Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Modele biznesowe
Polska flaga

Prestiż w nowej oprawie

1 marca 2017 6 min czytania
Arkadiusz Nowiński
Prestiż w nowej oprawie

Streszczenie: Prestiż jest jednym z kluczowych zasobów w biznesie, który buduje się na wielu elementach, a jego postrzeganie zależy od wewnętrznych wartości firmy oraz jej zdolności do dostosowywania się do zmieniającego się rynku. Przekształcenie prestiżu w nowoczesną wartość wymaga świadomego zarządzania wizerunkiem, zarówno w kontekście organizacyjnym, jak i społecznym. Firmy, które dbają o wysoką jakość swoich produktów, etykę pracy, oraz podejmują odpowiedzialność za swoje działania, mają szansę na zdobycie szacunku i pozycji lidera. Współczesne organizacje dostrzegają, że muszą także angażować się w kwestie społeczne, odpowiadać na oczekiwania klientów i utrzymywać dobre relacje z interesariuszami. Kluczowym elementem w budowaniu prestiżu jest transparentność działań oraz komunikacja, która opiera się na zaufaniu i rzetelności.

Pokaż więcej

Klienci znakomicie przyjęli nowości firmy Volvo, a w tym roku szwedzki producent planuje wprowadzić na rynek kolejne modele. O rekordowej sprzedaży firmy oraz planach jej dalszego rozwoju mówi Arkadiusz Nowiński, prezes zarządu Volvo Car Poland.

Prestiż w nowej oprawie

Prestiż  w nowej oprawie

Partnerem materiału jest:

Firma Volvo wprowadziła niedawno do swojej oferty szereg interesujących modeli. Jednocześnie zagęszcza się konkurencja wśród marek oferujących samochody dla najbardziej wymagających klientów. Auta szwedzkiego producenta znajdują jednak licznych nabywców wśród Polaków, którzy doceniają nie tylko ich nowoczesny wygląd, ale również wykorzystany w nich szereg innowacyjnych rozwiązań. Spotkaliśmy się z Arkadiuszem Nowińskim, prezesem zarządu Volvo Car Poland, by porozmawiać o tym, jak sytuacja na rynku motoryzacyjnym oraz nowości produktowe przełożyły się na wyniki sprzedaży firmy.

Firmy motoryzacyjne z segmentu premium prześcigają się w rywalizacji o najbardziej wymagających klientów. Jaki był miniony rok dla firmy Volvo w Polsce wobec tak silnej konkurencji?

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sprzedaży. Mamy za sobą kolejny rekordowy rok; tym razem sprzedaliśmy prawie 7,8 tysiąca samochodów, co stanowi 13‑procentowy wzrost w stosunku do roku 2015 oraz 50‑procentowy wzrost w porównaniu z wynikiem sprzed trzech lat. Jeśli spojrzeć na jeszcze dłuższą perspektywę, to od 2007 roku nasza firma podwoiła sprzedaż. Jednocześnie zakładamy utrzymanie korzystnej tendencji w przyszłości, co jest zresztą zgodne z prognozą dla całego rynku motoryzacyjnego w Polsce. Zakładamy, że w ciągu najbliższych kilku lat przekroczymy poziom 10 tysięcy sprzedanych samochodów. Biorąc pod uwagę dotychczasowe wyniki oraz tempo wzrostu, jesteśmy coraz bliżej realizacji tego celu.

Wyniki firmy Volvo w Polsce zasługują na uznanie zwłaszcza w świetle wzrostów notowanych na innych ważnych rynkach. W 2016 roku największym były Chiny, gdzie sprzedaż wzrosła o blisko 12% w skali roku. Doskonale radzimy sobie też w Stanach Zjednoczonych (18% wzrostu) oraz w Europie Zachodniej (4%). W ten sposób w tym roku Polska awansowała do pierwszej dziesiątki największych europejskich rynków dla Volvo Cars.

Co w największym stopniu wpłynęło na wyniki uzyskane na polskim rynku? Czy stopniowe odnawianie gamy modeli marki przełożyło się na zwiększone zainteresowanie klientów?

Do pewnego stopnia są one zasługą korzystnej koniunktury. Rośnie cały rynek motoryzacyjny, a zwłaszcza segment premium. Mamy jednak również wiele nowości produktowych, które zostały bardzo życzliwie przyjęte przez naszych klientów. Jedna z nich to model XC90, wprowadzony dwa lata temu, który już dziś zajmuje drugie miejsce w wynikach sprzedaży. Od wielu lat pierwsze miejsce zajmuje natomiast model XC60. Warto zaznaczyć, że jest to lider nie tylko sprzedaży naszej marki, ale również całego segmentu premium w Polsce. Co ciekawe, najczęściej po latach zainteresowanie poszczególnymi modelami spada. Tymczasem fenomen Volvo XC60 przeczy tej zasadzie. Jeszcze nigdy zainteresowanie tym modelem nie było tak wysokie – i to zarówno w Polsce, jak i na świecie. Jeśli natomiast chodzi o jednostki napędowe, to zdecydowanie największą popularnością cieszą się silniki Diesla, ale wyraźnie rośnie też zainteresowanie napędami hybrydowymi. Można je zauważyć zwłaszcza w przypadku naszego flagowego modelu XC90.

Tradycyjnie samochody marki Volvo są postrzegane jako wyjątkowo bezpieczne. Jakie innowacje pod tym względem znajdziemy w najnowszych modelach?

Nasza firma bardzo poważnie podchodzi do przyjętego zobowiązania, by już w 2020 roku nikt nie zginął w wypadku spowodowanym przez kierowcę Volvo. W tym celu nasze samochody cały czas są wzbogacane o kolejne czujniki i sensory poprawiające nie tylko komfort jazdy, ale i bezpieczeństwo. Już w dzisiejszych modelach są stosowane takie rozwiązania, jak na przykład funkcja automatycznego hamowania, co jest szczególnie przydatne w sytuacji wzmożonego ruchu na drodze i obniżonej uwagi kierowcy. Innym rozwiązaniem docenianym przez kierowców jest funkcja Volvo On Call, dzięki której samochód automatycznie dzwoni pod numer 112 i wzywa pomoc na miejsce wypadku, kiedy otworzą się poduszki powietrzne. Wszystkie najnowsze rozwiązania technologiczne będą oczywiście montowane w modelach, które właśnie wprowadzamy na rynek, na przykład w V90 Cross Country.

Tradycyjnie bardzo silną grupą odbiorców państwa samochodów są firmy. W jaki sposób planują państwo kształtować swoją ofertę dla tej grupy klientów?

Rzeczywiście około 80% udziału w sprzedaży stanowią firmy. Jest to między innymi zasługa atrakcyjnych produktów finansowych, które znacznie zwiększają dostępność naszych samochodów. Wśród nich ważną rolę odgrywa leasing z wysoką wartością rezydualną, zakładający spłatę comiesięcznej raty przez trzy lata i następnie wymianę dotychczasowego pojazdu na nowy. Nadążamy za trendem obserwowanym w krajach Europy Zachodniej, gdzie coraz częściej zakup samochodu ustępuje wynajmowi długoterminowemu. Jedyną wartością, jaka ma znaczenie dla klienta, jest miesięczna rata wynajmu.

Dziś funkcja auta się zmienia. Obecnie klienci nie zawsze chcą być właścicielami samochodu. Oni chcą go używać. Te właśnie oczekiwania będą znajdowały odbicie w naszej ofercie produktów leasingowych i nie tylko. Coraz mocniej, na przykład, będziemy rozwijali działy odkupu samochodów używanych. Auto użytkowane przez trzy lata trafia więc z powrotem do sieci dealerskiej, gdzie podlega kompleksowej renowacji i naprawom, po czym jest ponownie sprzedawane. Tego typu rozwiązanie wprowadziliśmy dwa lata temu i od tamtej pory zdobywa coraz większą popularność. Od kilku lat zastanawiamy się też nad wprowadzeniem jakiejś formy leasingu konsumenckiego i niewykluczone, że będziemy mogli go zaproponować naszym klientom jeszcze w tym roku.

Jakich nowości w państwa ofercie możemy się spodziewać w najbliższej przyszłości?

W nadchodzących latach Volvo Cars będzie kontynuowało wymianę wszystkich serii modelowych. Najbliższym nowym modelem, jaki zostanie zaprezentowany, będzie następca kultowego modelu XC60 oraz najmniejszy w rodzinie SUV – XC40, nowy przedstawiciel serii 40. Wkrótce wszystkie serie modelowe będą dostępne w wersjach plug‑in hybrid. Całkowicie elektryczny samochód zostanie zaprezentowany w 2019 roku, a do 2025 roku Volvo chce sprzedać łącznie milion samochodów elektrycznych i hybrydowych na całym świecie.

Jeśli chodzi o Polskę, to z powodzeniem realizujemy założone cele, ale to dopiero początek naszych ambicji. Marka pozostaje wierna wszystkim swoim wartościom i zaletom, ale przy tym jest bardzo świeża i tak luksusowa, jak jeszcze nigdy dotąd. Chociaż wzrasta średnia cena naszych aut, to cały czas zwiększamy też sprzedaż. Wierzymy, że w przyszłym roku będziemy mogli pochwalić się dalszym wzrostem, udanym wprowadzeniem trzech nowych modeli oraz odpowiedzialnym rozwojem istniejącej sieci dealerskiej.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Nowoczesny leasing operacyjny oferuje więcej »

Nowoczesne finansowanie w praktyce leasingodawców 

Michał Dyc PL

Sposób finansowania firmowych aut powinien być dostosowany do specyfiki działalności danego podmiotu.

Pobierz artykuł pdf niezabezpieczony

Pobierz artykuł pdf zabezpieczony

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!