Prowadzenie firmy
5 kroków, by poprawić markę pracodawcy
Chcesz skutecznie pozyskiwać talenty? Buduj obraz firmy w oczach potencjalnych pracowników, jakbyś budował wizerunek marki wśród konsumentów.
Radar - Co kryje się w nazwie marki?
Czy róża (rose) o innej nazwie (na przykład snose) pachniałaby równie pięknie?
Chcesz lepiej rozwiązywać problemy? Opowiadaj ciekawsze historie
Jedną z największych przeszkód w skutecznym podejmowaniu decyzji jest niewłaściwe zdefiniowanie problemu. Zbudowanie przekonującej narracji oraz prostej historii sprawi, że problem, który należy rozwiązać, zostanie właściwie sformułowany.
Otwórz swoje zespoły na wpływy zewnętrzne
Zespoły otwarte na zewnątrz są w stanie poprawić w swoich organizacjach innowacyjność, efektywność i rozproszone przywództwo. Jednak sprawne funkcjonowanie tych zespołów wymaga zmiany ich nastawienia.
Chcesz pisać skuteczniej? Posłuchaj naukowców
Sztuka pisania to ważny element kompetencji komunikacyjnych, potrzebnych menedżerom w miejscu pracy. Wbrew pozorom ta umiejętność nie jest darem niebios. Można się jej nauczyć.
Ludzki wymiar cyfrowej rekrutacji
Digitalizacja procesu zatrudniania stała się priorytetem organizacyjnym w związku z przejściem wielu firm na zdalny lub hybrydowy model pracy. Konkurowanie o najlepsze talenty na rynku przybrało na sile, ale jednocześnie stało się łatwiejsze dzięki rozwiązaniom cyfrowym, które cały proces rekrutacji przyspieszają. To, co wcześniej było opcją, w środku globalnego kryzysu stało się koniecznością. Jednak firmy przechodzące na pełną rekrutację cyfrową nie mogą zapominać, że tak naprawdę nie chodzi w niej o narzędzia, a o ludzi.
Jak utrzymać produktywność podczas pracy zdalnej? Czy istnieje uniwersalna metoda?
Firma marketingowa MAGIC PEN kilka miesięcy temu przeszła na pracę zdalną. Po początkowym etapie wzrostu produktywności poziom zaangażowania spadł. Pracownicy nie potrafią utrzymać koncentracji, choć ich praca --- tworzenie treści content marketingowych --- wymaga maksymalnego skupienia. Pomóc ma technologia, a konkretnie aplikacja luźno oparta na technice pomodoro.
Współpraca wirtualna nie zabija kreatywności
Pandemia COVID-19 zamknęła nas wszystkich z całą naszą pracą w wirtualnej przestrzeni.
Twoim ludziom potrzebna jest troska, a nie okrzyki bojowe
Liderzy używają retoryki wojennej, aby zmobilizować ludzi do walki z COVID-19. Jest to problem.
PUNKT WIDZENIA: Eventory: biznes potrzebuje spotkań
Przystosowanie się do nowej „covidowej” rzeczywistości to „być albo nie być” dla wielu firm. Dla nas każdy event to spotkanie. A ich odwoływanie negatywnie wpływa na biznes – mówi Andrzej Targosz, założyciel krakowskiej spółki Eventory.
Podtrzymywanie sieci pracowniczych w wirtualnym miejscu pracy
Kiedy odbywające się na wielką skalę przejście na pracę zdalną osłabia sieci organizacyjne i relacje interpersonalne, menedżerowie muszą działać tak, aby utrzymać między pracownikami pozytywne więzi zapewniające produktywność.
Produkcja na wyższych obrotach
Amerykańska firma Pratt & Whitney musiała powiększyć zdolności produkcyjne, aby zaspokoić popyt na nową generację silników lotniczych. Produkcja głównych komponentów została zaplanowana między innymi w filii zlokalizowanej w Kaliszu. Polska spółka musiała dostosować proces do nowego zlecenia. Wdrożone działania spowodowały podwojenie efektywnego rzeczywistego czasu pracy obrabiarek.
Sławomir Idziak
Autor zdjęć do ponad 70 filmów fabularnych. Jego przepustką do światowej kariery stały się takie produkcje, jak „Krótki film o zabijaniu”, „Podwójne życie Weroniki” oraz „Trzy kolory”, stworzone wspólnie z Krzysztofem Kieślowskim. Za swoją pracę twórczą otrzymał liczne wyróżnienia, m.in. nominacje do Oscara i BAFT–y za zdjęcia w filmie „Helikopter w ogniu”, zrealizowanym z Ridleyem Scottem. Autor zdjęć do filmów „Harry Potter i zakon Feniksa”, „Król Arthur” i „Gattaca”. Twórca jednych z największych w Europie warsztatów audiowizualnych „Plenery Film Spring Open”.