Marketing strategiczny
Z materiałów „Harvard Business Review Polska” dowiesz się między innymi:
Czym jest marketing strategiczny?
Marketing strategiczny opiera się na planowaniu i wdrażaniu działań marketingowych, w tym ocenianiu możliwości rynkowych, opracowywaniu komunikacji marketingowej i koncepcji produktu.
Co to jest strategia marketingowa?
To bardzo istotny element ogólnej strategii firmy, określający, jak prowadzić działania marketingowe w przedsiębiorstwie. To zbiór działań i zasad, według których powinna funkcjonować firma na rynku, aby osiągać jak największe zyski i efektywność.
Jak zbudować strategię marketingową?
Początkowym etapem budowania strategii marketingowej jest odpowiedź na pytania: po co firmie strategia marketingowa i co powinna zawierać? Tworząc strategię marketingową należy pamiętać o celach firmy, kierunku zakładanego rozwoju marki, produktu i samej organizacji.
Dobra strategia marketingowa przynosi rozwiązania takich dylematów:
- jak projektować produkty, które trafią w potrzeby klienta?
- jak pozycjonować markę?
- jak zakończyć spór pomiędzy marketingiem i sprzedażą?
- jakie obrać cele?
- jak budować relacje z klientami?
Planowanie strategiczne oraz wdrażanie działań marketingowych to jedno z kluczowych wyzwań działu marketingu.
Pokaż więcej- Modele biznesowe 34
- Przywództwo i zarządzanie ludźmi 120
- Innowacje 122
- Zarządzanie talentami 29
- Motywacja 94
- Marketing strategiczny 70
- Negocjacje 16
- Wydarzenia 6
- NA TABLICY 9
- Trendy 50
- Ekspansja 18
- Sukcesja 20
- Transformacja 36
- Kongres ICAN Management Review 25
- Czego możesz nauczyć się od... 5
- Efektywność pracy 9
- Biura 54
- Strategia 58
- Wideo 10
- Handel 3
- E-commerce 89
- Internet rzeczy 39
- Platformy 30
- Patriotyzm gospodarczy 3
- Sprzedaż 209
- Zarządzanie ludźmi 131
- #twarde_dane 7
- Be Polish Be Global 9
- Pomoc dla Ukrainy 69
- English 4
- Konferencje i wydarzenia 5
- Zwinne zarządzanie 6
- Zatrudnianie 38
Podana fraza - - nie została odnaleziona
Spróbuj użyć innych lub bardziej ogólnych słów kluczowych