Prowadzenie firmy
I znowu problemy rekrutacyjne! Bez zmiany podejścia do HR nic z tego nie będzie
Producent mebli stara się pozyskać wykwalifikowanych pracowników z rynku, ale efekty rekrutacji są rozczarowujące. Nowy dyrektor HR próbuje wprowadzić zmiany w kulturze organizacyjnej, aby przyciągnąć do firmy utalentowanych pracowników. Niestety, spotyka się z oporem ze strony zarządu.
Komentarz eksperta: Zmiany warto poprzedzić solidną analizą
Przypadek firmy GLAMTENT to klasyczny dylemat, jaki przyjąć kierunek, aby zapewnić wzrost i rentowność organizacji, a jednocześnie wyjść z kryzysu i skutecznie rywalizować z konkurencją.
Łagodzenie nowych napięć towarzyszących pracy hybrydowej
Liderzy zaspokajają żądania pracowników dotyczące bardziej elastycznego trybu pracy, choć obawiają się jego wpływu na kulturę organizacyjną i zdolność do tworzenia innowacji.
Mniejszościowi udziałowcy też mogą mieć ważny głos
Partnerzy mniejszościowi mogą mieć znaczący wpływ na decyzje biznesowe podejmowane w spółce joint venture.
Mity dotyczące nieautoryzowanych podwykonawców
Organizacje, które chcą poprawić przejrzystość łańcucha dostaw — i ograniczyć podzlecanie zamówień — muszą korzystać z analiz i przestać myśleć jedynie o cenie.
Delegowanie do innego miejsca pracy stymuluje kreatywność
Kiedy pracownicy produkcji zamieniają się, choćby na krótki czas, miejscami pracy, to okazuje się, że zyskuje na tym ich kreatywność i mają bardziej wartościowe pomysły na usprawnienia.
Czego kryzys uczy nas o innowacyjności
Świadomość, że o innowacyjne pomysły i duże zmiany łatwiej, wbrew pozorom, w trudnych czasach, może pomóc liderom podtrzymać innowacyjność w organizacji nawet wtedy, gdy kryzysu nie ma.
Czy menedżerowie najwyższego szczebla w twojej firmie mają wystarczające kompetencje cyfrowe?
Na najwyższych szczeblach firmowej hierarchii rzadko można spotkać menedżerów, którzy rozumieją znaczenie nowych technologii dla biznesu. Jeśli jednak się na nich znają, to ich wpływ na wzrost jest ogromny.
Jak, działając w ramach platformy, zachować konkurencyjność
Firmy muszą opracować nowe strategie konkurowania, by odnieść sukces na wiodących platformach internetowych.
Podejmuj decyzje na podstawie właściwych danych
Analitycy często nie potrafią generować wniosków, które pomagałyby w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych, ale to nie ich wina. Przywódcy muszą zadbać o to, aby analityka bazowała na potrzebach decyzyjnych.
11 źródeł zakłóceń, które musi monitorować każda firma
Myślisz, że wiesz, jakie siły mogą zniszczyć twoje przedsiębiorstwo? Prawdopodobnie uwzględniasz zbyt wąską perspektywę.
Gra zespołowa – klucz do cyfrowej oferty wartości
O tym, jak rozproszony model podejmowania decyzji sprawdza się w czasach gospodarki cyfrowej i co zrobić, by poszczególne zespoły nie traciły z oczu nadrzędnego celu całej organizacji.
BlackBerry – od mobilności do… mobilności
O tym, jak skierować biznes na zupełnie nowe tory i pozostać globalnym graczem, specjalnie dla „MIT Sloan Management Review Polska” pisze Charles Eagan, Chief Technology Officer w BlackBerry. Opracowanie: Paweł Górecki, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”.
Hybrydowe dylematy biurowe
Pandemia wymiotła ludzi z siedziby firmy produkującej sprzęt muzyczny, natomiast stabilizująca się powoli „następna normalność” przyprowadziła ich z powrotem tylko częściowo. Zarząd zdecydował się więc na reorganizację przestrzeni biurowej, co rozwiązało część problemów, lecz równocześnie spowodowało powstanie kilku kolejnych.
W jaki sposób zachęcić pracowników, którzy polubili pracę zdalną, do regularnych wizyt w biurze?
To prawda, że wielu pracowników bardzo dobrze odnalazło się w systemie pracy zdalnej. Jednocześnie kilka ostatnich miesięcy pokazało też wiele pułapek związanych z tym modelem pracy – a nawet wręcz problemów, które może rodzić zbyt długa izolacja. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się więc złoty środek – model hybrydowy.
Wymyśl sobie groźną konkurencję, a następnie z nią wygraj
Wiedza o tym, co może spowodować upadek twojej firmy, pozwoli ci lepiej zaplanować przyszłość.
Czy warto reorganizować przestrzeń biurową? Jeśli tak – w jaki sposób?
Pandemia koronawirusa rzeczywiście udowodniła, że praca zdalna jest rozwiązaniem, które sprawdza się nie tylko tymczasowo. Taki system pracy od lat postrzegany jest jako esencja elastyczności – nic zatem dziwnego, że kiedy stał się on powszechny, zmieniły się także preferencje pracowników, którzy dzisiaj oczekują od swoich pracodawców znacznie więcej również w przestrzeni biurowej.
Podtrzymywanie sieci pracowniczych w wirtualnym miejscu pracy
Kiedy odbywające się na wielką skalę przejście na pracę zdalną osłabia sieci organizacyjne i relacje interpersonalne, menedżerowie muszą działać tak, aby utrzymać między pracownikami pozytywne więzi zapewniające produktywność.