Przyspieszenie technologiczne, które pojawiło się w ostatnich miesiącach było znacznie większe niż oczekiwały osoby zajmujące się transformacją cyfrową. W efekcie, polski rynek e‑commerce do 2026 roku osiągnie wartość 162 mld zł, a już teraz 85% Polaków deklaruje chęć dalszych zakupów online. Misją E‑commerce Trends Summit jest pokazanie nowych trendów związanych z nowoczesną sprzedażą cyfrową i narzędzi, które pozwolą uczestniczyć w zachodzącej transformacji rynku.
Zarządzający firmami zostali zaskoczeni tempem zmian, jakie nastąpiły po wybuchu pandemii, co było związane zarówno z działaniami operacyjnymi i koniecznością przejścia na pracę zdalną, ale także przepływem klientów do cyfrowych kanałów sprzedaży. Według badań McKinsey Institute, te procesy nastąpiły 21 razy szybciej niż prognozowały osoby zajmujące się transformacją cyfrową. Już teraz weź udział w E‑commerce Trends Summit i dowiedz się na co powinieneś zwrócić uwagę planując ekspansję cyfrową.

Dwa różne modele e‑commerce
W ostatnich miesiącach wyłoniły się dwa różne ekosystemy i pomysły na nowoczesną gospodarkę – zachodni (amerykański) i chiński. Te ekosystemy stykają się w Europie, ponieważ obecnie nie ma europejskiego modelu. Z jednej strony rynek zachodni opiera się na twardych podstawach i sprzedaży stacjonarnej, która uzupełniana jest o kanały cyfrowe. Z kolei w Chinach mamy do czynienia z większą tendencją do eksperymentowania z nowymi formami sprzedażowymi, co przejawia się chociażby w prężnie działającym influencer marketingu, dużym znaczeniem przekazu wideo, czy rozwojem platform sprzedażowych. Z naszego punktu widzenia warto spoglądać zarówno na Chiny jak i na USA, ponieważ możemy czerpać z obu tych światów, aby być bardziej konkurencyjni.


9 trendów technologicznych w e‑commerce
Gartner wyróżnił 9 trendów technologicznych, które w najbliższym czasie będą miały wpływ na handel. Wśród nich szczególnie warto zwrócić uwagę na Internet Zachowań (Internet of Behaviours), całkowite doświadczenie (Total Experience), rozwiązania promujące prywatność (Privacy‑Enhancing Computation), a także wszechobecne operacje (Anywhere Operations).


ID produktu jak kompas w dżungli danych

System GS1 pozwala identyfikować produkty i przekazywać informacje w całym łańcuchu dostaw pomiędzy różnymi podmiotami. Poprawna identyfikacja za pomocą skanowalnej etykiety nie tylko pozwala usprawnić ruch magazynowy, ale także śledzić jednostki od fabryki do odbiorców, a w efekcie możemy usprawniać procesy związane z magazynowaniem, wydawaniem i dostosowywaniem do potrzeb odbiorców.


Zalety przejścia do chmury – case LPP

LPP praktycznie z dnia na dzień, już po wdrożeniu systemu on‑Premise od Genesys DX, zdecydował się zainwestować w chmurę obliczeniową, aby obsłużyć większe zapotrzebowanie klientów i zapewnić skalowalność. Taka decyzja wymagała dużej odwagi, jednak było jedyną drogą, aby osiągnąć założone cele. Inną ważną cechą rozwiązań chmurowych jest łatwość w uruchomieniu nowych procesów i usług.
Nasze siedziby znajdują się w 15 lokalizacjach, co stanowiło duże wyzwanie, aby można było bardziej elastycznie przydzielać zasoby i skalować działalność, poprzez obsłużenie zwiększonego ruchu.
Jak podkreślają przedstawiciele firmy, przyszłością jest automatyzacja, czatboty, voiceboty i sztuczna inteligencja wszędzie tam, gdzie klienci kontaktują się z marką.
Treści produktowe jako klucz do zwiększania sprzedaży online

Według Rafała Wasyluka, dyrektora ds. e‑commerce w regionie EMEA w VMLY&R, obecnie jesteśmy w ciągłym procesie zakupowym, co wykorzystują marki, aby doświadczać produktu w każdym momencie naszego życia – niezależnie od tego, czy idziemy do sklepu, czy przeglądamy internet. Dane służą do coraz lepszej personalizacji i budowania zaufania klientów, zwiększając ich lojalność wobec marki. E‑commerce boecnie nie jest wyłącznie kanałem sprzedaży, ale przede wszystkim kanałem inspiracji i komunikacji. Aby produkt został „zatrudniony”, musi dać się odnaleźć i poznać.
Klienci nie kupują produktów, oni „zatrudniają” produkt do wykonania konkretnej pracy.

Algorytmy Google’a, traktują platformy sprzedażowe jako bardziej wiarygodne niż inne strony internetowe, dlatego obecnie walka toczy się o zajęcie odpowiedniej „półki” w wyszukiwarce, czyli pozycji zajmowanej w przypadku określonych fraz wpisywanych przez klientów. Warto też pamiętać, że klienci coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych, dlatego dobrze zadbać o odpowiednią optymalizację strony również pod tym kątem.
