital Academy i laureaci prestiżowej nagrody Digital Shapers odpowiedzieli na pytanie, jak wyglądała transformacja cyfrowa w ich firmach. Przedsiębiorcy podzielili się swoimi doświadczeniami i wskazówkami, na co zwracać uwagę, decydując się na cyfryzację firmy.
Doprowadzanie autonomicznych samochodów wyścigowych do granic ich możliwości pozwala testować technologie, które ostatecznie trafiają do klientów indywidualnych.
15 lat. Tyle wystarczyło, by całkowicie przemodelować światowy rynek największych i najbardziej wartościowych korporacji.
Analitycy Gartnera wskazali kluczowe trendy w technologiach, które warto uważnie obserwować. Niektóre z nich mogą być zaskoczeniem.
Odpowiedź na cztery pytania pozwoli ci dowiedzieć się czy twoje rozwiązania AI są rzeczywiście AI.
W dobie sztucznej inteligencji tradycyjne firmy są atakowane przez rywali, którzy zręcznie wykorzystują dane, mają duży potencjał zwiększania skali działalności i stosują modele operacyjne zapewniające wartość dzięki efektom sieciowym.
Obecnie firmy wykorzystują sztuczną inteligencję (AI) w celu usprawnienia naszych interakcji społecznych, podniesienia możliwości uczenia się i budowania istotnych relacji międzyludzkich.
Sztuczna inteligencja pomoże zarządzać ekspozycją towarów na półkach. Odciąży handlowców, którzy zajmą się doradztwem i obsługą klienta.
Kryptografia kwantowa, komputery kwantowe i sensory kwantowe – o tym, które z tych technologii już dziś zmieniają świat biznesu, a które mogą w przyszłości wywołać prawdziwą rewolucję, rozmawiamy z prof. Arturem Ekertem – twórcą kryptografii kwantowej bazującej na technologii generowania kwantowych stanów splątanych.
Termin elektronika ubieralna mózgu brzmi może trochę makabrycznie, ale nie odstrasza ani inwestorów, ani tym bardziej osób, które chcą poprawić funkcjonowanie swoich szarych komórek. I chętnie za to zapłacą. Dzięki temu wartość tego rynku osiągnie w 2020 roku 6 miliardów dolarów.
CZY WIESZ, ŻE: rynek elektroniki ubieralnej (od smartwatchy po słuchawki) rośnie w niesamowitym tempie? Ale nie chodzi tylko o tempo wzrostu.
Dzięki analityce firmy mogą ograniczyć koszty współpracy, takie jak przeciążenie personelu obowiązkami czy jego odchodzenie, a także zwiększyć płynące z tej współpracy korzyści.
Światowy rynek technologii związanych z rozpoznawaniem emocji rośnie --- i to zdecydowanie. Średni szacowany wskaźnik wzrostu w latach 2017-2023 to 17%, dzięki czemu w 2023 roku całkowita wartość tego rynku wyniesie 25 miliardów dolarów.