Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
PRZYWÓDZTWO
Polska flaga

Inspiracja w rodzinie

1 grudnia 2018 2 min czytania
Agnieszka Jasikowska
Inspiracja w rodzinie

Streszczenie: Inspiracja w rodzinie to temat, który dotyka wpływu najbliższego otoczenia na rozwój zawodowy. Inspiracje płynące z rodziny mogą odgrywać kluczową rolę w kształtowaniu kariery, podejmowanych decyzji oraz stylu pracy. Osoby, które wychowały się w rodzinach o silnym poczuciu misji, wartości i pracy zespołowej, często wnoszą te cechy do swojego życia zawodowego, stając się liderami w swoich branżach. Doświadczenia wyniesione z domu mogą także wzmacniać zdolności do przezwyciężania trudności zawodowych i podejmowania odpowiedzialnych decyzji w trudnych sytuacjach. Równocześnie, otoczenie rodzinne może stanowić oparcie w chwilach kryzysowych, oferując nie tylko wsparcie emocjonalne, ale także wartościowe porady. Warto docenić znaczenie tych wpływów i dostrzegać je w kontekście rozwoju osobistego oraz zawodowego.

Pokaż więcej

O rozdzieleniu życia zawodowego od prywatnego w firmie rodzinnej opowiada Agnieszka Jasikowska, dyrektor generalny firmy Oriens Bijou – przedstawiciela TOUS w Polsce.

Jak przebiegała pani ścieżka kariery?

Karierę zawodową rozpoczęłam od pracy w nieruchomościach. Zajmowałam się pozyskiwaniem terenów i późniejszą ich sprzedażą dla sieci dyskontów spożywczych. Była to bardzo rozwojowa i ciekawa praca, natomiast nie pasjonowała mnie. Szukałam dziedziny, której mogłabym się całkowicie oddać. Gdy urodziłam dziecko, zaczęłam rozważać zmianę w swoim życiu. Zawsze interesowałam się modą, więc zaczęłam się zastanawiać, czy nie pójść w tym kierunku.

Szukając pomysłu na biznes, odkryłam markę TOUS. W 2009 roku na polskim rynku, oprócz lokalnych graczy, funkcjonowało niewiele firm biżuteryjnych. Często wyjeżdżałam do Hiszpanii, gdzie marka TOUS była mocno obecna. Jej produkty bardzo mi się podobały i często je kupowałam. W pewnym momencie przyszło mi na myśl, aby wprowadzić tę markę do Polski. Mąż, który był moim wsparciem i mentorem, poparł ten pomysł i motywował do zaangażowania się w jego realizację. Po roku otworzyliśmy pierwszy sklep. Dziś mamy 40 salonów w Polsce.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Raport główny »

Siła mentoringu 

Joanna Socha PL

Świadome kierowanie ścieżką kariery, większa pewność siebie i asertywność to tylko niektóre z zalet mentoringu. Dlatego programy mentoringowe odgrywają tak ważną rolę w procesie wspierania rozwoju kobiet w biznesie.

Jak macierzyństwo wpłynęło na rozwój pani pomysłu?

Macierzyństwo dało mi ogromną energię do działania. Czułam, że mogłam pracować ze zdwojoną mocą, ponieważ chciałam się rozwijać jeszcze bardziej niż przed urodzeniem syna. Wielu rzeczy musiałam się nauczyć. Przygotowałam wstępną analizę, plany i założenia wprowadzenia marki, a następnie przedstawiłam je mężowi. Ze względów finansowych nie byłam gotowa na samodzielne prowadzenie tego projektu, więc bardzo się ucieszyłam, gdy mąż, mający duże doświadczenie w biznesie, postanowił zostać moim partnerem w tym przedsięwzięciu. Jego rady i wskazówki okazały się bardzo cenne. Na późniejszych etapach naszej biznesowej współpracy mieliśmy problem z rozdzieleniem życia w małżeństwie od relacji biznesowej. To było dosyć trudne i na początku mocno się ścieraliśmy. Ja miałam swoje racje, które opierały się na intuicji i znajomości modowych trendów, a mąż kierował się doświadczeniem biznesowym. W końcu wypracowaliśmy odpowiedni model współpracy – doprowadził nas do miejsca, w którym obecnie jesteśmy.

Z jakimi wyzwaniami musiała się pani zmierzyć podczas rozwijania biznesu?

Początki były bardzo trudne. Nie miałam żadnego doświadczenia w sprzedaży, więc był to dla mnie skok na głęboką wodę. Współpraca z mężem stanowiła szczególne wyzwanie ze względu na jego zaangażowanie finansowe. Bardzo chciałam udowodnić sobie i mężowi, że poradzę sobie z tym zadaniem. Wiedziałam, że taka szansa drugi raz może się nie pojawić. Poza tym dziesięć lat temu w Polsce było niewiele galerii handlowych. Nie przyjmowały one nieznanych marek z otwartymi rękoma. Zdarzało się, że jeździłam po domach handlowych z walizką produktów TOUS, żeby zaprezentować produkty oferowane przez tę markę. Był to trudny proces. Pierwszy salon otworzyliśmy w Krakowie, a nie w Warszawie – właśnie z wyżej wymienionych powodów.

Kto, poza mężem, był dla pani mentorem i źródłem inspiracji?

TOUS jest hiszpańską firmą rodzinną, którą założyli Salvador TousRosa Oriol Tous. Największy sukces biznesowy zaczęli osiągać, gdy stali się małżeństwem. Rosa zaprojektowała pierwszą biżuterię, m.in. z symbolem misia. Rodzina ta od samego początku stanowiła dla mnie ogromną inspirację. Rosa i Salvador mają cztery córki, które stanowią ogromną siłę napędową w tym biznesie. Gdy odwiedziłam ich w Hiszpanii i bliżej poznałam, przekonałam się, że stanowią jedną rodzinę, która doskonale umie pogodzić relacje rodzinne z zawodowymi. To mnie niesamowicie zainspirowało. Miałam trudne początki w Polsce, ale każdy wyjazd do Hiszpanii dodawał mi energii i motywował do działania. Skoro rodzinie Tous udało się osiągnąć sukces na tak dużą skalę, to dlaczego nam miałoby się nie udać – pocieszałam się w duchu. Moje nadzieje się spełniły dzięki ciężkiej pracy, którą włożyliśmy w rozwój tego przedsięwzięcia.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Pozostałe komentarze ekspertek »

Mentorki wskazują drogę do celu 

Jolanta Wyszyńska PL, Alina Pszczółkowska PL

 Mentoring pozwala skorzystać z wiedzy najlepszych ekspertów i dzięki temu rozwinąć pełnię własnych możliwości. Relacja z mentorem daje szerszą perspektywę i pomaga zredefiniować swoje cele zawodowe. 

Przywództwo nie zależy od płci 

Izabela Walczewska-Schneyder PL

O znaczeniu kompetencji miękkich w biznesie i wykorzystywaniu swoich silnych stron opowiada Izabela Walczewska-Schneyder, członek zarządu Benefit Systems.

Kultura sprzyjająca różnorodności 

Barbara Wiążewska PL

O stwarzaniu równych szans w biznesie i budowaniu kultury organizacyjnej sprzyjającej rozwojowi kariery kobiet opowiada Barbara Wiążewska, dyrektor generalny działu BP Retail w Polsce.

Efektywna współpraca 

Agnieszka Maciejewska PL, Iwona Kozera PL

O wspieraniu rozwoju kariery kobiet i efektywnej pracy z mentorem opowiadają Agnieszka Maciejewska i Iwona Kozera, reprezentujące Fundację Liderek Biznesu.

Przyszłość jest kobietą 

Beata Staszków PL

Trwa druga edycja programu mentoringowego Związku Pracodawców Polska Miedź. Ponad połowa uczestników to kobiety. Beata Staszków, prezes zarządu związku, widzi w menedżerkach szczególną wolę rozwoju i chęć zdobywania nowych kompetencji.

Rozwój w DNA firmy 

Małgorzata Lasota PL

O programach wspierających rozwój kobiet w organizacjach opowiada Małgorzata Lasota, HR Cluster Head w krajach skandynawskich, bałtyckich i CEE firmy GSK.

Kompleksowe podejście do wspierania rozwoju kariery 

Katarzyna Bołtowicz PL

O tym, jak można wspierać rozwój kariery kobiet w organizacji, opowiada Katarzyna Bołtowicz, dyrektor operacyjny w Kapsch Telematic Services. 

Warto czerpać z doświadczenia innych 

Magda Taczanowska PL

O roli mentoringu w dużych organizacjach i przekazywaniu jasnej informacji zwrotnej opowiada Magda Taczanowska, dyrektor Segmentu Enterprise w polskim oddziale Microsoftu.

Dobry mentor kluczem do sukcesu 

Magdalena Kaleta-Gałwa PL

O wyzwaniach związanych z wyborem odpowiedniego mentora opowiada Magdalena Kaleta-Gałwa, mediatorka sądowa i dyplomowany coach, założycielka firmy szkoleniowej.

Wspieranie innych wymaga odwagi i otwartości 

Barbara Stepnowska PL

O korzyściach płynących z różnorodnych doświadczeń opowiada dr Barbara Stepnowska, dyrektor programu MBA na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Multimedia
Noblista Daron Acemoglu studzi oczekiwania wobec sztucznej inteligencji

Czy sztuczna inteligencja naprawdę zrewolucjonizuje gospodarkę i rynek pracy w ciągu najbliższych lat? Daron Acemoglu, laureat Nagrody Nobla i wybitny ekonomista, przedstawia zaskakująco umiarkowaną prognozę. W rozmowie z MIT Sloan Management Review obala popularne mity o potędze AI, wyjaśniając, dlaczego technologia ta zautomatyzuje jedynie ułamek zadań i doda skromny, ale wartościowy wkład do światowego PKB. Posłuchaj, jak ekspert pokazuje, że kluczem do sukcesu jest mądra współpraca ludzi z AI oraz inwestycje w innowacje, a nie ślepe podążanie za modą na automatyzację.

Królicze nory i piękny problem AI: Jak Reddit poprawia personalizację reklam

Vishal Gupta, menedżer ds. inżynierii uczenia maszynowego w Reddit , wyjaśnia, jak platforma radzi sobie z miliardem postów i 100 000 społeczności. Kluczem jest sztuczna inteligencja, która nie tylko pomaga użytkownikom odkrywać niszowe treści , ale także rewolucjonizuje trafność reklam. To delikatna sztuka balansu między eksploracją a eksploatacją , celami reklamodawców a doświadczeniem użytkownika oraz między treściami generowanymi przez AI a autentyczną ludzką rozmową, która – zdaniem Gupty – staje się przez to jeszcze cenniejsza.

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!