Strategia
Chris Outram: Reaguj szybko na nowe potrzeby klientów
Jak osiągnąć zwinność, gdy zarządza się dużą firmą? Albo jak uzyskać stabilność, gdy przewodzi się małemu startupowi technologicznemu? O to między innymi zapytaliśmy Chrisa Outrama, założyciela OC&C Strategy Consultants.
Segmentacja klientów, czyli jak nie stracić na ofercie i sprzedaży
Przyczyny wyhamowania sprzedaży nie muszą dotyczyć jedynie obszaru pricingu. Równie dobrze odpowiedzialna za ten stan rzeczy może być niewłaściwie skonstruowana oferta wartości albo brak segmentacji klientów.
Competitive Intelligence – jak lepiej poznać swoich konkurentów?
Sednem Competitive Intelligence jest spojrzenie na konkurencję jako całość.
Dawid kontra Goliat. Jak rywalizować z gigantem
Popularna polska internetowa firma modowa musi zmierzyć się z zagrożeniem, jakim jest wejście na polski rynek znacznie większego brytyjskiego rywala.
Hubert Laszczyk: kluczem do właściwej strategii jest pomysł
Próba konkurowania o masowego klienta ze znacznie silniejszym przeciwnikiem jest raczej skazana na porażkę.
Marcin Bąk: najważniejsze to wykreować wartość własnej marki
Polskie marki mają silną pozycję w świadomości e-konsumentów. Dla zagranicznego potentata zaistnienie na polskim rynku nie musi okazać się prostą sprawą.
Paweł Klimiuk: aby zrozumieć lokalny rynek potrzeba czasu
Dane o zwyczajach zakupowych klientów to istotna przewaga nad konkurencją.
Dariusz Stolarczyk: kluczem do sukcesu jest spełnienie obietnicy danej klientowi
Sytuacja, w jakiej znalazła się firma OS Card, jest trudna, ponieważ jako operator kart płatniczych konkuruje na rynku produktami, które są bardzo rozwinięte.
Agnieszka Surmacka: konkurencja jest naturalna
Konkurencja jest naturalną cechą rynków i najczęściej pozytywnie na nie wpływa. Problem pojawia się wtedy, kiedy zaczyna przypominać wyniszczającą wojnę, w której głównym orężem staje się cena.
Wiktor Namysł: nie można działać gwałtownie
Firma OS Card, która dotychczas miała uprzywilejowaną pozycję na rynku, musi zmierzyć się z konkurencją lepiej dostrzegającą i różnicującą potrzeby klientów.
Jacek Leonkiewicz: należy wyróżnić się jakością
Rywalizacja kosztowa to absolutna ostateczność i powinno decydować się na takie rozwiązanie tylko wówczas, gdy inne zawiodą.
Jak Apple popsuł Apple Music?
Niedawno miała miejsce prezentacja nowej usługi Apple Music. Wszystko to na wzór aplikacji Spotify i Pandora.
Obrona przez atak
Polskie przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać przewagę wynikającą z ich strategicznej i operacyjnej elastyczności zarówno do ataku na tradycyjne struktury biznesowe, jak i do obrony przed działaniami konkurentów.