Strategia
Pierwszy krok, by podbić serca klientów
Mieć produkty i usługi, których zapragną konsumenci – to marzenie każdej firmy.
Zmiana modeli biznesowych w dobie transformacji cyfrowej
Choć transformacja cyfrowa nie sprowadza się wyłącznie do digitalizacji dokumentów oraz automatyzacji i robotyzacji istniejących procesów, wiele organizacji w taki właśnie sposób definiuje to zagadnienie.
Radosław Pidzik: Walka o miejsce na rynku może oznaczać wojnę cenową.
Planowanie ekspansji międzynarodowej wiąże się z wyborem nowych rynków i oceną ich potencjału, a także dostosowaniem modelu biznesowego do lokalnej specyfiki.
Tworząc strategię, korzystaj z dostępnych narzędzi
Start-up, zwłaszcza ten zakładany po raz pierwszy, jest efektem niezachwianej wiary w sukces. Założyciel chce bardzo szybko zrealizować swój wymarzony pomysł. Nie zdaje sobie sprawy z istnienia narzędzi, dzięki którym może osadzić swoje produkty lub usługi w różnych scenariuszach rynkowych.
Podróż z przesiadkami na nowe rynki
Katowicki agent turystyczny eSky wypracował unikalny model ekspansji zagranicznej, który pozwala na skrócenie czasu od decyzji do rozpoczęcia sprzedaży do zaledwie dwóch tygodni.
Prezesi stawiają na technologię i alianse strategiczne
Jak liderzy postrzegają obecne uwarunkowania biznesowe?
Lepiej popełniać błędy, niż rezygnować z eksperymentów
O tym, jak tworzyć unikalną ofertę wartości, rozmawiamy z Aleksem Osterwalderem, jednym z czołowych teoretyków biznesu na świecie.
Pokémon Go, czyli jak Pikachu i spółka szturmem zdobywają świat
Dlaczego moda na zbieranie wirtualnych stworków może być jednym z najważniejszych wydarzeń biznesowych i kulturowych naszych czasów?
Jak zmienić producenta w dewelopera
Podstawowa działalność firmy Bumar-Waryński nie była rentowna. Zakłady potrzebowały nowego modelu działalności.
Doskonała strategia to za mało, jeśli twój model operacyjny jest słaby
Nawet najlepsza strategia może prowadzić donikąd, jeśli jej wdrożenie nie przebiega prawidłowo. Od czego w takim razie należy zacząć?
Cudowna siła prostoty
Firmy, które mogą się pochwalić trwałym wzrostem, wypracowały powtarzalny model biznesowy. Na czym on polega?
Modele budowania wartości przedsiębiorstwa w ekosystemie biznesowym
Przedsiębiorstwa budują swoją wartość zgodnie z trzema głównymi modelami.
Kraje rozwijające się jako źródło innowacji i nowych modeli biznesowych
C.K. Prahalad, jeden z najbardziej wpływowych ekspertów zarządzania, mówi o lekcjach dla polskich firm, wynikających z sukcesu innowacyjnych firm z tzw. trzeciego świata.