Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Kompetencje przywódcze
Polska flaga

Małgorzata Bieniaszewska, MB Pneumatyka – Liderka nieidealna

29 sierpnia 2022 3 min czytania
Zdjęcie Joanna Koprowska - Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”
Joanna Koprowska
Małgorzata Bieniaszewska
Małgorzata Bieniaszewska, MB Pneumatyka – Liderka nieidealna

Streszczenie: Małgorzata Bieniaszewska, właścicielka MB Pneumatyka, opowiada o swojej drodze do liderstwa, która nie była prosta. Początkowo pełniła rolę szefa, bardziej tyrana niż lidera, jednak po latach nauki i doświadczeń, zrozumiała, jak ważne jest przyznawanie się do błędów i wyciąganie z nich wniosków. To doświadczenie pozwoliło jej na budowanie bardziej autentycznego i wspierającego stylu przywództwa. W artykule opowiada o tym, jak stała się liderką, która potrafi inspirować swój zespół do działania i jak unikać wypalenia zawodowego. Zawiera również porady dotyczące oddzielania życia zawodowego od prywatnego oraz okazywania emocji jako lider.

Pokaż więcej

Jak się odnaleźć w męskiej branży, nie mając doświadczenia i autorytetu? Dlaczego warto przyznawać się do błędów przed sobą i innymi? Jak budować autentyczny styl przywództwa? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących świadomego zarządzania sobą i zespołem udziela Małgorzata Bieniaszewska w kolejnym odcinku „Sekretów Mistrzów”.

Ponad 20 lat temu Małgorzata Bieniaszewska porzuciła marzenia o nauczaniu – wówczas nie wiedząc, że nie całkowicie – i stanęła na czele firmy rodzinnej z branży automotive, zakładając MB Pneumatyka. Każdego dnia uczyła się podejmować właściwe decyzje, a także zarządzać zespołem. Dzisiaj jej firma jest uznawana za jednego z liderów w Europie, dostarczających złącza globalnym producentom pneumatycznych układów hamulcowych i zawieszeń do pojazdów użytkowych.

Pierwsze lata zarządzania firmą były trudne. Małgorzata Bieniaszewska sama przyznaje, że była raczej tyranką niż liderem z prawdziwego zdarzenia. Dopiero pod wpływem ludzi, których spotkała na swojej drodze, zrozumiała błędy i postanowiła wyciągnąć z nich naukę, zmieniając swoje podejście do zarządzania ludźmi. Dzisiaj nie boi się opowiadać o własnych błędach, ale także drodze do świadomego przywództwa. Analiza własnych potknięć ukształtowała ją jako businesswoman i przedsiębiorczynię oraz nauczyła podejmowania właściwych decyzji.

Sekretach Mistrzów Małgorzata Bieniaszewska opowiada o tym, jak stała się liderką, która potrafi wspierać swoich pracowników, pobudza ich innowacyjność i motywuje do działania. Nasza gościni zdradza wiele sekretów swojej metamorfozy, dzieli się zabawnymi anegdotami, a także otwarcie mówi o wypaleniu zawodowym, którego doświadczyła w czasie pandemii.

Wysłuchaj całej rozmowy z Małgorzatą Bieniaszewską z MB Pneumatyki i dowiedz się m.in.:

  • jak z błędów popełnianych w roli szefa wyciągnąć cenne lekcje zarządzania,

  • dlaczego przyznawanie się do błędów nie odbiera liderowi autorytetu,

  • jak oddzielać życie prywatne od zawodowego, gdy z bliskimi spotykasz się zarówno w domu, jak i w biurze,

  • kiedy lider powinien okazywać emocje, a kiedy powinien się od tego powstrzymać,

  • jak dostrzec symptomy wypalenia zawodowego i jakie kroki przedsięwziąć, by zapobiec narastaniu problemu,

  • skąd czerpać radość, optymizm i energię niezbędną, by dzielić się wiedzą i doświadczeniami z innymi ludźmi.

Podcast do słuchania TUTAJ.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Wywiad z Małgorzatą Bieniaszewską o zarządzaniu w czasach kryzysu pandemicznego »

Małgorzata Bieniaszewska: Dzisiaj silny znaczy zwinny. Teraz jest najlepszy czas na działanie 

Joanna Koprowska PL, Małgorzata Bieniaszewska PL

„Niektórzy mówią, że kryzys spowolnił ich działanie. W mojej firmie jest dokładnie na odwrót. Pracujemy ze zdwojoną siłą” – mówi Małgorzata Bieniaszewska z MB Pneumatyki. Za wszelką cenę chroni miejsca pracy, dywersyfikując klientów, branże, produkty. 

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!