Reklama
Dołącz do liderów przyszłości i zdobądź przewagę! Sprawdź najnowszą ofertę subskrypcji
BIZNES I TECHNOLOGIE

Piękna twarz sukcesu

17 stycznia 2018 7 min czytania
Weronika Podhorecka
Piękna twarz sukcesu

Wszechobecny kult młodości sprawił, że wygląd jeszcze silniej wpływa na nasze samopoczucie i samoocenę. Odbija się też na funkcjonowaniu w społeczeństwie. Decyduje w sporej części o wrażeniu, jakie wywieramy na potencjalnym pracodawcy i później w zespole – w całym otoczeniu biznesowym. O tym, jak CROMA‑PHARMA, oferująca preparaty przeznaczone do kompleksowej terapii przeciwstarzeniowej, włącza się w trend dbałości o zdrowie, mówi dyrektor zarządzający Katarzyna Potocka.

Partnerem materiału jest Croma.

Czy medycyna estetyczna stała się nieodłącznym elementem budowania wizerunku?

Nie da się ukryć, że dla otoczenia wygląd świadczy o profesjonalizmie. Niezależnie od tego, czy się z tym zgadzamy, czy nie, profesjonalny menedżer powinien dobrze wyglądać. Myślę tu o ubraniu, fryzurze, wyglądzie skóry twarzy i całej sylwetce. Medycyna estetyczna stała się więc nieodłącznym elementem dbania o wizerunek. Jednak nie o kult młodości tu chodzi, a raczej o estetykę. Wpływa ona na naszą samoocenę, postrzeganie przez zespół i partnerów biznesowych. Są sytuacje, w których korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej w zauważalny sposób poprawia nasz komfort pracy. Przykładem jest leczenie nadpotliwości. Nadmierne pocenie się, szczególnie dłoni, jest bardzo częstym problem występującym w stresujących sytuacjach życia zawodowego. Kilkunastominutowy zabieg czasowo lub trwale może zniwelować ten problem, przez co lepiej się czujemy, na przykład w trakcie trudnego spotkania biznesowego.

Croma‑Pharma jest jednym z najczęściej i najchętniej wybieranym dostawcą kwasu hialuronowego wykorzystywanego w medycynie estetycznej – wynika z informacji medialnych. Dlaczego odbiorcy sięgają po produkt właśnie państwa firmy? Jaki wpływ ma wybór preparatu na efekt finalny zabiegu?

Croma‑Pharma jest producentem preparatów marki Princess (od nazwiska założycieli firmy – Prinz), dystrybutorem nici liftingujących oraz personalizowanych kosmetyków Universkin. Jej rozwój to piękna historia biznesowego sukcesu. 40 lat temu Gerard Prinz rozpoczął drogę na szczyt od niewielkiej apteki w Austrii. Nieustannie ją rozwijał, aż stał się światowym liderem rynku preparatów produkowanych na bazie kwasu hialuronowego stosowanego w estetyce, okulistyce i ortopedii. Obecnie firma działa w 70 krajach na świecie i nadal prowadzi ją założyciel wspomagany przez dwóch synów. I właśnie ta międzynarodowa, silna pozycja rynkowa z wyróżnikami typowymi dla rodzinnego przedsiębiorstwa jest czynnikiem budzącym zaufanie lekarzy. Wiedzą oni, że taka pozycja na rynku została zbudowana przede wszystkim dzięki produktom wysokiej jakości, które zapewniają to, co w opiece nad pacjentem jest najważniejsze – bezpieczeństwo. Pochodzenie preparatu i doświadczenie lekarza mają niebagatelne znaczenie. Od tych czynników może w dużym stopniu zależeć nie tylko efekt zabiegu, ale także ryzyko powikłań.

Jak korzystać z zabiegów, aby pomogły podkreślić urodę bądź utrzymać skórę w dobrej kondycji, unikając przy tym przesady?

Z mediów oraz z życia codziennego znamy osoby, które stały się ofiarami medycyny estetycznej i wywołują w nas strach przed korzystaniem z tego typu usług. Warto jednak pamiętać, że w większości przypadków to pacjenci wymuszają na lekarzach właśnie taki efekt zabiegu. Przerysowane usta, zbyt duże policzki czy zanik mimiki twarzy to przypadki dla nas karykaturalne, ale dla wielu pacjentów – ideał piękna, do którego dążą. Dlatego mimo odpowiednich umiejętności i wiedzy lekarze nie zawsze są w stanie wpłynąć na wybory pacjentów. Mogą albo odmówić wykonania zabiegu, albo zrealizować go zgodnie z ich oczekiwaniami. Oczywiście to ekstremalne przypadki. W codziennym życiu ciągle spotykamy osoby, które korzystają z zabiegów medycyny estetycznej, ale o tym nie wiemy. Świetnie się prezentują, wyglądają na osoby wypoczęte i zadbane – taki właśnie powinien być efekt świadomego korzystania z medycyny estetycznej. Dlatego wiedza na jej temat jest tak istotna.

W trakcie kariery zawodowej nie możemy pozwolić sobie na długi okres rekonwalescencji czy drastyczne zmiany w wyglądzie. Medycyna estetyczna jest w stanie tym wymaganiom sprostać, trzeba tylko wybierać certyfikowanych lekarzy z dużym doświadczeniem, bazując na renomie konkretnego specjalisty i korzystając z rekomendacji otoczenia.

Wspomniała pani, że przy zabiegach odmładzających i upiększających ważne są jakość stosowanych produktów i bezpieczeństwo pacjentów. Jakie normy technologiczne trzeba utrzymywać w procesie produkcji i z jakich materiałów korzystać, aby znaleźć się w gronie producentów pierwszego wyboru?

Firma koncentruje się na własnych pracach badawczo‑rozwojowych, będąc tym samym liderem innowacyjności na światowym rynku. Nasz zespół nieustannie opracowuje nowoczesne produkty, dbając jednocześnie o zgodność z procedurami GMP. Od etapu podstawowych badań aż do produktu końcowego wszystko dzieje się pod jednym dachem. Sercem naszej nowej siedziby w Leobendorf jest centrum produkcji o powierzchni ponad tysiąca mkw. To miejsce, gdzie przy użyciu najnowocześniejszych technologii w ciągu godziny powstaje 5 tysięcy strzykawek wypełnionych naszymi produktami. W pełni cyfrowy i zautomatyzowany proces jest całkowicie unikatowy. Elektroniczne sterowanie tak dużym procesem produkcji gwarantuje mu najwyższą jakość i jednocześnie zapewnia minimalizację kosztów.

Dobry wygląd wpływa na naszą samoocenę, postrzeganie przez zespół i partnerów biznesowych. Korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej w zauważalny sposób poprawia nasz komfort pracy.

W jaki sposób Croma‑Pharma przyczynia się do rozwoju medycyny estetycznej w Polsce?

Przede wszystkim staramy się mieć realny wpływ na rozwój rynku estetycznego w Polsce, zapewniając pacjentom usługi najwyższej jakości. Współpracujemy z najlepszymi specjalistami w Polsce i za granicą, przeprowadzamy liczne szkolenia i warsztaty dla lekarzy. Zapraszamy do kraju międzynarodowe autorytety w dziedzinie chirurgii plastycznej, medycyny estetycznej i dermatologii, które dzielą się doświadczeniem z polskimi lekarzami. Wprowadzamy również produkty będące odpowiedzią na potrzeby pacjentów. Takim przykładem są nici liftingujące, które jako pierwsi zaoferowaliśmy na krajowym rynku. Obecnie zabiegi z ich wykorzystaniem są jedną z najlepszych i najpopularniejszych metod niechirurgicznego liftingu skóry twarzy i ciała, pozwalając osiągnąć świetny efekt przy minimalnej inwazyjności.

Jakie trendy dostrzega pani w medycynie estetycznej i szeroko pojętym dbaniu o siebie?

Po pierwsze, rozwija się tzw. anti aging, czyli dbanie o kondycję skóry. Niezależnie od tego, ile wykonamy zabiegów redukujących zmarszczki czy liftingujących skórę, to właśnie jej dobra kondycja wpływa na nasz wizerunek. Musimy więc być przede wszystkim świadomi wagi codziennej pielęgnacji. Podstawą jest ochrona przed promieniowaniem słonecznym i korzystanie z filtrów niezależnie od pory roku – w przeciwnym razie przyspieszamy procesy starzenia i narażamy się na powstawanie przebarwień, zmarszczek i przesuszenie skóry. Specjaliści wielokrotnie powtarzają, że wpływ na nasz wygląd i samopoczucie mają w dużym stopniu odżywianie, styl życia i codzienna pielęgnacja.

Kolejny, bardzo widoczny, trend to personalizacja w pielęgnacji. Mówiąc wprost, powoli odchodzi się od produktów dla masowego odbiorcy, bo każda skóra jest inna. Ponadto takie produkty zawierają masę konserwantów i substancji chemicznych, które długoterminowo mogą podrażniać i negatywnie wpływać na skórę. A ona powinna otrzymać dokładnie te składniki, które są jej potrzebne. O skórę i dobór pielęgnacji domowej powinien dbać nasz dermatolog lub kosmetolog, którzy mają rzetelną wiedzę na ten temat, a nie konsultantka w drogerii. Dlatego też, podobnie jak w przypadku ubrań, kosmetyki (np. Universkin) są obecnie tworzone na miarę, odpowiadając na indywidualne potrzeby pacjenta. Dzięki temu możemy działać na kilka problemów skóry jednocześnie i dbać o jej zdrowy wygląd.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Horyzontalna ilustracja w realistycznym stylu przedstawia zmęczonego lidera siedzącego samotnie przy biurku w półmroku. Wokół niego porozrzucane są pomięte notatki, pusta filiżanka po kawie i otwarty laptop emitujący chłodne, niebieskie światło. Mężczyzna opiera głowę na dłoni, z pochyloną sylwetką i oznakami wyczerpania. Całość utrzymana jest w stonowanej kolorystyce, symbolizując przeciążenie pracą i emocjonalne wypalenie. Ilustracja odwołuje się do problematyki, jaką porusza psychologia pracy w kontekście przywództwa. Jak liderzy radzą sobie z przepracowaniem

Uważność nie wystarczy, gdy toniemy w nadmiarze obowiązków. Poznaj zaskakujące strategie zapracowanych liderów, które naprawdę działają.

W ostatnich latach wiele nagłówków sugerowało, że wszyscy jesteśmy już nieco wypaleni zawodowo. Od pasywno-agresywnego „quiet quitting” po tajemniczo brzmiącą „ghost work” – narracja głosi, że ludzie zasypiają za kierownicą, a w najlepszym razie przysypiają co kilka kilometrów.

Ale co, jeśli ta diagnoza nie jest do końca trafna – przynajmniej w odniesieniu do sporej grupy z nas?

Co, jeśli istnieje znacząca liczba osób, które czują się przeciążone pracą, a mimo to pozostają zmotywowane i skuteczne? W dzisiejszej rzeczywistości, gdzie zmiana warunków zatrudnienia często wydaje się poza naszym zasięgiem, warto przyjrzeć się tym pracownikom i zastanowić, czego możemy się od nich nauczyć, by nadal działać efektywnie.

dobrostan Zadbaj o siebie i swój zespół. Jak budować dobrostan w niestabilnych czasach?

Współczesny świat biznesu to arena ciągłych zmian, która wystawia na próbę odporność psychiczną pracowników i liderów. Jak w obliczu narastającej presji i niepewności budować organizacje, gdzie dobrostan jest filarem sukcesu? Zapraszamy do lektury artykułu, w którym Agata Swornowska-Kurto, bazując na raporcie „Sukces na wagę zdrowia – o kondycji psychicznej i przyszłości pracy”, odkrywa kluczowe strategie dla liderów. Dowiedz się, jak przeciwdziałać wypaleniu, budować autentyczne wsparcie i tworzyć środowisko, które inspiruje, zamiast przytłaczać.

nękanie oddolne Co zrobić, gdy podwładni cię sabotują?
Jak reagować, gdy wiarygodność lidera jest podkopywana – otwarcie lub za kulisami – a atmosfera w zespole staje się coraz bardziej toksyczna? Nękanie w miejscu pracy nie zawsze płynie z góry na dół Contrapower harassment to rzadko poruszany, lecz istotny temat związany z nękaniem w pracy. W przeciwieństwie do tradycyjnego postrzegania tego zjawiska, dotyczy ono […]
EOD Jak automatyzacja obiegu dokumentów wspiera zarządzanie czasem pracy

W dzisiejszej rzeczywistości biznesowej niezbędne jest sięganie po innowacyjne rozwiązania technologiczne. Taką decyzję podjęła firma Vetrex, wdrażając w swoich strukturach elektroniczny obieg dokumentów Vario firmy Docusoft, członka grupy kapitałowej Arcus. O efektach tego działania opowiedział Przemysław Szkatuła – dyrektor działu IT w firmie Vetrex.

Jakie cele biznesowe przyświecały firmie przy podjęciu decyzji o wdrożeniu systemu elektronicznego obiegu dokumentów?

Przemysław Szkatuła: Przede wszystkim chodziło o usprawnienie procesów wewnętrznych. Wcześniej obieg dokumentów był głównie manualny, co generowało wiele problemów kumulujących się pod koniec każdego miesiąca. Dzięki wdrożeniu systemu Vario wszystko odbywa się elektronicznie i wiemy dokładnie, na którym etapie procesu znajduje się faktura. To usprawnia przepływ informacji nie tylko w działach finansowych, lecz także między zwykłymi użytkownikami systemu. Dzięki wprowadzeniu powiadomień mailowych każdy użytkownik otrzymuje niezwłocznie informację o nowej aktywności, a kierownicy działów są świadomi, jakie koszty wystąpiły.

quiet quitting Nie pozwól by quiet quitting zrujnowało twoją karierę

Quiet quitting to nie cicha rewolucja, lecz ryzykowna strategia wycofania się z aktywnego życia zawodowego. W świecie przeciążonych pracowników i liderów często niedostrzegających rzeczywistych wyzwań swoich zespołów, bierna rezygnacja z zaangażowania może być kusząca, ale długofalowo – szkodzi wszystkim.

Case study
Premium
Czy planowanie strategiczne ma jeszcze sens?

Krakowski producent słodyczy Zafiro Sweets był przez lata doceniany w branży i wśród pracowników za wieloletni, stabilny wzrost poparty wysoką jakością produktów. Turbulencje rynkowe, napędzane dynamiką mediów społecznościowych i zmieniającymi się oczekiwaniami klientów, podważyły jednak jego dotychczasowy model działania, oparty na planowaniu strategicznym. Firma szuka sposobu, który pozwoli jej się zaadaptować do szybkich zmian zachodzących w jej otoczeniu. Marta Wilczyńska, CEO Zafiro Sweets, z niedowierzaniem patrzyła na slajd, który dostała od działu sprzedaży. Siedziała w restauracji w warszawskim Koneserze, gdzie wraz z Tomaszem Lemańskim, dyrektorem operacyjnym, oraz Justyną Sawicką, dyrektorką marketingu, uczestniczyli w Festiwalu Słodkości – jednej z branżowych imprez, które sponsorowali.

Premium
Zalecenia prof. Kazimierza suwalskiego dla młodych i doświadczonych liderów

Doświadczenie prof. Kazimierza Suwalskiego, chirurga i lidera, przekłada się na uniwersalne zasady skutecznego przywództwa. Poniższe zestawienie to zbiór praktycznych wskazówek, które wspierają rozwój zarówno młodych, jak i doświadczonych liderów – od budowania autorytetu i zarządzania zespołem po radzenie sobie z kryzysami i sukcesję przywództwa.

Premium
Z sali operacyjnej do gabinetu lidera

Droga od chirurga do lidera wymagała nie tylko zmiany kompetencji, ale też perspektywy. Profesor Kazimierz Suwalski, pionier polskiej kardiochirurgii, dzieli się doświadczeniami z budowania zespołów, instytucji i kultury przywództwa opartej na transparentności, zaufaniu i odpowiedzialności. Podkreśla,
że kluczowymi kwestiami są: mentoring, zarządzanie silnymi osobowościami i świadome rozwijanie talentów. Przypomina, że prawdziwe przywództwo nie ustaje wraz z końcem kariery – trwa, gdy potrafimy dzielić się wiedzą i tworzyć przestrzeń do wzrostu innych.

Causal ML
Premium
Jak skutecznie wdrożyć przyczynowe uczenie maszynowe (Causal ML) w organizacji?

Coraz więcej firm dostrzega potencjał Causal ML jako narzędzia wspierającego podejmowanie trafnych decyzji. Jednak skuteczne wdrożenie tego podejścia wymaga czegoś więcej niż zaawansowanych algorytmów — potrzebne są właściwe pytania, odpowiednie dane oraz współpraca interdyscyplinarnych zespołów.

Premium
Nowe podejście do uczenia maszynowego odpowiada na pytania „co by było, gdyby”

Causal ML – nowatorskie podejście w uczeniu maszynowym – daje kadrze zarządzającej nowe narzędzie do oceny skutków decyzji strategicznych. Umożliwia pewniejsze eksplorowanie alternatywnych scenariuszy, dzięki czemu wspiera podejmowanie bardziej świadomych i trafnych decyzji biznesowych. Tradycyjne systemy uczenia maszynowego (machine learning, ML) zdobyły szerokie uznanie jako narzędzia wspomagające procesy decyzyjne, szczególnie tam, gdzie kluczowe jest oszacowanie prawdopodobieństwa konkretnego zdarzenia, na przykład zdolności kredytowej klienta. Klasyczne modele ML opierają jednak swoje predykcje głównie na identyfikowaniu korelacji w danych. Taka metodologia, choć użyteczna w pewnych kontekstach, okazuje się niewystarczająca, a wręcz może wprowadzać w błąd, szczególnie wtedy, gdy menedżerowie starają się przewidzieć realny wpływ swoich decyzji na wyniki biznesowe.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!