Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Etyka w biznesie
Polska flaga

Wartość odwzajemnionej etyki

15 czerwca 2016 2 min czytania
Robert Daniluk
Wartość odwzajemnionej etyki

Streszczenie: Tylko wzajemne przestrzeganie zasad etycznych przez obie strony współpracy umożlwia efektywną współpracę, co przekłada się na lepsze wyniki finansowe. Badania ICAN Institute wskazują, że ponad połowa respondentów zauważa negatywny wpływ nieetycznych działań kontrahentów na wyniki finansowe ich firm. W Lyreco współpraca z partnerami opiera się na dwóch kodeksach etycznych: Kodeksie etycznym Lyreco, który podkreśla odpowiedzialność każdego pracownika za przestrzeganie zasad etycznych w codziennej pracy i kontaktach z osobami spoza firmy. Kodeksie etycznym dostawcy Lyreco, który potwierdza starania firmy w zakresie współpracy jedynie z partnerami przestrzegającymi wysokich standardów etycznych. Oba dokumenty opisują zobowiązania dotyczące wspierania i szanowania praw człowieka, przestrzegania właściwych praktyk zatrudnienia, BHP, zarządzania ochroną środowiska oraz działania zgodnie z przepisami prawa i przejrzystości we współpracy. Przestrzeganie zasad kodeksu etycznego Lyreco jest weryfikowane wewnętrznie oraz przez klientów. Firma oczekuje również od dostawców wdrożenia zasad zapisanych w kodeksie etycznym dostawcy. Dzięki temu tworzy się spójny „ekosystem etycznego współdziałania”, zwiększający zaufanie i poprawiający wyniki finansowe całego łańcucha współpracy. Wyniki ankiety potwierdzają wagę wdrożenia tego „ekosystemu”, gdyż ponad 90% firm uważa uczciwość i etykę we wzajemnej współpracy za istotny obszar.

Pokaż więcej

Tylko zachowania etyczne odwzajemnione przez obu partnerów pozwalają na bardziej efektywną współpracę, zwiększającą korzyści finansowe. Potwierdzają to wyniki badań ICAN Institute, bo ponad połowa wszystkich respondentów wskazuje na negatywny wpływ nieetycznych działań kontrahentów na wynik finansowy firmy.

Podstawę współpracy z wszystkimi partnerami Lyreco stanowią aż dwa kodeksy etyczne:

  1. Kodeks etyczny Lyreco, w którym podkreśliliśmy, że przestrzeganie zasad etycznych to odpowiedzialność każdej zatrudnionej u nas osoby. Wszyscy jesteśmy zobowiązani przestrzegać oraz wdrażać zasady etyczne w trakcie codziennej pracy i w kontaktach z osobami spoza firmy.

  2. Kodeks etyczny dostawcy Lyreco, potwierdzający, że dokładamy wszelkich starań, aby współpracować jedynie z tymi, którzy przestrzegają wysokich standardów etycznych. Kodeks ten pomaga nam oraz naszym dostawcom budować i utrzymywać relacje oparte na uczciwości, zaufaniu, szacunku, przestrzeganiu prawa i zrównoważonych praktykach biznesowych.

Obydwa dokumenty opisują zobowiązania dotyczące wspierania i szanowania zasad ochrony praw człowieka, a także przestrzegania właściwych praktyk zatrudnienia, BHP i zarządzania ochroną środowiska czy też działania zgodnie z przepisami prawa i przejrzystości we współpracy.

Przestrzeganie zasad kodeksu etycznego Lyreco weryfikujemy wewnątrz firmy oraz sprawdzają to nasi klienci. Z drugiej strony oczekujemy od naszych dostawców wdrożenia zasad zapisanych w kodeksie etycznym dostawcy. Dzięki temu – począwszy od producenta, dostawcy, poprzez Lyreco, a na kliencie kończąc – tworzymy spójny „ekosystem etycznego współdziałania”, zwiększający zaufanie i jednocześnie poprawiający wyniki finansowe całego łańcucha współpracy. A wagę wdrożenia tego „ekosystemu” potwierdzają wyniki ankiety, bo ponad 90% firm uważa za istotny obszar uczciwości i etyki we wzajemnej współpracy.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Multimedia
Noblista Daron Acemoglu studzi oczekiwania wobec sztucznej inteligencji

Czy sztuczna inteligencja naprawdę zrewolucjonizuje gospodarkę i rynek pracy w ciągu najbliższych lat? Daron Acemoglu, laureat Nagrody Nobla i wybitny ekonomista, przedstawia zaskakująco umiarkowaną prognozę. W rozmowie z MIT Sloan Management Review obala popularne mity o potędze AI, wyjaśniając, dlaczego technologia ta zautomatyzuje jedynie ułamek zadań i doda skromny, ale wartościowy wkład do światowego PKB. Posłuchaj, jak ekspert pokazuje, że kluczem do sukcesu jest mądra współpraca ludzi z AI oraz inwestycje w innowacje, a nie ślepe podążanie za modą na automatyzację.

Królicze nory i piękny problem AI: Jak Reddit poprawia personalizację reklam

Vishal Gupta, menedżer ds. inżynierii uczenia maszynowego w Reddit , wyjaśnia, jak platforma radzi sobie z miliardem postów i 100 000 społeczności. Kluczem jest sztuczna inteligencja, która nie tylko pomaga użytkownikom odkrywać niszowe treści , ale także rewolucjonizuje trafność reklam. To delikatna sztuka balansu między eksploracją a eksploatacją , celami reklamodawców a doświadczeniem użytkownika oraz między treściami generowanymi przez AI a autentyczną ludzką rozmową, która – zdaniem Gupty – staje się przez to jeszcze cenniejsza.

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!