Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
MARKETING I SPRZEDAŻ

Dr Frank Cespedes: Wygrywająca strategia sprzedaży

24 maja 2017 4 min czytania
Zdjęcie Joanna Koprowska - Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”
Joanna Koprowska
Zdjęcie Frank V. Cespedes - Partner zarządzający bostońskiego Center for Executive Development. Pracownik naukowy Harvard Business School w Bostonie. Jego prace były publikowane między innymi w „Harvard Business Review”, „Organization Science” i „The Wall Street Journal”. Jest także autorem sześciu książek, z których najnowsza nosi tytuł Aligning Strategy and Sales: The Choices, Systems and Behaviors that Drive Effective Selling
Frank V. Cespedes
Dr Frank Cespedes: Wygrywająca strategia sprzedaży

Streszczenie: Strategia sprzedaży to kluczowy element sukcesu każdej firmy, a jej efektywność w dużej mierze zależy od umiejętności menedżerów i zespołów sprzedażowych. W procesie tworzenia i wdrażania strategii sprzedaży niezbędne jest uwzględnienie nie tylko celów organizacji, ale także zmieniających się warunków rynkowych, technologii oraz roli mediów społecznościowych. Ważnym aspektem jest również zapewnienie, aby wszyscy pracownicy rozumieli strategię, co pozwala na jej skuteczne wdrożenie. Menedżerowie pełnią kluczową rolę w motywowaniu swoich zespołów, wspierając ich w osiąganiu celów, a także w eliminowaniu luk kompetencyjnych wśród handlowców. Efektywna strategia sprzedaży wymaga bliskiej współpracy z marketingiem, który generuje leady, a także stałej adaptacji do dynamicznie zmieniającego się rynku.

Pokaż więcej

24 maja 2017 roku uczestnicy konferencji „Wygrywająca strategia sprzedaży” poznali innowacyjną metodę zdobywania przewagi konkurencyjnej. Gościem specjalnym wydarzenia był dr Frank Cespedes, jeden z najważniejszych ekspertów sprzedaży na świecie. Była to czwarta konferencja z cyklu Elite Sales Program organizowanego przez ICAN Institute i „Harvard Business Review Polska”.

Dr Frank Cespedes jest wykładowcą Harvard Business School. Łączy wieloletnie doświadczenie menedżera z perspektywą badacza. Publikuje artykuły w najważniejszych czasopismach biznesowych, takich jak „Harvard Business Review” czy „Wall Street Journal”. Ma w swoim dorobku również sześć książek. Ostatnia z nich, Aligning Strategy and Sales, prezentuje rozwiązania pozwalające firmom zmniejszyć pogłębiający się dystans między strategią i sprzedażą, zwiększać wydajność sił handlowych oraz nawiązywać dialog między liderami sprzedaży, strategami i członkami najwyższego kierownictwa firmy.

Dr Frank Cespedes: Wygrywająca strategia sprzedaży

Dr Frank Cespedes: Wygrywająca strategia sprzedaży

Podczas prelekcji i warsztatów uczestnicy poznali praktyczne rozwiązania dotyczące planowania strategii firmy, ze szczególnym uwzględnieniem działań sprzedażowych. Frank Cespedes mówił także o tym, jakie elementy w planowaniu strategii sprzedaży należy uwzględnić, aby przekładała się ona na zdobycie klienta. Zwrócił również uwagę, w jaki sposób sprzedaż wpływa na cały system biznesowy oraz jak cele i aktywność handlowców przekładają się na sukces.

Postęp technologiczny, transformacja cyfrowa, a także media społecznościowe stanowią ważny element decydujący o strategii firmy. Jeśli pracownicy nie zrozumieją strategii swojej firmy, będą mieli ogromne problemy z jej implementacją – powiedział Frank Cespedes.

Gość specjalny wydarzenia podkreślił również rolę menedżerów jako osób wspierających handlowców do działania, a także istotę rozwoju kluczowych umiejętności zespołów handlowych i eliminowania tzw. luk kompetencyjnych.

Podczas tego wyjątkowego spotkania nie zabrakło polskiego podejścia do omawianych idei. O ich zaprezentowanie zadbali eksperci „Harvard Business Review Polska”. Na scenie wystąpili dr Witold Jankowski, prezes ICAN Institute i redaktor naczelny „Harvard Business Review Polska”, oraz Agnieszka Węglarz, dyrektor programu ICAN B2B Business Development Program™. Dr Witold Jankowski opowiedział m.in. o roli szefa jako stratega i kreatora działań w procesie tworzenia strategii sprzedaży oraz o wyzwaniach związanych z realizacją i aktualizacją strategii sprzedażowej w konfrontacji z rzeczywistością biznesową.

Dr Frank Cespedes: Wygrywająca strategia sprzedaży

Dr Frank Cespedes: Wygrywająca strategia sprzedaży

Wszystko zaczyna się od menedżera, a jednym z głównych obowiązków lidera jest nadanie kierunku rozwojowi firmy i określenie jasnej strategii. Rynek nie stoi w miejscu, a handlowcy muszą na bieżąco reagować na pojawiające się zmiany w swoim otoczeniu – podkreślił dr Witold Jankowski.

Z kolei Agnieszka Węglarz poruszyła kwestię roli marketingu jako kluczowego obszaru uzupełnienia strategii sprzedaży oraz przedstawiła różnice w segmentacji i współpracy między sprzedażą a marketingiem. Zwróciła szczególną uwagę na to, jak sprawić, by marketing generował leady, a handlowcy odnosili sukcesy transakcyjne.

Dr Frank Cespedes: Wygrywająca strategia sprzedaży

Dr Frank Cespedes: Wygrywająca strategia sprzedaży

Wizyta dr. Franka Cespedesa była czwartą z cyklu konferencji Elite Sales Program. ESP to cykl czterech prestiżowych konferencji przedstawiających najnowsze idee z zakresu zwiększania sprzedaży. Nowa edycja cyklu, Elite Sales Program 2017/2018, zainagurowana zostanie 25 października 2017 roku. Gościem specjalnym konferencji otwierającej najbliższą edycję będzie Mark Roberge, jeden z 30 najskuteczniejszych ekspertów ds. sprzedaży na świecie wg magazynu „Forbes”. Mark Roberge opowie m.in. o rewolucji w sprzedaży i o tym, jak wykorzystać naukowe podejście do stworzenia skalowalnej i efektywnej ekipy handlowej. Więcej informacji o tym wydarzeniu znajdą Państwo na stronie esp.hbrp.pl.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!