Atrakcyjność Polski jako lokalizacja dla centrów logistycznych wynika z dwóch podstawowych atutów naszego kraju. Pierwszym jest siła polskiej gospodarki. Wprawdzie zaczynamy odczuwać skutki ogólnoeuropejskiego spowolnienia, ale jesteśmy przecież największym rynkiem konsumpcyjnym w Europie Środkowo‑Wschodniej i wciąż dysponujemy ogromnym potencjałem rozwojowym. Dlatego najemcy będą w dalszym ciągu aktywnie poszukiwać magazynów w pobliżu największych polskich miast. Drugi filar naszej atrakcyjności to szczególne położenie Polski w centrum Europy, na przecięciu osi Wschód‑Zachód i Północ‑Południe. W tym kontekście szczególnie ważną rolę do odegrania mają nowe autostrady, dzięki którym możliwy jest szybki i sprawny transport w skali całego kraju. Najemców traktujących Polskę jako bazę logistyczną dla całej Europy Środkowo‑Wschodniej przyciągają zwłaszcza regiony położone blisko granicy, jak Wrocław, Górny Śląsk czy Poznań.
Polski rynek powierzchni magazynowych rozwija się bardzo dynamicznie i zbliża się do ogólnoeuropejskich standardów. Pod względem technologicznym polskie magazyny nie ustępują obiektom w Europie Zachodniej. Dzięki autostradom poprawiła się też znacząco efektywność transportu. Polska ma jednak wciąż sporo do nadrobienia pod względem infrastruktury transportowej. W Europie Zachodniej logistycy coraz mocniej stawiają na transport intermodalny, wykorzystujący różne formy transportu. W Polsce nie ma jeszcze ku temu odpowiednich warunków. Wprawdzie mamy już sensowną sieć autostrad i coraz lepiej rozwiniętą infrastrukturę portową, ale piętą achillesową pozostaje niedoinwestowana i przestarzała sieć kolejowa. Bez nowoczesnego transportu szynowego trudno będzie nam osiągnąć status rozwiniętego rynku powierzchni magazynowych.

