Reklama
LETNIA PROMOCJA! Odbierz 50% rabatu na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - oferta do 15.08.2025
Więcej w: Platformy Big Tech
Czy firmowe platformy społecznościowe to tylko miejsce na czczą gadaninę o sobie?
Kultura organizacyjna

Czy firmowe platformy społecznościowe to tylko miejsce na czczą gadaninę o sobie?

Aby wyciągnąć jak najwięcej z korporacyjnych narzędzi społecznościowych służących do dzielenia się wiedzą, należy zachęcać użytkowników, żeby angażowali się w tworzenie większej ilości treści, a nie tylko budowali swoją markę osobistą. Powszechne przejście na pracę zdalną sprawiło, że organizacje w coraz większym stopniu polegają na cyfrowych platformach współpracy, które umożliwiają pracownikom współdziałanie, zarządzanie projektami, rozwiązywanie problemów i dzielenie się wiedzą. […]

1 czerwca 2024
Podróż z przesiadkami na nowe rynki 
Premium
BIZNES I TECHNOLOGIE

Podróż z przesiadkami na nowe rynki 

Platforma turystyczna eSky wypracowała unikalny model ekspansji zagranicznej, który pozwala na skrócenie czasu od decyzji do rozpoczęcia sprzedaży w nowym kraju do zaledwie dwóch tygodni. Kluczem do sukcesu są autorskie rozwiązania technologiczne, wypracowane podczas podbijania kolejnych rynków. Podstawowym biznesem Grupy eSky jest sprzedaż biletów lotniczych w internecie. Obszar ten odpowiada obecnie za 90% przychodów firmy. W 2017 roku […]

Łukasz Neska Paweł Kubisiak
1 grudnia 2023
Firmy muszą otwierać się na mikrousługi i myśleć modułowo
Premium
BIZNES I TECHNOLOGIE

Firmy muszą otwierać się na mikrousługi i myśleć modułowo

Organizacje mogą uczynić zarządzenie łatwiejszym dzięki wprowadzeniu modułów, mikrousług i interfejsów API. Firmy wprowadzające pracę zdalną – która staje się nową rzeczywistością – mogą znacznie obniżyć koszty koordynacji pracy za pomocą zastosowania modułowej organizacji. Na początku 2023 roku Spotify zapowiedziało, że przejdzie całkowicie na pracę zdalną. Salesforce oczekuje od swoich pracowników, że będą spędzać w biurze zaledwie […]

​Jialu Shan Howard Yu Mark J. Greeven
1 grudnia 2023
Systemowe tworzenie nowej wartości
INNOWACJE

Systemowe tworzenie nowej wartości

Za sprawą Chata GPT i firmy Open AI w ostatnich miesiącach uwagę świata mediów i biznesu całkowicie pochłonęła generatywna sztuczna inteligencja. I słusznie! Możliwości algorytmów AI są nie tylko nowatorskie i imponujące, lecz także mogą spowodować największy skok w rozwoju konsumpcyjnej technologii informatycznej od pojawienia się iPhone’a w 2007 roku. Dziś każdy użytkownik przeglądarki internetowej może tworzyć za pomocą AI dowolne teksty, […]

Paweł Kubisiak
10 listopada 2023
Komentarz eksperta: Polska na ścieżce rozwoju innowacyjności
Premium
Transformacja organizacyjna

Komentarz eksperta: Polska na ścieżce rozwoju innowacyjności

Aby przyspieszyć rozwój innowacji i poprawić pozycję Polski w europejskim rankingu innowacyjności, potrzebujemy wzmocnić współpracę między nauką a biznesem. Na przestrzeni stuleci można znaleźć szereg Polskich innowatorów wdrażających przełomowe innowacje, na których bazuje gospodarka. Na myśl przychodzą Ignacy Łukasiewicz, wynalazca lampy naftowej i pionier przemysłu naftowego, czy Jan Czochralski, który wynalazł metodę pozyskiwania monokryształów krzemu, będącą podstawą produkcji układów […]

Włodzimierz Gołębiowski,
1 października 2023
Jak Lego doskonali się w wykorzystywaniu pomysłów swoich klientów
Premium
INNOWACJE

Jak Lego doskonali się w wykorzystywaniu pomysłów swoich klientów

Trzy nowe spostrzeżenia na temat praktykowanej przez firmę Lego otwartej innowacyjności uwydatniają korzyści płynące z włączenia klientów w prace nad rozwijaniem produktów. Konsekwentne wytwarzanie rynkowych przebojów dzięki pomysłom zgłoszonym przez klientów należy do rzadkości. W rzeczywistości innowacje generowane przez klientów z reguły powstają ad hoc lub są trudne do utrzymania. Kiedy jednak takie innowacje odnoszą sukces, mogą wykreować nowe […]

Michela Beretta Linus Dahlander Lars Frederiksen Arne Thomas
1 października 2023
Systemowe tworzenie nowej wartości
Premium
INNOWACJE

Systemowe tworzenie nowej wartości

Za sprawą Chata GPT i firmy Open AI w ostatnich miesiącach uwagę świata mediów i biznesu całkowicie pochłonęła generatywna sztuczna inteligencja. I słusznie! Możliwości algorytmów AI są nie tylko nowatorskie i imponujące, lecz także mogą spowodować największy skok w rozwoju konsumpcyjnej technologii informatycznej od pojawienia się iPhone’a w 2007 roku. Dziś każdy użytkownik przeglądarki internetowej może tworzyć za pomocą AI dowolne teksty, […]

Paweł Kubisiak
1 października 2023
Nauka i biznes – warto połączyć siły
INNOWACJE

Nauka i biznes – warto połączyć siły

Współpraca świata nauki z sektorem biznesu, choć stanowi wciąż wyzwanie, przynosi wiele dwustronnych korzyści w obu środowiskach – to m.in. środki finansowe, jakie uczelnie otrzymują na prowadzenie badań i rozwijanie projektów. Z kolei partnerstwo renomowanych uczelni pomaga firmom budować wizerunek lidera w dziedzinie innowacji i atrakcyjnego pracodawcy. Badania i rozwój w służbie innowacyjności są współcześnie hasłami głoszonymi przez wielu polityków, ekonomistów i coraz częściej […]

Piotr Olaf Żylicz
1 sierpnia 2023
Dołączyć do marketplace’u czy postawić na ekskluzywność?
Premium
Transformacja organizacyjna

Dołączyć do marketplace’u czy postawić na ekskluzywność?

Jednym z najważniejszych trendów w światowym e‑commerce są platformy marketplace. Właściciele luksusowej marki odzieżowej i narciarskiej Mountwear zastanawiają się, czy dołączyć do takiej platformy i skorzystać z jej skali, czy też trzymać się ekskluzywności oraz w pełni kontrolować proces sprzedaży. Przez platformy marketplace przechodzi rocznie ok. 2/3 globalnej sprzedaży e‑commerce realizowanej w kanale B2C. Występują zasadniczo w dwóch typach: wertykalnym i horyzontalnym. Marketplace wertykalny […]

Jakub Gierszyński
1 sierpnia 2023
Czy wejście na platformę sprzedażową obniży wartość marki?
Premium
E-commerce

Czy wejście na platformę sprzedażową obniży wartość marki?

Właściciele luksusowej marki odzieży alpinistycznej i narciarskiej Mountwear poszukują możliwości rozbudowania kanałów dystrybucji i skalowania biznesu bez konieczności inwestowania własnego kapitału. Rozważają dołączenie do platformy sprzedażowej marketplace premium, dzięki czemu marka będzie mogła zwiększyć zasięg i rozwinąć sprzedaż swoich produktów w kanale online. Tadeusz Kownacki, założyciel marki Mountwear, wracał ze spotkania w siedzibie Polskiego Związku Alpinizmu, podczas którego odbierał podziękowania […]

Dominika Trawka Paulina Chmiel-Antoniuk
1 sierpnia 2023

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!