Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Więcej w: Przełomowe innowacje
Firma w firmie: kiedy tradycyjna firma musi szybko działać, by wygrać
INNOWACJE

Firma w firmie: kiedy tradycyjna firma musi szybko działać, by wygrać

Stworzenie nowatorskiej firmy wewnątrz statecznej firmy macierzystej jest w polskich warunkach godną uwagi opcją, gdy chce się wykorzystać wielką, biznesową okazję. Na rynku wciąż pojawiają się nowe możliwości, technologie, nisze czy produkty. Jednocześnie funkcjonują na nim firmy, które posiadają pewne kluczowe zasoby, takie jak kapitał, umiejętności czy informacje, pozwalające wykorzystywać te możliwości i realizować nowatorskie przedsięwzięcia. Jednak […]

Sławomir Lachowski
1 lipca 2003
Mój pracownik bierze fuchy! Co robić? Zwolnić, zabić czy…?
Przełomowe innowacje

Mój pracownik bierze fuchy! Co robić? Zwolnić, zabić czy…?

Twój najlepszy pracownik podejmuje dodatkową pracę poza firmą. Wykonuje ją w swoim wolnym czasie. Czy możesz mu tego zabronić? Jak powinieneś postępować, gdy odkryjesz fuchę? Fucha kojarzy się w Polsce z czasami PRL‑u. Okazuje się jednak, że jest to zjawisko ponadczasowe i ponadustrojowe. Pracownicy brali, biorą i będą brać fuchy, czyli dodatkowe płatne zajęcia. Nie tylko w Polsce, ale także w krajach […]

Witold Jankowski
1 czerwca 2003
Tomasz Rostkowski: menedżerowie muszą jak najszybciej rozwiązać problem
Kompetencje przywódcze

Tomasz Rostkowski: menedżerowie muszą jak najszybciej rozwiązać problem

Menedżerowie firmy po prostu sami stworzyli okazję do wybuchu kryzysu. Nie mogą więc jedynie „wysłuchać skarg i wyrazić współczucia”. Muszą zadeklarować szybkie, trwałe i sprawiedliwe rozwiązanie problemu. Zacznijmy od tego, że ujawnienie konkretnych stawek wynagrodzeń to poważne naruszenie prywatności pracowników. Wbrew utartym opiniom, wiele osób przykłada wielką wagę do utrzymania swoich zarobków w tajemnicy, zwyczajnie nie chcąc, aby […]

Tomasz Rostkowski
1 maja 2003
Mik Kuczkiewicz: zaprzepaszczono szansę stworzenia spójnego systemu wynagrodzeń
Przełomowe innowacje

Mik Kuczkiewicz: zaprzepaszczono szansę stworzenia spójnego systemu wynagrodzeń

Techsolutions, mając do zaoferowania swój prestiż, oryginalne projekty, młode kierownictwo, małą organizację itp., może sobie pozwolić na to, aby kandydatom do pracy eksponować raczej te elementy, a niekoniecznie wysokie wynagrodzenia. O firmach usługowych, takich jak Techsolutions, których sukces zależy w dużej mierze od ludzi, mówi się, że większość ich kapitału codziennie wychodzi z pracy między 17.00 a 19.00. Nie jest […]

Mik Kuczkiewicz
1 maja 2003
Jawność płac w firmie: mrzonka czy konieczność?
Kompetencje przywódcze

Jawność płac w firmie: mrzonka czy konieczność?

Czy należy ujawniać płace pracowników firmy? Jakie mogą być konsekwencje braku przejrzystości w zakresie zróżnicowania płac? Co robić, kiedy różnice w wynagrodzeniach zostaną ujawnione? Jeszcze do niedawna w Polsce sprawa zróżnicowania i jawności płac nie była istotnym problemem biznesowym. Większość pracowników wiedziała, kto ile zarabia. Zróżnicowanie płac też nie było szczególnym problemem. Obecnie w coraz większej liczbie firm taka sytuacja […]

Witold Jankowski
1 maja 2003
Ściśle jawne, czyli bezpieczeństwo informacji w gospodarce wiedzy
BIZNES I TECHNOLOGIE

Ściśle jawne, czyli bezpieczeństwo informacji w gospodarce wiedzy

Polityka Bezpieczeństwa Informacji – to pojęcie od kilku lat cieszy się rosnącym zainteresowaniem biznesowych decydentów. Powierzchowne potraktowanie kwestii ochrony informacji może jednak przynieść więcej szkody niż pożytku. Mówiąc wprost: gorset nieprzemyślanej kontroli przepływu informacji może biznesowi w równym stopniu zaszkodzić, co zbagatelizowanie kwestii polityki bezpieczeństwa. Stwierdzenie, że w czasach gospodarki opartej na wiedzy przepływ informacji powinien podlegać […]

Borys Stokalski
1 maja 2003
Kilka skutecznych metod
Przełomowe innowacje

Kilka skutecznych metod

Od nastania wolnego rynku w 1990 roku polscy konsumenci, a szczególnie dwa najszybciej rosnące i najbardziej chłonne segmenty bogatych i zamożnychIndeks górny aa, znacznie zbliżyli się do swoich odpowiedników na rynkach rozwiniętych. Tak jak oni czują się znużeni sztampowymi kampaniami marketingowymi. Szukają czegoś ożywczego. I znajdują, czasami w stylu retro. Ekskluzywność Jedną z retro – metod przyciągnięcia klientów, które sprawdziły się w polskich […]

Tomasz Kaźmierowski
1 kwietnia 2003

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!