Zarządzanie sobą
Czego warto nauczyć się od Odyseusza, czyli jak wytrwać w postanowieniach noworocznych
Praca nad sobą – zarówno w kontekście zawodowym, jak i osobistym – wymaga wytrwałości i silnej woli. Każde, nawet najlepsze postanowienie, z czasem jednak słabnie, ale na szczęście możemy je wzmocnić za pomocą prostego wybiegu – kontraktu Odyseusza.
Polscy menedżerowie są już zmęczeni pracą zdalną
Jak wynika z raportu Deloitte "Global Human Capital Trends 2021", aż 38% polskich menedżerów uważa, że praca zdalna ma negatywny wpływ na ich samopoczucie.
Depresja i wypalenie zawodowe mają wspólne przyczyny
Wypalenie zawodowe prowadzi do długofalowego zmniejszenia produktywności pracownika, więc naukowcy od lat próbują zrozumieć przyczyny tego stanu rzeczy – by skutecznie im przeciwdziałać. Z najnowszych badań wynika, że znaczna część czynników powodujących wypalenie zawodowe pokrywa się z przyczynami rozwoju depresji.
Menedżer jako architekt wyboru – ułatw pracownikom podejmowanie decyzji
W życiu prywatnym, jak i zawodowym często podejmujemy mikrodecyzje, które w dłuższej perspektywie mogą się okazać brzemienne w skutki.
Czy praca zdalna może być lekarstwem na wypalenie zawodowe?
Niemal jedna trzecia pracujących Polaków deklaruje, że zauważa u siebie wypalenie zawodowe. Czy praca zdalna może stać się sposobem na przeciwdziałanie tej tendencji?
Ewa Stelmasiak: zarządzanie stresem to trud, który się opłaca
Aby zadbać o innych, najpierw musisz zadbać o siebie – mówi Ewa Stelmasiak, ekspertka ds. kultury well-being. Menedżerowie powinni sobie wziąć do serca te słowa zwłaszcza teraz. Tylko jak to zrobić, skoro na wszystko brakuje dziś czasu?
Pokonuj ściany na rowerze: zyskaj czas i rozwiąż swoje problemy
Przeciętny menedżer żyje w niedoczasie. Nieprzeciętny menedżer czasu nie ma prawie wcale. W końcu zapracowanie, osobliwe wszędobylstwo i uwikłanie w różnego rodzaju ambitne, a zarazem ciekawe projekty stało się miarą zaangażowania.
Jak odstresować się w pracy? Oto 4 inspiracje
Stres ma dwa oblicza. Może zakłócać pracę, blokować twórczość i obniżać efektywność – albo sprzyjać realizacji zadań i sprostaniu nowym wyzwaniom. Jeśli chcesz mieć go po swojej stronie, skorzystaj z naszych wskazówek.
Umysł lidera – książka, która pozwoli ci lepiej zrozumieć siebie i innych
Dlaczego jedne zadania wykonuję z radością, a inne idą mi jak krew z nosa? Dlaczego coraz trudniej skupić mi uwagę? Jeśli poszukujesz odpowiedzi na te pytania, sięgnij po książkę wydaną przez ICAN Institute.
Jak przezwyciężyć fatum postanowień noworocznych?
Właśnie mija pierwszy miesiąc tego roku. Jak się mają obietnice, które składaliście sobie wraz z początkiem stycznia? Czy trzymacie się postanowień noworocznych i z determinacją dążycie do ich realizacji? A może już dawno zapomnieliście o nich? Czy nad robieniem postanowień noworocznych wisi fatum?
Kreatywność na co dzień
Czasami, żeby wpaść na rewolucyjny pomysł, trzeba oderwać się od codziennych obowiązków i znaleźć czas na relaks w nowym otoczeniu.
Rynek pracownika wymusza zmiany w organizacji czasu pracy
Problem braku równowagi między czasem poświęconym na zarabianie pieniędzy a tym przeznaczonym na utrzymywanie dobrych relacji z rodziną, przyjaciółmi można odnieść bezpośrednio do zarządzania czasem w przypadku pracowników.
Naukowa pochwała lenistwa
Pracoholizm, chroniczny brak wolnego czasu i nastawienie na zarabianie pieniędzy mogą wyzwalać w nas egoizm i sprzyjać tworzeniu dysfunkcyjnej kultury w organizacji.
Iloraz ciekawości
O wybitnych przywódcach często mówi się, że osiągają sukcesy w złożonej i nieprzewidywalnej rzeczywistości, ponieważ mają wysoki iloraz inteligencji lub nieprzeciętny poziom inteligencji emocjonalnej.
Anita Włodarczyk: trzeba wierzyć w siebie, ale nie bać się korzystać z pomocy innych
Anita Włodarczyk, światowej klasy lekkoatletka, opowiada o pracy nad koncentracją i radzeniu sobie z presją ze strony otoczenia.
Jak stać się przywódcą?
Zastanawiasz się, jak poradzić sobie w roli menedżera, mając na koncie jedynie doświadczenia zebrane na stanowisku specjalisty? Obejrzyj nagranie, w którym dr Maria Mycielska-Toth, tłumaczy, jak z sukcesem dokonać rewolucyjnej przemiany w skutecznego lidera.
Przełomowe zwroty w karierze zawodowej
Awans kojarzy się przede wszystkim z pozytywną zmianą w życiu zawodowym. Gwarantuje nowe możliwości i ekscytujące wyzwania. Ta wyczekiwana, wielka zmiana często ma jednak również drugą, ciemniejszą stronę: budzi niepewność i stres o to, czy rzeczywiście poradzimy sobie na danym stanowisku.
Wąska specjalizacja to przeżytek?
Czy czasy, w których ukończenie renomowanej uczelni i zdobycie dyplomu MBA dawało dożywotnią przepustkę do grona luminarzy biznesu, skończyły się bezpowrotnie?
Jak zaplanować dalszy rozwój kariery i sięgnąć po stanowisko menedżerskie?
Masz duże ambicje i nie chcesz przez kolejne lata pracować nad tymi samym projektami? Myślisz o osobistym rozwoju, ale nie wiesz, jak – krok po kroku – zaplanować swoją dalszą ścieżkę zawodową? Obejrzyj webinarium i skorzystaj z cennych rad dr. Witolda Jankowskiego.
Jak napisać podanie o awans?
Starasz się o awans? Zobacz, jak rzeczowo uzasadnić, dlaczego zasługujesz na wyższe stanowisko.