Podwójne espresso z Arcus Kyocera Zeccer

Współcześni klienci chcą mieć dostęp do innowacyjnych produktów i usług, ale niekoniecznie chcą je posiadać na własność. Stąd wzrost znaczenia gospodarki współdzielenia, w ramach której klienci wypożyczają auto czy rower na minuty czy też drukują dokumenty na mieście. Ta ostatnia usługa zyskuje na popularności dzięki temu, że coraz więcej miejsc publicznych wyposażonych jest w samoobsługowe punkty do druku.

Współcześni klienci, zamiast kupować samochód, wypożyczają auto na minuty, bądź korzystają z Ubera. Nie chcą nabywać również wielu innych produktów, które wymagają od nich ponoszenia kosztów związanych z utrzymaniem i eksploatacją. Dlatego wybierają się do kawiarni (zamiast kupować własny, drogi ekspres do kawy) bądź drukują w miejscach publicznych (zamiast instalować w miejscu zamieszkania drukarkę). Tę ostatnią czynność mogą dziś zrealizować dzięki usłudze Arcus Kyocera Zeccer – sieci samoobsługowych urządzeń drukujących, które dostępne dziś są w takich miejscach, jak: galerie handlowe, kawiarnie, akademiki, lotniska czy centra biznesowe.

Jeszcze niedawno niemal na każdym biurku w firmie i w niejednym domu stała drukarka. To już przeszłość. Coraz mniej organizacji i osób prywatnych decyduje się na zakup takiego urządzenia na własność. Za współużytkowaniem przemawiają takie czynniki, jak: oszczędności (jedno urządzenie wielofunkcyjne umożliwiające drukowanie z wielu urządzeń okazuje się opłacalne w długiej perspektywie), wygoda (urządzenia wielofunkcyjne są dzierżawione, w modelu usługowym odchodzą wydatki na sprzęt, jego serwis i naprawy), a nawet ekologia (najbardziej innowacyjne urządzenia chwalone są za wydajność i wytrzymałość).

Najnowsze rozwiązania związane z drukiem popularyzuje Grupa ARCUS, dostawca inteligentnych rozwiązań oraz zinte­growanych systemów zarządzania dokumentami i korespondencją masową. „Rozwiązanie to wykorzystuje synergię trzech firm: Arcus, Kyocera Document Solutions oraz Zeccer” – mówi prezes Arcus SA Michał Czeredys. Rezultatem są samoobsługowe drukarki, z których skorzystać może każda osoba znajdująca się w pobliżu ulokowanych w wielu miejscach publicznych punktów druku.

Narodziny #smartkawiarni

Obecnie wygodne drukowanie oferowane przez Arcusa i Zeccera dostępne jest w 28 miastach Polski, m.in. we Wrocławiu, w Gdańsku, Katowicach, Łodzi, Lublinie, Poznaniu i Warszawie. Dostępnych jest w nich łącznie 121 punktów druku. W lutym bieżącego roku wystartował projekt #smartkawiarnia, który obejmuje już 23 kawiarnie we Wrocławiu, w Łodzi i Poznaniu. Są to nowoczesne lokale, sprzyjające środowisku biznesowemu, freelancerom.

Zdaniem Mateusza Worsztynowicza, właściciela kawiarni Antresola w Poznaniu, udostępnienie usługi właśnie w kawiarniach jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom współczesnych klientów. „Coraz częściej kawiarnie stają się nie tylko miejscem relaksu, ale też miejscem pracy. Możliwość wydruku w kawiarni jest dużym ułatwieniem”.

Antresola Worsztynowicza uczestniczy w programie #smartkawiarnia firmy Zeccer. Właściciel kawiarni uważa, że uczestnictwo w programie zapewnia lokalowi przewagę konkurencyjną. Przeświadczenie o uzyskiwanej przewadze może wynikać z tego, że wraz ze wzrostem tempa życia (zwłaszcza w dużych miastach) klienci muszą sprostać wielu nowym wyzwaniom, takim jak praca w nieokreślonych godzinach i częste podróże. Wszelkie rozwiązania, które ułatwiają funkcjonowanie zabieganym klientom (czyli np. szybki wydruk dokumentu przed spotkaniem z klientem), mogą się okazać dziś na wagę złota.

Punkty druku, oprócz kawiarni, znajdują się np. w ośrodkach akademickich, centrach biznesowych, lotniskach i bibliotekach, a ich sieć nieustannie się powiększa.

Proste metody

Twórcom rozwiązania w myśl idei gospodarki współdzielenia zależało na prostocie i szybkości usługi oraz na szerokim wyborze (dostępności) maszyn. Proces druku ma z założenia zajmować jak najmniej czasu, dlatego zlecenie obejmuje trzy proste kroki. Wystarczy na stronie zeccer.pl wybrać na mapie najbliższą drukarkę w okolicy i za pomocą smartfona, laptopa lub tabletu przesłać do druku wybrane dokumenty (obsługiwane są najpopularniejsze formaty, takie jak pdf, jpg, pakiet Office) oraz określić parametry wydruku (kolor, druk dwustronny, liczbę kopii); opłacić zlecenie jedną z trzech opcji płatności: kartą, e-przelewem lub BLIK-iem i rozpocząć proces drukowania. Dzięki urządzeniu KYOCERA ECOSYS P3045dn czas oczekiwania na wydruk strony wynosi zaledwie 5,9 sekundy.

Rozwiązanie zostało zaprojektowane przy zachowaniu zasad prywatności i poufności danych. Zaszyfrowany jest proces przesłania dokumentów, a system automatycznie usuwa je z serwerów po wydrukowaniu przez klienta. Użytkownicy nie muszą się zatem obawiać o prywatność swoich danych.

Jakość przede wszystkim

Z urządzenia korzystać można m.in. w centrum handlowym (CH) Arkadia w Warszawie. Z myślą o klientach tego centrum handlowego zainstalowano tam samoobsługowe urządzenie wielofunkcyjne Kyocera TASKalfa. Twórcy sprzętu chwalą go za solidność i przekonują, że spełnia on oczekiwania wymagających użytkowników – zapewnia wydruki o wysokiej jakości i nasyceniu kolorów.

Klienci indywidualni płacą tylko za strony, które wydrukują, skopiują lub zeskanują. O atrakcyjności usługi decyduje jakość drukarek partnera technologicznego firmy ARCUS: japońskiej firmy Kyocera Document Solutions (KDS). Urządzenia te są wydajne i trwałe, spełniają również standardy ergonomii, ekonomii i ekologii. Maszyny KDS nadają się do intensywnej eksploatacji, rzadko też ulegają awarii.

Korzyści dla firm

Nowoczesne i inteligentne rozwiązania przynoszą wiele korzyści nie tylko klientom, ale również organizacjom udostępniającym te usługi. Punkty, w których można na przykład skorzystać z usługi druku, mogą przyciągnąć więcej klientów. Jest to również szansa na wzmocnienie wizerunku firmy na rynku – jako organizacji, która idzie z duchem czasu i oferuje najnowsze rozwiązania. Poza tym aplikację można wykorzystać w programach lojalnościowych, oferując swoje usługi i produkty poprzez zupełnie nowy kanał komunikacji z klientami.

Korzyści z usługi dostrzegają zarządzający CH Arkadia w Warszawie. „Klienci odwiedzają Arkadię z wielu powodów jednocześnie. Jesteśmy centrum handlowym z bardzo szeroką ofertą nie tylko handlową, ale też usługową i rozrywkową. Cała idea naszej działalności opiera się  na tym, by goście mogli załatwić jak najwięcej spraw pod jednym dachem. Zatem klienci korzystający z usług na naszym terenie w większości przypadków na tym nie poprzestają i korzystają również z innych aspektów oferty, odwiedzając podczas jednej wizyty wybrane sklepy, lokale i punkty usługowe” – tłumaczy Filip Kryłowicz, dyrektor CH Arkadia.

Materiał partnerski