Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Ekspansja zagraniczna

LIDERZY JUTRA – oto laureaci drugiej edycji konkursu!

24 listopada 2021 12 min czytania
Zdjęcie Tomasz Kulas - Redaktor "MIT Sloan Management Review Polska", redaktor prowadzący "ICAN Management Review"
Tomasz Kulas
LIDERZY JUTRA – oto laureaci drugiej edycji konkursu!

Streszczenie: Laureaci drugiej edycji konkursu "Liderzy Jutra" to osoby wyróżniające się wyjątkowym przywództwem, które inspirują innych do podejmowania wyzwań w zmieniającym się świecie biznesu. Gala ogłoszenia wyników odbyła się w Centralnym Domu Technologii i była podzielona na dwie części. W pierwszej, dr Witold Jankowski, założyciel ICAN Institute, podjął temat nowej normalności i zapytał, czy wymaga ona nowego typu liderów. Kolejnym wystąpieniem była prelekcja Andrzeja Jacaszka na temat transformacyjnego przywództwa w kontekście cyfryzacji organizacji. W drugiej części odbyła się debata z udziałem liderek z różnych branż, które podzieliły się swoimi doświadczeniami na temat wyzwań, przed którymi stoją współczesne liderki.

Pokaż więcej

„Liderzy Jutra” to projekt, którego głównym zadaniem jest odnalezienie i wyróżnienie mistrzów i bohaterów polskiego biznesu. Ludzi, którzy już dziś inspirują i pokazują nam, jak prowadzić firmy gotowe na wszystko, co przyniesie niepewna i zmienna przyszłość. Oto laureaci drugiej edycji tego konkursu!

Ogłoszenie i nagrodzenie laureatów miało miejsce podczas uroczystej gali – w inspirujących przestrzeniach Centralnego Domu Technologii. Całe wydarzenie, prowadzone przez Joannę Koprowską, redaktorkę „ICAN Management Review” i Mariusza Smolińskiego, dyrektora ICAN Research, podzielone zostało na dwie części. Pierwsza z nich – zgodnie z misją ICAN Institute – miała charakter dyskusyjno‑szkoleniowy i rozpoczęła się od mocnej wypowiedzi dr Witolda Jankowskiego.

Założyciel i prezes ICAN Institute przypomniał zaproszonym gościom – menedżerom i prezesom kluczowych polskich przedsiębiorstw – wartości, jakimi kieruje się od początku ICAN Institute, a których wyrazem jest również stworzenie i rozwijanie nowego magazynu biznesowego, jakim jest „ICAN Management Review”.

Indeks górny dr Witold Jankowski, prezes ICAN Institute i redaktor naczelny „ICAN Management Review” Indeks górny koniec

Przede wszystkim jednak postawił pytanie, które zgadzało się z tematyką konkursu „Liderzy Jutra”, a równocześnie stanowiło oś tematyczną całej pierwszej części gali – Czy nowa normalność wymaga również nowego rodzaju liderów?

Kolejnym elementem części o charakterze merytorycznym było wystąpienie Andrzeja Jacaszka, wiceprezesa ICAN Institute i wydawcy „ICAN Management Review”.

Kilkunastominutowa, dynamiczna prelekcja nosiła tytuł „Przywództwo transformacyjne u progu 2022 roku” i w dużej mierze dotyczyła nowych wyzwań, jakie stawia przed liderami konieczność transformacji cyfrowej ich organizacji. W tym kontekście nowy model przywództwa oznacza między innymi pożegnanie się z przekonaniem, że prezes to osoba, która zna się na wszystkim i umie odpowiedzieć na każde pytanie. Wręcz przeciwnie, jedną z najważniejszych kompetencji nowych liderów jest raczej –zgodnie ze słowami Johna Hagela, prezesa Center for the Edge (Deloitte) – zdolność do formułowania właściwych pytań, mocnych i inspirujących.

To odmienny model przywództwa – skoncentrowanego na kreowaniu środowiska, które inspiruje ludzi do tego, by uczyli się szybciej. Skłania zespół, by pracował razem nad znalezieniem odpowiedzi.
John Hagel

Indeks górny Andrzej Jacaszek, wiceprezes ICAN Institute i wydawca „ICAN Management Review”. Indeks górny koniec

Ostatnim punktem pierwszej części gali była debata poprowadzona przez Mariusza Kosterę, dyrektora zarządzającego ICAN Institute. Wzięły w niej udział trzy utalentowane liderki: Anna Janiczek, prezeska zarządu PZU Zdrowie, Joanna Makowiecka‑Gatza, prezeska zarządu Karmar, oraz Victoria Iwanowska, prezeska agencji [vi:] i start‑upu Small Step Matters.

Tematyka debaty również dotyczyła liderek i liderów, zwłaszcza w kontekście wymagań, jakie stawia przed nimi nowa normalność.

Wypowiedzi zaproszonych ekspertek były w tym kontekście szczególnie cenne – dzieliły się konkretnymi rozwiązaniami, jakie wprowadziły w kierowanych przez nie organizacjach, ale umiały też spojrzeć szerzej na wyzwania, jakie stawiają przed liderami współczesne czasy, charakteryzujące się dużą zmiennością i nieprzewidywalnością.

Liderzy Jutra – poznaj laureatów drugiej edycji konkursu!

Indeks górny Joanna Koprowska, redaktorka „ICAN Management Review” i Mariusz Smoliński, dyrektor ICAN Research. Indeks górny koniec

Po krótkiej przerwie przyszła wreszcie kolej na ogłoszenie laureatów konkursu i wręczenie  im pamiątkowych statuetek i dyplomów.

LIDERZY JUTRA – promujemy tych, którzy inspirują biznes

Za sukcesem w biznesie stoją ludzie, nie firmy. ICAN Institute – lider w kreowaniu nowych trendów biznesowych – chce wyróżnić najskuteczniejszych menadżerów, którzy osiągnęli spektakularny sukces w ostatnich latach. Dlatego Liderzy Jutra to specjalne wyróżnienia dla tych, którzy przez śmiałe decyzje i konsekwencje w działaniu zmieniają rzeczywistość rynkową, wytyczając nowe kierunki w rozwoju branż i sektorów. Nagroda przyznawana jest liderom  za  zrealizowanie w okresie ostatnich trzech lat projektu biznesowego, którego efektem był spektakularny sukces, zdefiniowany w obszarze dwóch kategorii:

MODEL BIZNESOWY

To nagroda przyznawana liderom, których firmy w ciągu ostatnich trzech lat osiągnęły ponadprzeciętny wzrost wielkości przychodów w porównaniu do branży dzięki rozwoju unikalnych umiejętności konkurowania i zdobywania nowych rynków.

EKSPANSJA ZAGRANICZNA

To nagroda przyznawana liderom firm, które w ciągu ostatnich trzech lat odniosły sukces w ekspansji zagranicznej otwierając nowe rynki lub zbudowały pozycję silnego gracza w wybranych krajach.

Do udziału w konkursie każdorazowo zaproszeni są liderzy, którzy pełnią funkcje zarządcze w swoich firmach od co najmniej od dwóch lat i reprezentują przedsiębiorstwa z przeważającym kapitałem polskim (o obrotach powyżej 50 mln zł), działające na polskim rynku od trzech lat.

Laureaci są nagradzani poprzez wyłonienie zwycięzcy w ramach głosowania kapituły konkursu (pod przewodnictwem Konrada Pokutyckiego, prezesa zarządu BSH) w obu kategoriach: model biznesowy oraz ekspansja zagraniczna. Dodatkowo w obu tych kategoriach przyznawane są specjalne wyróżnienia – od zarządu ICAN Institute oraz od redakcji „ICAN Management Review Polska”.

Nagrody Kapituły w II edycji konkursu „Liderzy Jutra”

Model biznesowy

Karol Żbikowski, CEO Platige Image

Indeks górny Z rąk Zbigniewa Jagiełły nagrodę odebrał Paweł Szmaus, Business Development Director w Platige Image. Indeks górny koniec

W kategorii „Model biznesowy” Kapituła konkursu „Liderzy Jutra” postanowiła wyróżnić Karola Żbikowskiego, CEO Platige Image – jednej z najlepszych, i to w skali globalnej, polskich firm działających w obszarze grafiki komputerowej, animacji 3D i cyfrowych efektów specjalnych dla reklam, filmów, sztuki, edukacji i rozrywki.

Nagrodę wręczał Zbigniew Jagiełło, członek Kapituły, a także Rady Programowej „ICAN Management Review”, członek Rady Uczelni Politechniki Wrocławskiej i Rady Nadzorczej Polskiego Standardu Płatności.

Ekspansja zagraniczna

Jacek Rutkowski, prezes zarządu Amica

Kolejna nagroda przyznana przez Kapitułę konkursu „Liderzy Jutra” dotyczyła kategorii „Ekspansja zagraniczna”. Otrzymał ją Jacek Rutkowski, prezes zarządu firmy Amica, a z rąk Victorii Iwanowskiej – w zastępstwie prezesa – odebrał ją Maciej Krzysztoszek, rzecznik prasowy firmy.

Nagrody redakcji „ICAN Management Review”

Zespół redakcji, zaangażowany mocno w całą realizację i przebieg „Liderów Jutra”, miał także szansę wręczyć własne wyróżnienia – w obu kategoriach konkursu. Obie nagrody wręczał Tomasz Kulas, redaktor prowadzący „ICAN Management Review”.

Model biznesowy

Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu CEE i Dentsu Polska

Indeks górny W imieniu Sławomira Stępniewskiego nagrodę odebrał Igor Żytka, Corporate Communication Manager, Dentsu. Indeks górny koniec

Jak tłumaczył przedstawiciel redakcji „ICAN Mangement Review”, w dobie nieustających zawirowań otoczenia biznesowego szczególną rolę odgrywa umiejętność skutecznego zarządzenia zmianą, a zwłaszcza transformacji modelu biznesowego, pozwalającej na dostosowanie firmy nowych realiów rynkowych. Zmiana to domena lidera, który nie tylko wytycza kierunek, ale i prowadzi do celu.

Takim liderem okazał się właśnie Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Polska i klastra na Europę Środkową i Wschodnią. W 2018 roku zapoczątkował on w Polsce, a od 2020 roku w całej Środkowo‑Wschodniej Europie zmiany pod hasłem „one dentsu”. Miały one mające na celu zintegrowanie dotychczasowych brandów grupy (z 126 do 6 w ciągu 2 lat!), wewnętrzną standaryzację pracy podobnych działów, integrację zespołów klienckich i pracę wykorzystującą wspólny rachunek zysków i strat.  Nowy, globalny kierunek przygotował grupę na wyzwania obecnych czasów, wymagające zwinności, wszechstronności i maksymalnej koncentracji na kliencie.

Ekspansja zagraniczna

Ewelina Kołoda, założycielka i prezeska zarządu Nakatomi

Indeks górny Nagrodę odebrała Oliwia Sarnowska, Project manager na rynki zagraniczne, Nakatomi. Indeks górny koniec

Agencja Nakatomi założona została w 2014 roku jako mała, 2‑osobowa firma, która miała obsługiwać media społecznościowe innych przedsiębiorstw. Już w pierwszych trzech miesiącach zyskała 11 klientów, dlatego Ewelina Kołoda postawiła na szybki rozwój marki. Ambitnym celem miało być pozyskanie około 50‑60 klientów i zatrudnienie 30 pracowników w ciągu pięciu lat, a także wejście na rynek amerykański. Nikt nie przypuszczał jednak, że po siedmiu latach firma zatrudniać będzie 220 osób w sześciu biurach w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Obecnie są to biura w Gdańsku, Gdyni, Warszawie, Nowym Jorku, Los Angeles i na Hawajach. Niedawno otworzone zostało też jeszcze jedno, nowe biuro – w Dublinie. Pół żartem, pół serio – z Nakatomi jest trochę tak, że trzeba się bardzo spieszyć z podawaniem informacji na temat tej firmy, bo naprawdę szybko przestają być aktualne – pojawiają się nowe biura, zatrudniane są kolejne osoby. Niesamowita dynamika i niesamowita ekspansja.

Jak to wygląda od strony finansowej? Nakatomi to w sumie siedem różnych spółek, które łączy to, że – w zależności od kraju – w każdej z nich CEO, Prezesem Zarządu lub właścicielem jest Ewelina Kołoda. Obroty rosną niezwykle dynamicznie: w pierwszym roku działalności wyniosły 93 000 zł, w drugim już 1 650 000 zł, w trzecim ponad 11 milionów, w czwartym 31 milionów, w piątym ponad 120, w roku 2020 – 170 milionów złotych. Ten rok będzie jeszcze lepszy, bo już do połowy roku obrót sięgnął 100 milionów złotych.

Nagrody zarządu ICAN Institute

Zarząd ICAN Institute przyznał nie dwa, ale aż trzy wyróżnienia – jedno w kategorii modelu biznesowego i dwa za skuteczną ekspansję zagraniczną.

Model biznesowy

Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe

Indeks górny Bartosz Ciołkowski przyjął nagrodę z rąk Witolda Jankowskiego, prezesa ICAN Institute. Indeks górny koniec

Ekspansja zagraniczna

Paweł Szataniak, prezes Grupy Wielton

Indeks górny Po przyjęciu nagrody z rąk Andrzeja Jacaszka, wiceprezesa ICAN Institute, Paweł Szataniak, prezes Grupy Wielton przedstawił zebranym krótki, trzypunktowy przepis na udane akwizycje zagraniczne. Indeks górny koniec

Ekspansja zagraniczna

Dariusz Sapiński, prezes zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita

Indeks górny W imieniu Dariusza Sapińskiego nagrodę – z rąk Mariusza Kostery, dyrektora zarządzającego ICAN Institute – odebrał Grzegorz Dołubizno, Menedżer Oddziału w Warszawie, Mlekovita. Indeks górny koniec

Zapraszamy do obejrzenia relacji wideo z wręczenia nagród na platformie LinkedIn. 

Indeks górny Zdjęcia: Jan Kurzawa Indeks górny koniec

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!