Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
INNOWACJE
Polska flaga

Menedżer na pustyni

21 lutego 2020 2 min czytania
Krzysztof Ratnicyn
Daniel Lewczuk
Ewa Winkler
Menedżer na pustyni

Streszczenie: Bieg na pustynię, organizowany przez Racing The Planet, stanowi wyzwanie nie tylko fizyczne, ale i biznesowe. Uczestnicy, w tym menedżerowie wyższego szczebla i prezesi firm, wybierają się na ekstremalne biegi przez cztery najbardziej wymagające pustynie świata, w tym Wadi Ramm w Jordanii, Gobi, Atakamę oraz Antarktydę. Takie wyzwanie jest dla nich sposobem na oderwanie się od codziennych obowiązków zawodowych, aby powrócić z nową perspektywą do przewodzenia organizacjami. Ponad 170 osób z różnych krajów bierze udział w rywalizacji, której celem jest ukończenie dystansu 1000 km w ekstremalnych warunkach. Celem jest także, jak w przypadku biegaczy, pokonanie własnych ograniczeń.

Pokaż więcej

Pustynny bieg jako wyzwanie biznesowe? Dlaczego nie!

To swego rodzaju turniej, na pewno zaś – zaplanowana jako ekstremalna – rywalizacja obejmująca cztery pustynie świata. Podobnie jak w przypadku najbardziej prestiżowych turniejów tenisowych nazywana jest „Wielkim Szlemem”. Wielu uczestników biegu na co dzień zajmuje się poważnym biznesem. „Około 30‑40% startujących w tego typu eventach to prezesi spółek i menedżerowie wyższego szczebla, którzy rezygnują z codziennego komfortu, z wyzwań zawodowych, żeby później wrócić i lepiej przewodzić organizacją” – mówi jeden z uczestników biegu.

Andrzej Gondek, Daniel Lewczuk, Marek Wikiera i Marcin Żuk walczą, aby jako pierwsi Polacy ukończyć 4Deserts. Projekt zakłada cztery wyczerpujące, kilkudniowe biegi, które obejmują jordańską pustynię Wadi Ramm, Gobi, Atakamę oraz Antarktydę. Łącznie tysiąc kilometrów w warunkach tak ekstremalnych, że wielu doświadczonych biegaczy wyczynowców nie potrafi im sprostać. Organizatorem corocznego wyzwania jest Racing The Planet. Pierwszy bieg odbył się w lutym na pustyni Wadi Ramm (przeniesiony tam z Sahary ze względów bezpieczeństwa). Między 16 a 22 lutego dystans 250 km przebiegło ponad 170 osób z 30 krajów.

Rozmawiamy z jednym z uczestników pustynnego biegu, Danielem Lewczukiem, prezesem Network Executive.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!