Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Kultura organizacyjna
Polska flaga

Zrywamy ze stereotypami

16 czerwca 2017 4 min czytania
Anna Durzyńska
Zrywamy ze stereotypami

Streszczenie: Lidl rozpoczął kampanię "Lidl zaczyna się od ludzi", mając na celu przełamanie stereotypów dotyczących pracy w handlu. Kampania skupiała się na przedstawieniu atrakcyjności pracy w firmie, a jej bohaterami byli sami pracownicy, którzy brali udział w profesjonalnym castingu i sesjach zdjęciowych. Angażując ich do promocji, Lidl mógł wiarygodnie przedstawić warunki zatrudnienia, takie jak wynagrodzenie i świadczenia socjalne, oraz wewnętrzną kulturę organizacyjną. Kampania przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania firmą jako pracodawcą, co przełożyło się na około 9000 podań o pracę. Lidl kontynuuje działania promujące wizerunek dobrego pracodawcy, utrzymując wysoką frekwencję aplikacji.

Pokaż więcej

O strategii HR firmy Lidl i budowie atrakcyjnego wizerunku pracodawcy opowiada dyrektor personalna Lidl Polska.

Partnerem materiału jest:

Zrywamy ze stereotypami

Zrywamy ze stereotypami

W 2016 roku Lidl wystartował z kampanią „Lidl zaczyna się od ludzi”. Czego dotyczyła kampania i skąd wziął się na nią pomysł?

Pomysł stworzenia kampanii zrodził się z potrzeby przybliżenia tego, jakim pracodawcą jest Lidl. Chcieliśmy zerwać ze stereotypami związanymi z pracą w handlu i pokazać, że praca w naszej firmie jest atrakcyjna. Uznaliśmy, że najlepszym tego dowodem są nasi pracownicy. Zorganizowaliśmy casting do kampanii, na który zgłosiło się aż 1300 osób pracujących w firmie. Wybrano kilkadziesiąt z nich, które pełniły role ambasadorów marki. Nasi pracownicy wzięli udział w profesjonalnym castingu i sesjach zdjęciowych. Byli aktywnymi uczestnikami planu filmowego. W ten sposób – głosem pracowników – Lidl informował o wysokości pensji oraz o pakiecie socjalnym. Angażując do kampanii osoby zatrudnione w firmie i pokazując ich twarze, Lidl uwiarygodnił przekaz nie tylko na temat warunków pracy, ale i relacji międzyludzkich. Tym samym wskazywaliśmy również na wewnętrzną kulturę organizacyjną w naszych sklepach, stanowiącą jeden z wyróżników Lidla na rynku.

Ten tekst jest komentarzem eksperta. Przeczytaj tekst główny: »

Kompleksowe podejście do zatrudnienia 

,

Dorota Łubek PL, Katarzyna Śliwak PL, Julia Słowik PL

Na pracownikach działów personalnych spoczywa dziś duża odpowiedzialność, bo to w głównej mierze od nich zależy, jakie działania podejmuje organizacja w zakresie rozwoju kompetencji pracowników.

Jakie korzyści przyniosła kampania?

Kampania zwiększyła poziom znajomości marki na polskim rynku i jej oferty jako atrakcyjnego miejsca pracy. Dzięki niej informacja o tym, jakim jesteśmy pracodawcą, dotarła do szerokiego grona odbiorców. Po jej ostatniej odsłonie do firmy wpłynęło około dziewięć tysięcy podań o pracę. Taki odzew był dla nas powodem do dumy. Dzięki temu, że tyle osób chce z nami pracować, możemy dalej się rozwijać jako organizacja i to razem z nowymi pracownikami. Kampania „Lidl zaczyna się od ludzi” trwa nadal. Firma jest przekonana, że działania na rzecz wizerunku dobrego pracodawcy trzeba prowadzić nieustannie. Dlatego też informacja o ofercie Lidla dla pracowników jest ciągle obecna w spotach radiowych, reklamach outdoorowych, prasowych i online oraz w mediach społecznościowych. Warto podkreślić, że efekt tych działań jest trwały i zainteresowanie pracą w naszej firmie nie maleje również w tych okresach, kiedy działania komunikacyjne nie są bardzo intensywne.

Jakie elementy świadczeń pracowniczych zostały podkreślone w kampanii?

W szerokiej akcji informacyjnej Lidl podkreślał, że pracownicy otrzymują atrakcyjne wynagrodzenie oraz świadczenia socjalne, takie jak na przykład bezpłatny pakiet opieki medycznej dla załogi. Mogą z niego skorzystać wszyscy zatrudnieni, którzy przystąpili do programu zdrowotnego oraz – na preferencyjnych warunkach – także ich rodziny. Atrakcyjne wynagrodzenia i świadczenia dodatkowe są wizytówką naszej firmy. Czujemy się odpowiedzialni nie tylko za warunki finansowe pracowników, ale również za ich zdrowie, stąd rozszerzenie pakietu medycznego o dodatkowe, bezpłatne usługi. Marka Lidl jest kojarzona z wysokimi standardami i w ten sposób chcemy być postrzegani jako pracodawca.

A jakie programy rozwojowe funkcjonują w Państwa organizacji?

Z myślą o młodych, ambitnych ludziach, chcących jednocześnie studiować i pracować zawodowo, powstał szereg programów rozwojowych i staży, a wśród nich autorski projekt Lidla – „The Lidl Way To Career”. Został on przygotowany z myślą o przerwie letniej od zajęć, kiedy studenci mogą zrealizować pełnowymiarowy, trzymiesięczny staż zawodowy pod okiem mentora, a dodatkowo otrzymywać atrakcyjne wynagrodzenie. Ciekawą propozycję stanowi także Międzynarodowy Program Rozwoju Kadry Menedżerskiej, podczas którego uczestnicy poznają bliżej sklepy, centra dystrybucyjne, centralę Lidla w Polsce i w Niemczech. Udoskonalają umiejętności językowe i zdobywają kompetencje, które otworzą drzwi do kariery w firmie. Jeśli kandydat pozytywnie przejdzie rekrutację, wyjedzie do jednego z krajów, w których działa Lidl, będzie mieć szansę na kształcenie, doskonalenie znajomości języka obcego oraz rozwijanie zawodowych pasji. Po ukończeniu programu zdobędzie kompetencje i doświadczenie, które umożliwią udany start w jednym z kluczowych działów firmy Lidl: sprzedaży, zakupów, finansów, inwestycji, HR, prawnym, IT, controllingu, logistyki lub dystrybucji.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!