Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Premium
Przełomowe innowacje
Magazyn (Nr 12, marzec 2022)
Polska flaga

„Jakim typem chleba jesteś” i dlaczego to ważne z perspektywy strategii komunikacji?

1 marca 2022 10 min czytania
Zdjęcie Justyna Bakalarska-Stankiewicz - Ekspertka w zakresie content marketingu. Dziennikarka, wykładowczyni i certyfikowana trenerka. Autorka książek Content marketing od strategii do efektów oraz Marketing wartości. Związana z takimi uczelniami jak Collegium Civitas i SWPS, gdzie prowadzi wykłady z zakresu marketingu, CSR-u i nowych mediów.
Justyna Bakalarska-Stankiewicz
"Jakim typem chleba jesteś" i dlaczego to ważne z perspektywy strategii komunikacji?

Streszczenie: Zaangażowanie odbiorców jest kluczowym wskaźnikiem skuteczności w marketingu, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Marki poszukują nowych metod przyciągania uwagi i angażowania użytkowników, a jednym z rozwiązań jest content interaktywny. Z tego rozwiązania skorzystała piekarnia, która, zatrudniając agencję interaktywną, wdrożyła quiz „Jakim typem chleba jesteś?”. Tego typu treści angażują użytkowników, budują więź z marką i sprawiają, że pozostają oni lojalni. Interaktywność, stosowana w różnych mediach, pozwala wyróżnić się na tle natłoku bodźców, które obecnie ograniczają uwagę internautów. Przez zabieg ten, marki mogą skuteczniej przekazać swoje komunikaty i zyskać lojalnych odbiorców.

Pokaż więcej

Zaangażowanie jest Świętym Graalem marketingu w mediach społecznościowych. To jeden z głównych wskaźników skuteczności kampanii w social mediach, a także sygnał mówiący o tym, jak odbiorcy traktują twoją markę. Dlatego wciąż poszukiwane są nowe sposoby na zaangażowanie odbiorców. Jednym z nich jest content interaktywny.

W 2012 roku reporter „The New York Timesa”, John Branch, wraz z zespołem stworzył multimedialny reportaż Snow Fall: The Avalanche at Tunnel Cree. W kolejnym roku Branch dostał nagrodę Pulitzera za ten materiał, zaś branża orzekła, że to jest przyszłość internetowego dziennikarstwa. Internetowe serwisy prasowe były w tamtym czasie spychane na margines przez media społecznościowe i musiały szukać nowych, bardziej angażujących rozwiązań. Od tamtej pory minęło 10 lat i dziś również media społecznościowe muszą walczyć o uwagę internautów. Dlatego marki z nich korzystające do komunikacji ze swoimi odbiorcami coraz częściej decydują się na ten sam krok co „The New York Times”. Stawiają na content interaktywny.

Niezależnie bowiem od tego, czy mowa o mediach tradycyjnych, internetowych portalach, mediach społecznościowych czy blogach i podcastach, jedna kwestia liczy się najbardziej – zaangażowanie użytkownika. Od tego zależą sprzedaż, zyski z reklam, lojalność odbiorców, wizerunek marki i wiele więcej. Zaangażowanie jest dziś jednak towarem deficytowym.

Walka o uwagę

Odbiorcy zabarykadowali się z każdej strony i zawzięcie bronią swoich pozycji. Nie reagują, tak jak kiedyś, na tradycyjne formy reklamy – nie zauważają bilbordów, szybko ukrywają banery reklamowe albo co gorsza włączają systemy blokowania reklam, żeby w ogóle ich nie widzieć. Nic dziwnego, że to robią. Mają do wyboru mnóstwo platform, wiele treści i jeszcze więcej rozrywki. Bombardowani licznymi bodźcami nie potrafią się skupić, często nie rozumieją tego, co czytają, nie „mają czasu”, żeby poświęcić go jednej rzeczy naraz. Przeskakują z jednej platformy na drugą, przewijają ekrany w poszukiwaniu rozrywki i czegoś, co przykuje ich uwagę.

Po drugiej stronie barykady jesteś ty. Powiedzmy, że jesteś właścicielem lub właścicielką modnej piekarni, która wypieka chleb rzemieślniczymi metodami. Aby dotrzeć do odbiorców, a co najważniejsze – przywiązać ich do siebie na dłużej, zatrudniasz agencję interaktywną. Pracownicy agencji są wniebowzięci i przedstawiają swój pomysł: „Zróbmy quiz: Jakim typem chleba jesteś?!”.

Pozwól, że i ja zrobię szybki quiz:

a) masz nadzieję, że żartują;

b) następnego dnia na instastories piekarni pojawia się nowy quiz?

Jeśli wybrana została odpowiedź „b”, zdecydowałeś się wdrożyć jeden z trendów 2022 roku – content interaktywny. Według Content Marketing Institute 53% marketerów wykorzystuje go w swojej komunikacji. I to właśnie oni mają szansę zdobyć prawdziwe zaangażowanie swoich odbiorców.

Zostało 78% materiału do przeczytania

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Kup subskrypcję
O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!