Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Przełomowe innowacje

Nieruchomości magazynowe: potencjał rynku

1 lutego 2013 2 min czytania

Atrakcyjność Polski jako lokalizacja dla centrów logistycznych wynika z dwóch podstawowych atutów naszego kraju. Pierwszym jest siła polskiej gospodarki. Wprawdzie zaczynamy odczuwać skutki ogólnoeuropejskiego spowolnienia, ale jesteśmy przecież największym rynkiem konsumpcyjnym w Europie Środkowo‑Wschodniej i wciąż dysponujemy ogromnym potencjałem rozwojowym. Dlatego najemcy będą w dalszym ciągu aktywnie poszukiwać magazynów w pobliżu największych polskich miast. Drugi filar naszej atrakcyjności to szczególne położenie Polski w centrum Europy, na przecięciu osi Wschód‑Zachód i Północ‑Południe. W tym kontekście szczególnie ważną rolę do odegrania mają nowe autostrady, dzięki którym możliwy jest szybki i sprawny transport w skali całego kraju. Najemców traktujących Polskę jako bazę logistyczną dla całej Europy Środkowo‑Wschodniej przyciągają zwłaszcza regiony położone blisko granicy, jak Wrocław, Górny Śląsk czy Poznań.

Polski rynek powierzchni magazynowych rozwija się bardzo dynamicznie i zbliża się do ogólnoeuropejskich standardów. Pod względem technologicznym polskie magazyny nie ustępują obiektom w Europie Zachodniej. Dzięki autostradom poprawiła się też znacząco efektywność transportu. Polska ma jednak wciąż sporo do nadrobienia pod względem infrastruktury transportowej. W Europie Zachodniej logistycy coraz mocniej stawiają na transport intermodalny, wykorzystujący różne formy transportu. W Polsce nie ma jeszcze ku temu odpowiednich warunków. Wprawdzie mamy już sensowną sieć autostrad i coraz lepiej rozwiniętą infrastrukturę portową, ale piętą achillesową pozostaje niedoinwestowana i przestarzała sieć kolejowa. Bez nowoczesnego transportu szynowego trudno będzie nam osiągnąć status rozwiniętego rynku powierzchni magazynowych.

Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!