Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Więcej w: Realizacja strategii
Dlaczego polskie firmy rzadko tworzą efektywne i ukierunkowane na klienta łańcuchy dostaw?
Klienci i doświadczenia

Dlaczego polskie firmy rzadko tworzą efektywne i ukierunkowane na klienta łańcuchy dostaw?

Budowa efektywnych i zorientowanych na klienta łańcuchów dostaw wymaga głębokich zmian w firmie i w jej relacjach z zewnętrznymi partnerami. Mocno zakorzenione w polskich firmach (działach logistyki polskich firm) przyzwyczajenia i praktyki zarządcze są trudną do pokonania barierą we wdrażaniu nowych modeli łańcucha dostaw. Polskie przedsiębiorstwa rozwijają się bardzo szybko, co sprawia, że ciągle poszerzają i pogłębiają ofertę produktów. Ekspansywnie wchodzą też na […]

Zbigniew Zajączkowski Paweł Filipowicz
1 października 2006
Realizacja strategii

Harmonizacja zasobów IT i  aktualnych celów biznesowych

Najważniejsze wyzwanie, w którym konsultant powinien wesprzeć firmę, dotyczy sposobu włączenia harmonizacji biznes‑IT w biznesowe procesy decyzyjne. Kluczem do sukcesu nie jest wybór metod i narzędzi tej harmonizacji, lecz zapewnienie jakości decyzji wspieranych przez te metody. Informatyka ma dla firmy ogromne znaczenie z dwóch powodów. Po pierwsze, z powodu wartości, jaką każdy złoty wydany na wytworzenie i utrzymanie rozwiązań informatycznych powinien […]

Borys Stokalski
1 lipca 2006
Kompetencje przywódcze

Zarządzanie ryzykiem finansowym

Firmy zarządzają ryzykiem wówczas, gdy obawiają się niekorzystnej zmiany kursów walut lub przewidują spadek ceny swoich towarów. Przy takim podejściu tracą z oczu najważniejszy cel zarządzania ryzykiem finansowym – wzrost wartości firmy. Wielu menedżerów postrzega zarządzanie ryzykiem finansowym przez pryzmat transakcji zawieranych przez firmę oraz trendów rynkowych dotyczących cen walut, towarów i surowców. Zgodnie z takim podejściem zabezpieczenie […]

Zbigniew Szczerbetka
1 lipca 2006
INNOWACJE

Zmiany w strategii firmy i  budowanie nowych modeli biznesowych

Większość zarządów wie, w jakim kierunku powinien zmierzać rozwój ich firm. Konsultanci potrzebni są więc nie po to, by określać kierunek zmian, tylko po to, by wskazać sposoby ich realizacji. Zarządy rzadko zwracają się do konsultantów z prośbą o wskazanie strategicznego kierunku rozwoju firmy. Większość top menedżerów słusznie uważa, że sami powinni być w stanie zaproponować wizję rozwoju i dostrzec […]

Rafał Krasnodębski
1 lipca 2006
Cztery błędy uniemożliwiające strategiczne wykorzystanie outsourcingu
Modele biznesowe

Cztery błędy uniemożliwiające strategiczne wykorzystanie outsourcingu

Niewielu polskich menedżerów wie, w jaki sposób podjąć decyzję o skorzystaniu z outsourcingu, a zatem w trakcie jej przygotowywania popełniają liczne błędy. W rezultacie wiele firm nie bierze pod uwagę tego rozwiązania, choć byłoby ono dla nich korzystne, inne zaś nie osiągają w pełni zakładanych celów. Nie uwzględniając w swojej strategii outsourcingu procesów biznesowych i nie mając procedur umożliwiających sięganie po zewnętrzne zasoby, większość […]

Ewa Banachowicz Łukasz Świerżewski
1 czerwca 2006
W poszukiwaniu wygrywającej strategii
INNOWACJE

W poszukiwaniu wygrywającej strategii

Liderzy biznesu w Polsce i na świecie znajdująsię pod coraz większą presją tworzenia wygrywających strategii rozwoju. Postępująca globalizacja, zwiększające się tempo zmian, rosnąca konkurencja z Dalekiego Wschodu powodują, że sprawa wyborów strategicznych nabiera podstawowego znaczenia. Czy być graczem lokalnym czy globalnym? Stać się ogniwem cudzego łańcucha dostaw czy tworzyć własny? Grać o najwyższą półkę czy konkurować ceną, walcząc o mniej […]

Witold Jankowski Leszek Czarnecki Zofia Dzik Mariusz Karpiński Marek Karwan Robert Lubański Wojciech Mądalski Piotr Nesterowicz Marek Roleski Tomasz Sielicki Władysław Szwoch Janusz Filipiak Grzegorz Esz Zofia Leśniewska
1 lipca 2005
Czas decyzji, czyli co powinieneś zrobić z ryzykiem, które już znasz
Realizacja strategii

Czas decyzji, czyli co powinieneś zrobić z ryzykiem, które już znasz

Firma, która zna już zagrożenia i wie, które z nich są najważniejsze, może przygotować właściwą strategię reagowania. Punktem wyjścia w przygotowywaniu tej strategii może być opisana wcześniej mapa. Te ryzyka, które mogą być dla spółki niezwykle groźne w skutkach i których prawdopodobieństwo wystąpienia jest duże, wymagają bezzwłocznego i aktywnego działania, zmierzającego do jednoczesnego zmniejszenia możliwych konsekwencji oraz prawdopodobieństwa zdarzenia. W skrajnym przypadku […]

Łukasz Świerżewski Rafał Rudnicki
1 kwietnia 2005
Czy twojej firmie grozi kryzys?
INNOWACJE

Czy twojej firmie grozi kryzys?

W każdej branży, niezależnie od koniunktury, są firmy, które przeżywają poważne trudności.Wiele z nich mogłoby uniknąć kryzysu, gdyby dużo wcześniej rozpoznały zbliżające się niebezpieczeństwo. Jak przebiegają kolejne fazy kryzysu i jak narasta problem? Dowiedz się, zanim będzie za późno! Jesteśmy w Unii Europejskiej, a gospodarka weszła na ścieżkę wzrostu. To nie oznacza, że sytuacja wszystkich polskich firm się poprawi. Wręcz […]

Rafał Skowroński Artur Pielech
1 września 2004
Niech żyje rozwój!
Kompetencje przywódcze

Niech żyje rozwój!

Spółka Unimo wydaje dużo pieniędzy na rozwój kosztem bieżących zysków. Jak długo powinna czekać, zanim inicjatywy rozwojowe przyniosą pierwsze efekty? Jestem otoczony ludźmi bez wyobraźni! – pomyślał Piotr Bodecki, dyrektor naczelny firmy Unimo. – Przecież nie można stać w miejscu; albo idziesz do przodu, albo się cofasz. Dlaczego tylko ja to widzę? – Piotr był rozbity. […]

Witold Jankowski
1 maja 2004
Kompetencje przywódcze

Niech żyje rozwój! – komentarz 2

Sytuację, w jakiej znalazł się Piotr, dyrektor naczelny Unimo, można streścić następująco: ambitny menedżer szuka wyzwań, bank inwestycyjny chce zarobić na transakcji, poszukiwane jest dobre uzasadnienie skorzystania z okazji kupna Fabryki Aparatury Pomiarowej. Wszystko to nie musi prowadzić do totalnej klapy, ale nie gwarantuje też automatycznego sukcesu. Biznes (na całe szczęście) nie jest nauką ścisłą. Dlatego należałoby […]

Wojciech Chlebicki
1 maja 2004

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!