Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Analityka i Business Intelligence

12. Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG

11 lutego 2022 3 min czytania
12. Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG

Streszczenie: Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG to jedno z największych wydarzeń w Polsce w tej dziedzinie, które odbyło się po raz dwunasty. Kongres skupił się na omówieniu kluczowych zagadnień podatkowych i rachunkowych oraz trendów, które mają istotny wpływ na zarządzanie finansami w polskich firmach. Program podzielono na dwie główne ścieżki tematyczne: pierwsza obejmowała zmiany w przepisach podatkowych oraz praktykę rachunkową, natomiast druga dotyczyła cyfryzacji funkcji finansowej w przedsiębiorstwach. Uczestnicy wysłuchali wykładów m.in. o trendach w kontrolach podatkowych, raportowaniu ESG i cyfryzacji procesów finansowych. Kongres po raz drugi odbył się wyłącznie online i przyciągnął blisko 2500 uczestników, w tym menedżerów najwyższego szczebla.

Pokaż więcej

19 stycznia 2022 roku odbył się 12. Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG, podczas którego eksperci omówili zagadnienia i trendy mające kluczowy wpływ na agendy zarządzających firmami w Polsce oraz osób odpowiedzialnych za funkcje finansowo‑podatkowe. Kongres jest największym tego typu przedsięwzięciem na polskim rynku, organizowanym przez firmę audytorsko‑doradczą KPMG od 2011 r. W tegorocznej edycji wydarzenia udział wzięło blisko 2 500 osób.

Rozbudowany program merytoryczny 12. edycji Kongresu Podatków i Rachunkowości KPMG został w tym roku podzielony na dwie ścieżki tematyczne. W trakcie jednej z nich przedstawione zostały tematy związane z najnowszymi zmianami w przepisach podatkowych oraz praktyką rachunkową przedsiębiorstw. Druga ścieżka objęła zagadnienia dotyczące transformacji cyfrowej w funkcji finansowej firm. Wszystkie prelekcje z tegorocznej edycji Kongresu dostępne są już na stronie internetowej wydarzenia.

Tegoroczna edycja Kongresu KPMG odbyła się po raz drugi wyłącznie w formule online. Była to pod wieloma względami rekordowa edycja flagowego wydarzenia KPMG – 20 wystąpień merytorycznych prowadzonych przez 36 prelegentów oglądało blisko 2 500 akredytowanych uczestników, którzy na co dzień obejmują najwyższe stanowiska kierownicze.

Program merytoryczny Kongresu niezmiennie tworzą partnerzy i dyrektorzy KPMG – doświadczeni eksperci z wieloletnim stażem, posiadający uprawnienia m.in. doradców podatkowych, radców prawnych i biegłych rewidentów, a także doradcy biznesowi, którzy realizują wiodące projekty transformacji cyfrowej w największych firmach w Polsce. W trakcie pierwszej ścieżki Kongresu KPMG omówiono m.in. działania CIT na najbliższe miesiące, trendy w kontrolach podatkowych oraz wyzwania dla służb kadrowo‑płacowych związane z wprowadzeniem Polskiego Ładu. Uczestnicy wysłuchali ponadto prelekcji poświęconych m.in. raportowaniu i atestacji danych niefinansowych ESG oraz taksonomii UE.

Podczas drugiej ścieżki wydarzenia zwrócono uwagę m.in. na rolę CFO w post pandemicznym świecie oraz konieczność digitalizacji procesów w obszarze finansów. Część prelekcji poświęcono narzędziom technologicznym stworzonym przez ekspertów KPMG, takim jak np. MDR Secure – narzędzie wspierające zarządzanie procesem raportowania schematów podatkowych, czy KPMG XeF do obsługi faktur ustrukturyzowanych.

Więcej informacji oraz retransmisja Kongresu dostępne są na stronie internetowej wydarzenia.

Tematy

Może Cię zainteresować

Królicze nory i piękny problem AI: Jak Reddit poprawia personalizację reklam

Vishal Gupta, menedżer ds. inżynierii uczenia maszynowego w Reddit , wyjaśnia, jak platforma radzi sobie z miliardem postów i 100 000 społeczności. Kluczem jest sztuczna inteligencja, która nie tylko pomaga użytkownikom odkrywać niszowe treści , ale także rewolucjonizuje trafność reklam. To delikatna sztuka balansu między eksploracją a eksploatacją , celami reklamodawców a doświadczeniem użytkownika oraz między treściami generowanymi przez AI a autentyczną ludzką rozmową, która – zdaniem Gupty – staje się przez to jeszcze cenniejsza.

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!