Innowacje
Dlaczego konkursy na innowacje bywają stratą czasu (i jak to zmienić)
Nie wszystkie konkursy organizowane przez firmy powinny się odbywać w myśl zasady „zwycięzca bierze wszystko” czy być oceniane wyłącznie przez kadrę zarządzającą. Nowe badania pokazują, jak podejść do organizacji takich inicjatyw, aby osiągać określone cele.
Władza, jaką daje technologia, rzadko trafia do rąk ludzi. Dlaczego?
Tysiąc lat postępu technologicznego pokazuje, że jego beneficjentami są grupy mocno zakorzenionych interesów. Z Daronem Acemoglu i Simonem Johnsonem, tegorocznymi laureatami Nagrody Nobla w dziedzinie nauk ekonomicznych, rozmawia Kaushik Viswanath.
Innowacyjne rozwiązania pojawiają się, gdy projekt AMULET wkracza w ostatnią fazę realizacji
Projekt „Advanced Materials and Manufacturing Technologies united for Lightweight” o akronimie AMULET po trzech latach wkracza w ostatnią fazę realizacji. To kamień milowy w podróży, która rozpoczęła się we wrześniu 2021 roku.
Anomalie zakłóceń
Innowacyjne przykłady Apple’a, Ubera i Tesli pokazują, jak ważne są poszerzanie perspektywy, zagłębianie się w szczegóły oraz korzystanie z wielu modeli naraz.
Jak Lego doskonali się w wykorzystywaniu pomysłów swoich klientów
Trzy nowe spostrzeżenia na temat praktykowanej przez firmę Lego otwartej innowacyjności uwydatniają korzyści płynące z włączenia klientów w prace nad rozwijaniem produktów.
Innowacja produktowa czy nowe rynki?
Producenci namiotów sferycznych po utracie kluczowych klientów z branży eventowej zdali sobie sprawę, że ich model biznesowy wymaga modyfikacji. Muszą podjąć się nowych przedsięwzięć biznesowych, by zwiększyć wydajność i poprawić wyniki w obszarach wzrostu i rentowności. Zadają sobie pytanie, czy lepszym rozwiązaniem wyjścia z kryzysu jest innowacja produktowa i pozyskanie zupełnie nowej rynkowej niszy, czy ekspansja zagraniczna ze sprawdzonym już produktem.
Niepewność AI - klucz do etycznej technologii przyszłości
Co by było, gdyby firmy tworzyły algorytmy z myślą o potrzebach użytkowników, a nie o własnych celach?
Nasi goście z MIT - 5 wywiadów na temat technologii w biznesie
Przypominamy pięć rozmów, które w tym roku przeprowadziliśmy z badaczami Massachusetts Institute of Technology.
Zarządzanie majątkiem z wykorzystaniem AI
Zrozumienie zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w biznesie wymaga zrozumienia kontekstu - strategii, klientów, kultury firmy i tak dalej. Jednym z takich zastosowań, wartym zbadania w różnych organizacjach, jest zarządzanie majątkiem.
Nowe podejście do eksperymentowania - spotkanie z ekspertem MIT
O tym, dlaczego sprawdzalne hipotezy są lepsze od kreatywnych pomysłów opowiada Michael Schrage z Initiative on the Digital Economy w MIT Sloan School of Management.
Wikipedia ma już 20 lat. Jak tworzyć równie epokowe projekty?
W okresie pandemii COVID-19 miliony zamkniętych w domach uczniów i studentów korzystało z pewnego cennego, choć obecnie oczywistego, źródła wszelkiej wiedzy. Każdy bowiem, kto ma komputer stacjonarny lub urządzenie przenośne może w jednej chwili skorzystać – za darmo – z łatwej w obsłudze bazy danych, która daje „dostęp do sumy ludzkiej wiedzy” w ponad 300 językach. Tym źródłem jest Wikipedia.
Jak niepewność wpływa na innowacje
Innowatorzy muszą odpowiedzieć sobie na pięć kluczowych pytań, by przewidzieć trajektorię rozwoju i oddziaływanie rewolucyjnej oferty wartości.
Czego firmy mogą nauczyć się od światowej sieci laboratoriów innowacyjności ONZ
Agenda Organizacji Narodów Zjednoczonych, mimo ambitnej misji czy globalnego zasięgu, raczej nie kojarzy się firmom z miejscem, z którego mogłyby czerpać inspiracje w obszarze przypspieszania procesu innowacyjnego - pozory mogą jednak mylić.
Nauka płynąca z pandemii COVID-19: błyskawicznie wdrażaj innowacje
Rozwiązywanie problemów w czasie kryzysu wymaga przyspieszenia innowacji poprzez zmianę przeznaczenia repozytoriów wiedzy, zasobów i tych technologii, którymi już dysponujesz.
Eksperymentuj, aby podejmować trafniejsze decyzje
Cztery wnioski na temat używania randomizowanych, kontrolowanych eksperymentów do tworzenia wartości dla firmy i klientów.
5 trendów, które musi znać każdy innowacyjny lider
Analitycy Gartnera wskazali kluczowe trendy w technologiach, które warto uważnie obserwować. Niektóre z nich mogą być zaskoczeniem.
Czego firmy mogą nauczyć się od światowej sieci Laboratoriów Innowacyjności ONZ?
Agenda Organizacji Narodów Zjednoczonych, mimo ambitnej misji czy globalnego zasięgu, raczej nie kojarzy się firmom z miejscem, z którego mogłyby czerpać inspiracje w obszarze przyspieszania procesu innowacyjnego – pozory mogą jednak mylić.
Jak inteligentne są twoje rozwiązania AI?
Odpowiedź na cztery pytania pozwoli ci dowiedzieć się czy twoje rozwiązania AI są rzeczywiście AI.
Przetrwają innowacyjni
Przełomowa innowacja (disruptive innovation) to pojęcie, które od lat nieustannie zyskuje na znaczeniu. Oznacza proces, w wyniku którego powstaje nowy, niedrogi produkt lub usługa, najczęściej stworzone przez młodą technologiczną firmę. Coś, co burzy status quo i całkowicie zmienia układ sił na rynku...
[SYLWETKA] Rewolucjonista z Utah. Czytajcie Christensena w kryzysie
Clayton M. Christensen, twórca teorii przełomowej innowacji, zmarł 23 stycznia 2020 roku. Jego idea pozostaje żywa i inspiruje kolejnych przedsiębiorców. Szczególnie w czasie kryzysu warto wrócić do myśli słynnego profesora Harvard Business School.