Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
ZARZĄDZANIE

Jesień 2022 – najnowsze wydanie magazynu „MIT Sloan Management Review”

21 września 2022 3 min czytania
Jesień 2022 – najnowsze wydanie magazynu „MIT Sloan Management Review”

Streszczenie: W artykule poruszane są wyzwania oraz strategie, które organizacje powinny rozważyć, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom współczesnego rynku. Istotnym punktem jest znaczenie innowacyjnego podejścia do zarządzania oraz zdolność organizacji do adaptacji w kontekście rosnącej konkurencji globalnej. Wskazuje się na kluczowe aspekty przywództwa i zrównoważonego rozwoju, które są fundamentem sukcesu firm w obliczu nieprzewidywalnych zmian. W artykule szczególną uwagę zwraca się na konieczność zrozumienia wpływu technologii na organizacje oraz wyzwań związanych z zarządzaniem w dobie cyfryzacji i automatyzacji procesów.

Pokaż więcej

Nowoczesne podejście do mierzenia wyników biznesowych jest motywem przewodnim bieżącego wydania „MIT Sloan Management Review”.

Jak bowiem stwierdził kiedyś Peter Drucker, jeden z najwybitniejszych autorytetów i teoretyków zarządzania:

Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć,
nie możesz tym zarządzać.

Dlatego tematem numeru uczyniliśmy nowoczesne podejście do KPI i różne spojrzenia, które prezentują autorzy artykułów.

Omri Morgenshtern, Robert Rosenstein, Peter L. Allen podpowiadają, jak znaleźć KPI idealne. Tym razem posługując się przykładem azjatyckiej firmy Agoda, której po wielu próbach udało się znaleźć jeden wskaźnik odpowiadający na prawie wszystkie biznesowe pytania.

Tymczasem David Kiron, nieco w opozycji do Petera Druckera, uważa, że obecnie to, co mierzymy, nie determinuje już tego, czym zarządzamy. A tym, co będzie miało największy wpływ na współcześnie stosowane wskaźniki, jest… sztuczna inteligencja. To algorytmy AI zmienią to, jak mierzymy, a co za tym idzie, jak zarządzamy.

Michael Schrage, autor artykułu Pięć kategorii dla doskonalszych KPI, zwraca uwagę na inną kwestię. Otóż badania pokazują, że większa jawność KPI i ich wyraźniejsze dopasowanie mają kluczowe znaczenie dla ogólnej skuteczności mierzenia wyników. Potwierdzeniem tej tezy są wyniki raportu badawczego „MIT Sloan Management Review” pt. Przewodzenie za pomocą kluczowych wskaźników efektywności nowej generacji (Leading With NextGeneration Key Performance Indicators). Wnioski z tego badania dowodzą, że maksymalizowanie przydatności biznesowej KPI wymaga nowych form zaangażowania przywódców. Potężny wpływ na efektywność korporacyjnych KPI mają dwie odmienne, choć pokrewne, dobre praktyki: większą jawność KPI oraz wyraźniejsze dopasowanie wskaźników.

Wskaźnikom wymyka się inna rzecz. Trudno mierzalne jest poczucie szczęścia. Okazuje się jednak, że niezwykle istotne dla naszej pracowniczej wydajności jest to, czy czujemy się z życia zadowoleni i ogólnie spełnieni, czy też dręczą nas pesymizm i wrażenie porażki. Paul B. Lester, Ed Diener i Martin Seligman przez pięć lat prowadzili olbrzymie badanie wśród żołnierzy amerykańskiej armii, sprawdzając, czy poczucie własnego szczęścia przekłada się na sukcesy zawodowe.

Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!