Konkurencja
Działając w biznesie, nie sposób uniknąć konkurowania – o klienta, zasoby, miejsce na rynku. Konkurując, zawsze angażujemy zasoby, obmyślamy strategie, wdrażamy nowe sposoby działania, przecieramy szlaki. Ale czym właściwie jest konkurencja? Jakie są jej skutki? Jak konkurować?
Pokaż więcejChris Outram: Reaguj szybko na nowe potrzeby klientów
Jak osiągnąć zwinność, gdy zarządza się dużą firmą? Albo jak uzyskać stabilność, gdy przewodzi się małemu startupowi technologicznemu? O to między innymi zapytaliśmy Chrisa Outrama, założyciela OC&C Strategy Consultants.
Podczas lockdownu podbili 30 nowych rynków i otworzyli punkt w Bostonie. Jak to możliwe?
„Gdy się traci 90% przychodów z kluczowej działalności, można się popłakać. Ale można też zakasać rękawy i wziąć się do roboty” – mówi Tomasz Młodzki z FunFotos.
COVID-19 pokusą do nieuczciwych działań w biznesie
Powiedzenie, że w mętnej wodzie łatwiej się ryby łowi, doskonale opisuje sytuację przedsiębiorstw i postaw ludzi w okresie dynamicznych zmian w otoczeniu biznesowym, niepewności rynkowej i trudnej sytuacji wewnątrz firm.
Trzydzieści lat kodów kreskowych w Polsce
Codziennie na całym świecie kod kreskowy jest skanowany ponad 6 miliardów razy! Jednoznaczna identyfikacja produktów, lokalizacji oraz współdzielenie danych z partnerami biznesowymi w całym łańcuchu wartości – to główne funkcje standardów, które Polakom towarzyszą już od 30 lat.
Segmentacja klientów, czyli jak nie stracić na ofercie i sprzedaży
Przyczyny wyhamowania sprzedaży nie muszą dotyczyć jedynie obszaru pricingu. Równie dobrze odpowiedzialna za ten stan rzeczy może być niewłaściwie skonstruowana oferta wartości albo brak segmentacji klientów.
Chcesz wyróżnić się na rynku? Stwórz unikalną formułę gwarancji
Gwarancja może stać się Twoją rynkową przewagą. Wykorzystaj ją mądrze, a pomoże ci zwiększyć sprzedaż.
Czy wydajność jest najważniejsza
Prezes zakładu wytwórczego Krzewiński chce postawić na zwiększenie efektywności linii produkcyjnych. Boi się jednak, że wprowadzając nowe rozwiązania straci najbardziej doświadczonych pracowników.
Konkurencyjność oparta na procesach zakupowych
Sprawne zarządzanie zakupami jest jedną z najważniejszych funkcji w każdej organizacji – przekonuje Peter Kraljic, guru zakupów, który w 1983 roku opracował autorską metodę segmentacji dostawców pod kątem roli, jaką odgrywają dostarczane przez nich towary i usługi.
Competitive Intelligence – jak lepiej poznać swoich konkurentów?
Sednem Competitive Intelligence jest spojrzenie na konkurencję jako całość.
Dawid kontra Goliat. Jak rywalizować z gigantem
Popularna polska internetowa firma modowa musi zmierzyć się z zagrożeniem, jakim jest wejście na polski rynek znacznie większego brytyjskiego rywala.
Hubert Laszczyk: kluczem do właściwej strategii jest pomysł
Próba konkurowania o masowego klienta ze znacznie silniejszym przeciwnikiem jest raczej skazana na porażkę.
Marcin Bąk: najważniejsze to wykreować wartość własnej marki
Polskie marki mają silną pozycję w świadomości e-konsumentów. Dla zagranicznego potentata zaistnienie na polskim rynku nie musi okazać się prostą sprawą.
Paweł Klimiuk: aby zrozumieć lokalny rynek potrzeba czasu
Dane o zwyczajach zakupowych klientów to istotna przewaga nad konkurencją.
Opakowanie a układ nerwowy potencjalnego nabywcy
Większość przedsiębiorstw ma świadomość, że wprowadzenie na rynek innowacyjnego produktu (np. jogurtu o smaku rambutanu, który szybko trafia w krąg zainteresowań konsumentów) to jednocześnie moment narodzin konkurencji. W przypadku gdy produkt oferowany przez konkurencję okaże się lepszy, pojawia się szansa, że odbije część bądź wszystkich klientów pierwszemu przedsiębiorstwu. Jakie działania w takiej sytuacji musi podjąć firma, aby utrzymać się na rynku i zachować pozycję lidera?
Dariusz Stolarczyk: kluczem do sukcesu jest spełnienie obietnicy danej klientowi
Sytuacja, w jakiej znalazła się firma OS Card, jest trudna, ponieważ jako operator kart płatniczych konkuruje na rynku produktami, które są bardzo rozwinięte.
Agnieszka Surmacka: konkurencja jest naturalna
Konkurencja jest naturalną cechą rynków i najczęściej pozytywnie na nie wpływa. Problem pojawia się wtedy, kiedy zaczyna przypominać wyniszczającą wojnę, w której głównym orężem staje się cena.
Wiktor Namysł: nie można działać gwałtownie
Firma OS Card, która dotychczas miała uprzywilejowaną pozycję na rynku, musi zmierzyć się z konkurencją lepiej dostrzegającą i różnicującą potrzeby klientów.
Jacek Leonkiewicz: należy wyróżnić się jakością
Rywalizacja kosztowa to absolutna ostateczność i powinno decydować się na takie rozwiązanie tylko wówczas, gdy inne zawiodą.